728 x 90

روزنامه حکومتی اعتماد: بیش از ۱۳۰۰تن از دانش‌آموزان و اولیای مدارس تاکنون با گزارش مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند

مسموم سازی دانش آموزان
مسموم سازی دانش آموزان

روزنامه حکومتی اعتماد-۲۲فروردین۱۴۰۲

بیش از ۱۳۰۰دانش‌آموز و اولیای مدارس راهی بیمارستان شده‌اند

اما هنوز حتی یک گزارش آسیب‌شناسی رسمی منتشر نشده است

 

بسیاری تقصیر اصلی در این مورد را به گردن حکومت

دستگاههای اطلاعاتی و گروه‌های تندروی مذهبی انداخته‌اند

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۲فروردین ۱۴۰۲:

از نهم آذر ماه سال گذشته تا امروز، در کنار افزایش روزانه شمار دانش‌آموزانی که با گزارش مسمومیت به بیمارستان رفته‌اند، در کنار افزایش شمار مدارس و شهرهای درگیر، اظهارات مقامات مسئول و غیرمسوول، در کنار اضافه شدن شمار نهادهای اطلاعاتی که اعلام کردند موضوع را بررسی می‌کنند؛ تئوریهای مختلفی هم در توضیح این‌که در مدارس چه خبر است، اینجا و آنجا شنیده شده است.

بیش از ۱۳۰۰دانش‌آموز و اولیای مدارس تاکنون با گزارش مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند، اما هنوز حتی یک گزارش آسیب‌شناسی رسمی، یک گزارش نمونه‌برداری از مدارس توسط پدافند غیرعامل یا حتی یک گزارش رسمی از کمیته‌های متعددی که مسئول بررسی مسأله شده‌اند، منتشر نشده است... .

در حالی که برخی گزارشهای مسمومیت مدارس بدون اشاره به استشمام بوی خاصی ثبت شده است، برخی دیگر از گزارشها به استشمام بویی شبیه بوی ماهی گندیده اشاره کرده است. ظن شیمیایی بودن عامل مسمومیت دانش‌آموزان باعث شده است که برخی از احتمال استفاده از «آلومینیوم فسفید» در مسمومیت دانش‌آموزان صحبت کنند. آلومینیوم فسفید همان ترکیب شیمیایی است که به‌عنوان قرص برنج هم شناخته می‌شود... .

یکی از کلیدواژه‌هایی که با تناوب قابل ملاحظه در مورد گزارشهای مسمومیت دانش‌آموزان به کار گرفته شده است، «حمله شیمیایی» است. ادعای تروریستی بودن مسمومیت‌های دانش‌آموزان مدرسه‌ای اولین بار توسط نماینده‌های قم در مجلس مطرح شده است، اما خیلی زود به یک ضد حمله علیه حکومت تبدیل شده و بسیاری تقصیر اصلی در این مورد را به گردن حکومت، دستگاههای اطلاعاتی و گروه‌های تندروی مذهبی انداخته‌اند... .

هر چیزی که در پرونده گزارشهای مسمومیت دانش‌آموزان واقعی نباشد، دو چیز قطعاً واقعی است؛ اول ترس عمومی از مسمومیت که خانواده، دانش‌آموزان و اولیای مدارس را درگیر خود کرده است و دیگری بازداشت بیش از صد نفر از جمله چند روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی در مورد گزارشهای مسمومیت.

ممکن است همان‌طور که در گزارش دیگر مسمومیت‌های عمومی رخ داده است، بعد از مدتی این موج مسمومیت‌ها هم به فراموشی سپرده شود، اما هر اتفاقی که بیفتد، نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که با همه ضدونقیض‌گویی‌هایی که رخ داده است، با همه تأیید و تکذیب‌هایی که انجام شده و با همه سابقه تاریخی که از ارتباطات عمودی مسئولان و مردم وجود دارد، تقریباً هیچ‌کدام از مراجعی که تاکنون در مورد ماجرای گزارشهای مسمومیت دانش‌آموزان اظهارنظر کرده‌اند، نمی‌توانند در این مورد گزارشی مورد قبول عموم جامعه منتشر کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e06cbff5-fecb-49f5-aa65-9dfe2a46fc80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات