728 x 90

آمریکا اعلام کرد با ارسال «پیام‌هایی» به رژیم ایران نسبت به تشدید تنشها هشدار داده است

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

به‌دنبال سفر وزیر خارجه اردن به ایران، وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد با ارسال «پیام‌هایی» به رژیم ایران در مورد تشدید تنشها هشدار داده است.

متیو میلر روز دوشنبه ۱۵مرداد، در گفتگو با خبرنگاران در مورد موضع آمریکا در قبال احتمال اقدام تلافی‌جویانه رژیم ایران علیه اسراییل اظهار داشت: «ما به شکل مداوم از راههای دیپلماتیک پیام‌هایی فرستاده‌ایم و کشورها را تشویق کرده‌ایم به رژیم ایران بگویند که تشدید تنش به نفع آنها نیست و ما از اسراییل دفاع خواهیم کرد».

او هم‌چنین با اشاره به سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران تصریح کرد آمریکا انتظار ندارد روسیه در تنشهای خاورمیانه «نقش سازنده» ای را ایفا کند.

به‌دنبال ترور اسماعیل هنیه تحرکات دیپلماتیک برای جلوگیری از احتمال اقدامات تلافی‌جویانه و بروز جنگ نیز شتاب بیشتری به خود گرفته است، از جمله سفر ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در روز یکشنبه که در یک سفری کم‌سابقه به ایران در همین راستا صورت گرفت، مذاکراتی با سرپرست وزارت‌خارجه و رئیس‌جمهور رژیم ایران در همین رابطه به‌عمل آ‌ورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a26c7cc-7990-4303-a10d-ac5561a81623"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات