728 x 90

روزنامه‌های رژیم شنبه 14بهمن 96

روزنامه های حکومتی
روزنامه های حکومتی

در عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز 14بهمن، دومین روز ایام معروف به دهه ذجر، حمله و هجوم باندهای حاکم به یکدیگر  در عرصه‌های مختلف بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده است. از فساد و چپاول تا هسته‌یی و برجام و رابطه با اروپا، موضوع جنگهای باندی است. اغلب این جنگها راه به هشدار متقابل  نسبت به آتش قیام مردم برده‌اند.  ابتدا برخی از عنوانهای روزنامه‌های باند روحانی و همسو با وی را نگاه می‌کنیم: 
آرمان: معاون نجفی در پاسخ به چمران درباره طرح ترافیک: باکارتهای ۵میلیونی خیانت کردند
قانون: باهنر: در میان سران قوای‌مان نیز همگرایی وجود ندارد و حتی گاهی آدم احساس می‌کند واگرایی وجود دارد
جمهوری اسلامی: با گذشت زمان در حال فاصله گرفتن هستیم.
برای عده‌یی که به جایی وابسته هستند بدون معطلی شغل پیدا می‌شود و بقیه مردم برای شاغل کردن فرزندانشان به بن‌بست می‌رسند. همین فاصله طبقاتی است که وقتی چند عامل بیگانه یا خودی نادان، شعار مخالف سر می‌دهند عده‌یی را به خیابانها می‌کشاند و اغتشاش دیماه 96 به راه می‌افتد. در تحلیل این اغتشاش نباید مسئولان در اشتباه بمانند و ریشه‌های اقتصادی آن را نادیده بگیرند و تصور کنند این پرونده بسته شده است. مطمئن باشید تا بی‌کاری و فاصله طبقاتی هست، این آتش هم زیر خاکستر می‌ماند... مشکل از کسانی است که قدرت را در اختیار دارند و بر سر حفظ و افزایش آن با همدیگر اختلاف و دعوا دارند. ایکاش فقط اختلاف بود و به تنازع و کینه توزی و تلاش برای حذف همدیگر منجر نمی‌شد.
در روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن اذعان به شکاف  در رأس نظام، موارد فساد و دزدی در باند رقیب و هشدار نسبت به خشم انفجاری جامعه بیشترین تیترها و مقالات را به خود اختصاص داده است: 
افکار: قالیباف: مسولان پابه پای مردم پیش نیامدند
اقتصاد پویا: برخی مدیران به جای کار کردن از مردم طلبکارند
جوان: وصول 6300میلیارد تومان مالیات از سرکش به 3000حساب خاص
کیهان: مدیر مسئول کیهان در جمع مردم ورامین:گام نخست در پذیرش ادعای شفافیت توضیح دولت درباره قراردادهای محرمانه است
واردات بی‌رویه در کنار بی‌توجهی به قاچاق گسترده کالا به‌طور طبیعی کارخانه‌ها و مراکز تولید داخلی را به تعطیلی می‌کشاند و فساد سازماندهی‌شده اقتصادی ضمن ایجاد نارضایتی در مردم، باعث از رونق افتادن کسب و کار می‌شود. واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران خارجی موجب بیکاری و سرخوردگی جوانان تحصیل‌کرده کشور می‌شود. حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و بی‌توجهی به این پدیده ناهنجار،پذیرفتنی نیست... مدیر مسئول کیهان نتیجه گرفت؛ سازش با آمریکا که برخی از مسئولان در پوشش تنش‌زدایی از آن دم می‌زنند به‌معنی تسلیم و باز‌گرداندن ایران و مردم آن به زیر سلطه خونریز و غارتگر آمریکاست... شریعتمداری گفت؛ با کمال تأسف و به صراحت باید گفت که وجود مشکلاتی نظیر بیکاری، رکود، گرانی کالا و خدمات و امثال آن در کشورمان نتیجه ناکارآمدی برخی از مسئولان مربوطه است و افزود؛ واردات بی‌رویه در کنار بی‌توجهی به قاچاق گسترده کالا به‌طور طبیعی کارخانه‌ها و مراکز تولید داخلی را به تعطیلی می‌کشاند و فساد سازماندهی شده اقتصادی ضمن ایجاد نارضایتی در مردم، باعث از رونق افتادن کسب و کار می‌شود. واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران خارجی موجب بیکاری و سرخوردگی جوانان تحصیل‌کرده کشور می‌شود. حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و بی‌توجهی دولت به این پدیده پلشت خجالت‌آور است. شریعتمداری گفت؛ رئیس ‌بانک مرکزی می‌گوید معوقات بانکی به ۱۰۵هزار میلیارد تومان رسیده و کسی نیست بپرسد این مبالغ کلان در دست تعدادی محدود از دانه‌درشت‌های رانت‌خوار چه می‌کند؟!
رسالت: تاریخ انقلاب ما مشخصاً حاوی «دو دوره» است
این دو دوره، دو «روحیه» متفاوت دارند؛ دوره اول، حیطه حکمروایی تقریباً کامل «نهادهای انقلابی» است، و دوره دوم، عرصه جدال «نهادهای انقلابی» با بوروکراسی و دموکراسی اقتباسی از بلوک غرب؛ و این جدال هم‌چنان ادامه دارد و فرجام این جدال به همت جوانان مسلمان منوط خواهد بود...این خطر احساس شده است که کسانی که اعتقادی به انقلاب ندارند یا اعتقاد راسخی به روحیه انقلابی ندارند، و مع الأسف، امروز در دم و دستگاه حکمرانی انقلابی «نفوذ» کرده‌اند، تصویری از ناکارآمدی را نزد مردم ترسیم کنند، و شماری از مردم و خصوصاً اقشار متوسط شهری (که اغلب فاقد دید تاریخی به مسائل انقلاب هستند) را، متقاعد کنند که روحیه انقلابی باعث شکل‌گیری «ناکارآمدی»‌هاست. بله؛ این خطر احساس شده است چنان که «آقای حداد عادل» فرموده‌اند: «برخی‌ به‌دنبال نارضایتی مردم و جنگ با انقلاب هستند»...خطر «نفوذ» واقعی است، چرا که لااقل می‌دانیم امروز در کابینه، یک وزیر نفت داریم که در پیشینه خود ابراز برائت از انقلاب را دارد. او در شب پنج‌شنبه، ششم تیر 92 در برنامه تلویزیونی «شب آفتابی» از شبکه پنج سیمای ج.ا.ا.، گفت: دوران فکر انقلابی به‌سر آمده و دوران تحمل و مداراست.
به زعم ایشان، باید به جای انقلاب با همان پیشینیان بر سر ترمیم وضع پیشین می‌ساختیم. او که عضو بنیاد خاتمی هم بود، در شهریور سال ۱۳۹۰نیز از خدمت در جمهوری اسلامی، ابراز ندامت کرد (خبرآنلاین/ پنجشنبه ۲۴شهریور ۱۳۹۰) و عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در همان سال خاتمه یافت.
اگر در پس انقلاب فرانسه تا همین الآن، کسی از سردمداران کشور فرانسه، اینچنین در مورد میراث انقلاب فرانسه سخن می‌گفت، به گیوتین یا چیزی شبیه آن گرفتار می‌شد، ولی امروز امثال «آقای زنگنه» از این حرف‌ها می‌زنند و مالیاتی هم نمی‌پردازند.
در روزنامه‌های باند روحانی در مورد رویکرد اروپا به نظام و برجام ضد و نقیض از خوش خیالی تا ابراز نگرانی کامل به چشم می‌خورد: 
آرمان: مطهرنیا: در نهایت اگر قرار باشد اروپا بین ایران و آمریکا یک همکار و متحد استراتژیک انتخاب کند، بی‌تردید آن طرف ایران نیست و گرایش اروپایی‌ها به سمت آمریکا خواهد بود. 
آرمان: اگرچه اتحادیه اروپا همواره از برجام حمایت به‌عمل آورد و اعلام کرد که خواهان حفظ و ادامه راه برجام است اما دلسوزان برجام و نیز تحلیلگران معتقدند که تنها صدور چند بیانیه کافی نیست و اروپا باید در عمل نشان دهد که خواهان حفظ و ادامه راه توافق هسته‌یی است
آرمان: فشار و رایزنیهای اتحادیه اروپا هیچ تأثیری در تصمیم او نداشته است. اروپا اگر زورش به آمریکا می‌رسید و اگر تمایل جدی‌تر داشت به بانکهای خودش دستور همکاری در تعاملات بانکی با ایران را می‌داد.
شرق: پاریس خط اعتباری یک‌ونیم‌میلیارد یورویی برای تجارت با تهران اختصاص داد
راه فرار فرانسوی برای دردسر آمریکایی
روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، نسبت به رویکرد اروپا و به‌طور خاص فرانسه در قبال برجام و رژیم اعلام خطر کرده‌اند: 
رسالت: " ماکرون" نسبت به سیاستمدارانی مانند "فابیوس " و " اولاند" ظاهری آرام‌تر داشته و سعی دارند در ظاهر به نماد تقابل با برجام تبدیل نشوند، اما رویکرد واقعی آنها حتی نسبت به همتایان قبلی خود خطرناکتر است. باید این حقیقت را پذیرفت که فرانسویها در تقابل با توافق هسته‌یی خیز برداشته و از میان دو گزینه " تغییر برجام" و " ایستادگی در مقابل آمریکا"،گزینه نخست را انتخاب کرده‌اند. در این معادله، تفاوتی میان واشینگتن و پاریس وجود ندارد و تفکیک میان این دو بازیگر، خطایی سخت در حوزه سیاست خارجی کشورمان محسوب می‌شود.
برخی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی موضوع سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است: 
اقتصاد ملی: دستمزد کارگران بیش از «10روز» جواب نمی‌دهد!
بهار: موج خود کشیهای زنانه؛ آماری که هیچ وقت در دسترس نیست
جهان صنعت: وضعیت کارتن خوابها درشبهای زمستانی تهران؛ انسانیت له شده!
جهان صنعت: انتقاد بخش خصوصی از تقلب سازمان یافته؛ سنگریزه در نان مردم
عصر ایرانیان: شیب تند بی‌ارزشی «ریال» در دولت روحانی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd4e52fd-b539-4fd8-a10c-96bb37fa7bc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات