728 x 90

روابط رژیم با عربستان سعودی، امارات و بحرین

دیدار وزیران خارجه رژیم ایران و عربستان
دیدار وزیران خارجه رژیم ایران و عربستان

وزیران خارجه ایران و عربستان امروز پس از دیدار در پکن

ضمن امضای بیانیه مشترکی

بر بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در زمان مورد توافق تأکید کردند

 

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم ۱۷فروردین: وزیران خارجه ایران و عربستان امروز پس از دیدار در پکن و با حضور وزیر خارجه چین، ضمن امضای بیانیه مشترکی بر بازگشایی سفارتخانه‌ها در زمان مورد توافق تأکید کردند.

از این پیش‌تر، الوطن بحرین ۱۵فروردین گزارش کرده بود که از ایران علائمی می‌رسد که در اجرای توافق با سعودی «جدی» است. یکی از این نشانه‌ها بسته شدن برخی کانالهای تلویزیونی عربی وابسته به رژیم است که صرفاً فرقه‌یی و متخصص در دامن‌زدن به نزاع و هرج و مرج در کشورهای خلیج (فارس) هستند. (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۷فروردین)

 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: رژیم ایران روز چهارشنبه از درخواست ایالات متحده برای کمک به پایان دادن به درگیری طولانی‌مدت در یمن با حمایت از یک روند صلح، استقبال کرد. تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه از زمانی که سعودی، قراردادی را با میانجیگری چین برای بازگرداندن روابط با ایران امضا کرد، چند برابر شده است.

خبرگزاری رسمی رژیم روز سه‌شنبه ۱۵فروردین گزارش داد که برای نخستین بار طی هشت سال گذشته سفیر خود را در امارات متحده عربی را منصوب کرده است. رضا عامری، مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت‌خارجه و سفیر پیشین رژیم در الجزایر، سودان و اریتره به‌عنوان سفیر در امارات گماشته شده...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a787dcec-cc03-447f-a701-10507b124ff8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات