728 x 90

روزنامهٔ حکومتی آرمان: هزینه‌های کمرشکن درمان در ۱۹ماه گذشته حداقل بیش از ۳میلیون نفر را فقیر کرده است

هزینه های سنگین برای درمان بیماری کرونا
هزینه های سنگین برای درمان بیماری کرونا

هزینه‌های کمرشکن درمان این بیماری و افزایش نجومی قیمت‌های تخت بیمارستانی و دارو، در ۱۹ماه گذشته حداقل بیش از ۳میلیون نفر را فقیر کرده است... وزارت بهداشت در مهر ۹۸ اعلام کرده بود که سالانه ۳.۷۶ درصد جمعیت کشور دچار هزینه‌های فقرزای سلامت می‌شوند.

طبق مصوبه دولت، متوسط هزینه درمان کرونایی‌ها برای هر پرونده ۴.۵میلیون در بخش مراقبت ویژه و ۲.۵میلیون در بخش عادی است، اما وقتی بیمارستانهای دولتی یک تخت خالی ندارند، برخی از آنها برای پذیرش یک بیمار در بخش آی سی یو، چندین برابر این مبلغ را طلب می‌کنند.

در استان تهران حدود ۲۱ درصد از افراد فاقد بیمه درمانی هستند که در شرایط کرونایی هزینه‌های بسیار سنگینی بر این خانوارها تحمیل می‌شود. بر اساس این آمارها، طی سال ۱۳۹۹ پس از تهران، در البرز نیز ۱۷ درصد، در قم ۱۵ درصد و در خوزستان ۱۳ درصد از افراد و هم‌چنین در کرمانشاه و بوشهر نیز بیش از ۱۲درصد افراد فاقد بیمه درمانی بوده‌اند.

 

آمارهای وزارت رفاه هم‌چنین نشان می‌دهد تا قبل از کرونا ایرانی‌ها در حالی ۳۵ درصد از کل هزینه‌های درمانی را شخصاً از جیب خود پرداخت کرده‌اند که این میزان در جهان ۱۸ درصد است.

ایرج خسرونیا، مددکار اجتماعی و متخصص بیماریهای داخلی می‌گوید: «اگر آمار وزارت رفاه را امسال بررسی کنیم، قطعاً و حداقل، سه برابر از جمعیت کشور به‌دلیل هزینه‌های درمانی زیر خط فقر رفته‌اند، چون همه می‌دانیم که در بیمارستانها چه مبالغ هنگفتی برای زنده ماندن مردم دریافت می‌کند (روزنامه آرمان – ۱۳شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/967fcbd8-69bb-447e-9eaf-080d90bc45d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات