728 x 90

هشدارهای مهره‌های رژیم درباره بحران امنیتی و چشم‌انداز سقوط

فضیحت فزاینده خالص سازی در شعبده انتخابات خامنه‌ای
فضیحت فزاینده خالص سازی در شعبده انتخابات خامنه‌ای

فضیحت فزاینده خالص سازی در شعبده انتخابات خامنه‌ای، کسادی و جنگ‌وجدال فضاحت‌بار بر سر غصب حق حاکمیت ملت

در حالی‌که خالص‌سازی و جنگ گرگها در ولایت فرتوت ارتجاع، شعبده انتخاباتی خامنه‌ای را به رسوایی بی‌سابقه‌ای کشانده، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور رژیم کرد که عصر روز پنجشنبه اسامی تأییدصلاحیت شدگان و عدم تأیید صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ارتجاع از شورای نگهبان رژیم دریافت شده و برای داوطلبان پیامک شده است.

در همین حال، پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان در پاسخ به حسن روحانی که خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت خود شده بود، نوشت: روحانی گفته چرا دلایل ردصلاحیتم را نمی‌گویید. باید گفت شورای نگهبان منع قانونی دارد، اما انتشار آن از سوی نامزدها منع قانونی ندارد و کاملاً آزاد است. روحانی می‌تواند دلایل را بپرسد و بعد منتشر کند. وی افزود: روحانی طی بیانیه‌یی سوابق متعدد خود را گفته. در پاسخ باید گفت: به فرموده امام، «میزان حال فعلی افراد است».

باند خامنه‌ای هم‌چنین موضوع محاکمه و تابعیت دوگانه روحانی را مطرح کرده‌اند. قدیری ابیانه از مهره‌های باند حاکم گفت: با پایان یافتن دوره حضور روحانی در خبرگان رهبری و تمام شدن مصونیت قضایی او، زمینه برای محاکمه‌اش نیز فراهم می‌شود. مرحله بعد از محاکمه نیز خلع لباس روحانی به‌خاطر خیانتهایی است که به نظام کرده است. دستگاههای امنیتی باید اعلام کنند که آیا حسن روحانی تابعیت دوگانه دارد یا نه؟

اطلاعات آنلاین رژیم نیز نوشت: رد صلاحیت روحانی از زمان ثبت نام او کلید خورده است و نتیجه از همان زمان مشخص شده بود. شاهد مدعا هم رفتار تلویزیون سیاست زده انحصارطلبی است که خط ردصلاحیت را از همان روز پس از ثبت‌نام یعنی آبان ماه رسانه‌یی کرد. مجری برنامه روی آنتن زنده به ورود حسن روحانی به میدان انتخابات مجلس خبرگان رهبری واکنش تندی نشان داد و از شورای نگهبان خواست تا در مواجهه با وی به وظیفه اصلی خود خیلی درست عمل کند! این اتفاق در چهل سال گذشته سابقه نداشته است!

از سوی دیگر، آخوند منتجب‌نیا از باند مغلوب هشدار داد، ردصلاحیت روحانی، هزینه بسیار سنگینی برای نظام دارد.

آخوند حاج علی اکبری امام جمعه رژیم در تهران با اشاره به بحران درونی و جو ناامیدی مزدوران رژیم در آستانه شعبده انتخابات خامنه‌ای، گفت دشمنان می‌خواهند امنیت ما را مخدوش کنند:

‌آخوند حاج علی اکبری –نمایش جمعه تهران ۶بهمن۱۴۰۲:

می‌بینید دشمنان ما چگونه دارند بر علیه انتخابات اقدام می‌کنند یعنی اونا می‌خواهند هم مشارکت ما آسیب ببینه با ناامید سازی مردم با جنگ روانی بر علیه مردم و هم می‌خواهند رقابت رو زیر سؤال ببرند هم می‌خواهند امنیت رو مخدوش کنند هم می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سؤال.

برخی از کارشناسان حکومتی درباره وضعیت خطیر رژیم در بحرانهای کنونی و باتلاق شعبده انتخابات اسفندماه به سرکردگان ولایت هشدار داده و می‌گویند: یک الی یک و نیم سال آینده جامعه دیگر تحمل ندارد با ضرب و زور و تهدید و زندان و اعدام که جامعه سرپا نمی‌ماند، این وضعیت اگر تغییر پیدا نکند در یک سراشیبی سقوط خیلی خیلی خطرناکی است.

 

دیدار نیوز- زیدآبادی- بخارایی-۱۴۰۲۱۱۰۴

احمد زید آبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب: این وضعیت اگر تغییر پیدا نکند از یک شیوه‌ای اساساً در یک سراشیبی سقوط خیلی خیلی خطرناکی است که من فکر می‌کنم همه کسانی که بالاخره دارند تو حوزه‌های مختلف کار می‌کنند الآن مدتها هست زنگ‌های خطر را به صدا درآوردند.

احمد بخارایی جامعه‌شناس و تحلیگر مسایل سیاسی: ما مسیر به‌هرحال پر پیچ و خم و خطرناکی را داریم طی می‌کنیم خیلی روشن و واضح است درست می‌فرمایند دیگر کسی نیست که اذعان نداشته باشد به این وضعیت ما چهارتا گزینه داریم دیگه حصر منطقی است یکی این‌که روند ما موجود تداوم داشته باشد که متفق‌القول هستیم حتی خودی‌های داخل مجموعه سیاسی و عناصر داخل نظام سیاسی هم این تداوم روند را غیرممکن می‌بینند با ضرب و زور و تهدید و زندان و اعدام که جامعه سرپا نمی‌ماند.

بخارایی: تو بستر زمانی یک الی یک و نیم سال آینده بیشتر هم نه، جامعه دیگر تحمل ندارد همان‌طور که زمین‌ها دارد فرو نشست می‌کند و فاقد سکونت می‌شود کل جامعه هم فرو نشست اجتماعی تعبیر کردند فروپاشی اجتماعی...

مجری با توجه به این وضعیت کنونی آینده ایران را چطور می‌بینید؟

بخارایی: سؤال خوبی بود ببینید اینده نزدیک می‌گویند مشت نمونه خروار اینده نزدیک ما اسفند ۱۴۰۲ است از یک‌طرف آقای خامنه‌ای می‌گویند که رقابت سیاسی رقابت اقتصادی می‌طلبد که افکار مختلف متنوع باشند و مردم شرکت کنند زمانی که ثبت نام کاندیدا تمام شده و رد صلاحیت هم اعلام شده چند روز اخیر هم که گسترده‌تر اعلام شده دیگر ادم چه احساسی بهش دست می‌دهد مثلا مثل این‌که من یک نفر را تشویق کنم که اگر بیایی من بهت اینرا می‌دهم اینرا می‌دهم بعد بیاد و ببینه که هیچی ندارم بهش چه اتفاقی می‌خواهد اسفند بیافتد هر اتفاقی که بخواهد بیفتد که پیش‌بینی ما این است که زیر ۴۰ درصد یعنی بحران مشروعیت به‌طور واقعی همین اتفاق اگر این مسیر ادامه پیدا کند توی همین جاده حرکت می‌کند من که عرض کردم یک‌سال و یک‌سال و نیم اینده شرایط خیلی متفاوت خواهد شد چه از بعد محیط‌زیستی چه معیشت مردم چه مسائل سیاسی، سیاسی داخلی، بین‌المللی، داخلی‌اش هم این انتخابات مجلس و آمار مشارکت خارجی‌اش داستان جنگ حماس و اسراییل خیلی ویژه بود دیگه اصلاً کجا سابقه داشت ماهها به این شدت و حدت ایران هم یک جای صحنه تعریف دارد دیگه حضور دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cbb1d9a-fcfc-4fe4-9988-ed93176623b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات