728 x 90

رنگین کمان همیاری در پرتوهای درخشان قیام

همیاری با سیمای آزادی
همیاری با سیمای آزادی

بیست و چهارمین برنامه گلریزان همیاری با سیمای آزادی در پرتو مشعل‌های فروزان قیام آبان ۹۸ اجرا شد و جریان دارد. ویژه‌گی بارز این گلریزان هم تلاقی و همراهی آن با این قیام است. این برنامهٔ گلریزانٍ، ضمن سرازیر شدن عواطف و ارادت زلال هموطنان نسبت به کانون صدای مقاومت برای آزادی، بازتاب نظرات و مشاهدات و تجربه‌های هموطنان پیرامون قیام آبان نیز شده است.

 

در رنگین کمان همیاری چه می‌بینیم؟

برنامه همیاری با سیمای آزادی در حقیقت همیاری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و عاطفی هم‌میهنان با کانون صدای مقاومت و نیز با تک‌تک خودشان است. سیمای آزادی چون آینه‌ای است که بازتاب این تشعشعات عاطفی و عاشقانه را به همه‌جانبه‌تر و گسترده‌تر می‌کند.

در برنامه‌های همیاری اگر ‌چه کمک‌رسانی مادی و مالی برای گذران امورات صدای اصلی مقاومت در برابر حاکمیت آخوندی صورت می‌گیرد، اما فراتر از آن، این صدا و ندا و نجوا و نغمه‌های روابط و مناسبات و نیاز انسانی است که در هالهٔ سیمای آزادی به هم می‌پیوندند.

همیاری، بزرگوارانه‌های انسانی را به اشتراک می‌گذارد. از این رو باید همیاری را یک گردهمایی بزرگ از ایران تا سراسر جهان دانست. در این گردهمایی، سیمای آزادی را باید مأوای پناهندگان ایرانی تلقی نمود که امید به آزادی و رهایی میهن را در دل همگان می‌گستراند.

همیاری را باید همبستگی ملی برای اتحاد و پیوستگی با قیامهای همیشه جاری بر کف خیابانهای شهرهای ایران دانست.

وجه بسیار مهم همیاری، ایجاد اعتماد بین هموطنان نسبت به یک رسانهٔ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است. واقعیت این است که در بین انبوه رسانه‌های در گردش بر مدار اینترنت، جلب اعتماد و کسب آن، امری به‌غایت مشکل است. در این میان برنامه‌های همیاری نشان داده است که میزان موفقیت قابل توجهی در کسب اعتماد ایرانیان به‌دست آورده است. این اعتماد را حتی شخصیت‌های سیاسی و حقوقی و فرهنگی غیرایرانی نیز برای اطمینان و صحت خبرهای پیرامون نظام آخوندی، نثار سیمای آزادی کرده‌اند.

بنابراین:

برنامهٔ همیاری سیمای آزادی یک میزگرد گسترده روبه‌روی ایرانیان در سراسر جهان است. همیاری، بیان دردهای مشترک و در میان گذاشتن نیازهای مقاومت با مردم ایران است. همیاری، انتشار صداهای پنهان مانده از چهار سوی جهان و به اشتراک گذاشتن تحلیل‌ها و شناخت قوانین مبارزه با حاکمیت ولایت فقیه است.

 

تلاقی صداهای پنهان از چهارسوی ایران و جهان

نمونه‌هایی از این میزگرد، از بازتاب قیام آبان، از بیان نظرات و انتشار صداهای پنهان در چهارسوی جهان را که در تماس با برنامهٔ همیاریِ ۲۲آذر انجام شده، می‌خوانیم:

ـ سیمای آزادی رسانه آزادی، رسانهٔ واقعیتها و رسانهٔ مردمی.

ـ سیمای آزادی پخش درد و رنج مردم ماست و امید ماست که به‌زودی سیمای آزادی یا همان تلویزیون ملی ایران بازپخش شادی و آبادانی میهن اسیرمان باشد.

ـ امیدوارم که بتونم از طریق سیمای آزادی نقشی داشته باشم در پیروزی مقاومت در برابر این رژیم فاشیستی و دیکتاتوری.

ـ در سیمای آزادی شاهدیم که اشرف‌نشانها هرگز نخواهند گذاشت قطره‌یی از خون شهدا پایمال شود.

ـ واقعاً در این دو سه هفته‌ای که اینطوری شور و شوق بوده و قیام بود، قد کشیدیم. خیلی از شکاف‌هایی که حتی گاهی با بچه‌ها صحبت می‌کردیم، بسته شد.

ـ با سیما که هستیم، این خودش واقعاً یک کلاسه. از هر تماسی که گرفته می‌شه، از زوایای مختلف ما یاد می‌گیریم. چقدر زیباست!

ـ سیمای آزادی همواره برنامه‌های روشنگرانهٔ آموزشی، علمی، تاریخی، هنری و افشاگرانه‌ در زمینه‌های نقض حقوق‌بشر در ایران پخش می‌کند.

ـ از طریق سیمای آزادی می‌گویم که ما تا آخرش می‌ایستیم و بند از بند رژیم خامنه‌ای مفلوک می‌گسلیم.

ـ سیمای آزادی شعله امید رو توی دل همه ما روشن نگه داشته. چیزی که در واقع ضد ماهیت پلید آخوندهاست.

ـ با سیمای آزادی است که می‌بینیم فعالیت‌های کانون‌های شورشی واقعاً چشم و چراغ دل ما هستند و ما را سرشار می‌کنند.

ـ درود می‌فرستم به کانون‌های شورشی و همه حماسه‌آفرینان داخل ایران که قهرمانانه برای احقاق حق مردم مبارزه کردند و می‌کنند.

ـ سیمای آزادی یعنی صدای خانواده شهدا و نمایانگر عزم و اراده ستایش‌برانگیز جوانان شجاع و انقلابی در پایداری و استمرار بخشیدن قیام تا سرنگونی.

ـ سیما بهترین مرجع ارائه آمار صحیح از میزان کشتار و سرکوب و دخالت‌های تروریستی در کشورهای منطقه و برنامه‌های اتمی رژیم دجال و وحشی آخوندی است.

ـ سیما با انعکاس دادن آخرین تحولات سیاسی در ایران و منطقه، تاکنون نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری قیام و استمرار آن در راستای سرنگونی داشته. اهمیت این نقش بی‌جایگزین در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی، صدها بار بیشتر از گذشته حس می‌شود. ما همیاران به شکرانه داشتن این نعمت و حفظ و نگهداری‌اش، از سر نیاز خودمان افتخار می‌کنیم که کمک کنیم.

 

همیاری چه می‌گوید؟

در این تماس‌ها شاهدیم که برنامهٔ همیاری، جمعبندی گسترش ارزش‌های مقاومت در مبارزه‌ای همه‌جانبه و طولانی برای آزادی را بین جوامع ایرانی انتشار می‌دهد. ارزش‌هایی که از قضا از طریق همین سیمای آزادی به یمن پایداری بیش از ۵دهه مجاهدین و مقاومت ایران خلق و نگاهبانی و تکثیر شده است.

در این تماس‌ها شاهدیم که همیاری، یک توانمندی و پتانسیل و استحکام را از جانب مقاومت در معرض عموم ایرانیان قرار می‌دهد.

در این تماس‌ها شاهدیم که همیاری، تابلویی از رنگارنگی‌ سلیقه‌ها و پسندهای چندین نسل است. شاهدیم که پایداری ۴۰ساله مردم ایران در این برنامه به هم گره می‌خورد و استمرار می‌یابد.

همیاری، پرتوهای امید به ایران آزاد فردا را از گوشه‌ و کنار و میدانهای ایران و جهان گرد می‌آورد و با مشتاقان و نیازمندان آن به اشتراک می‌گذارد. در همیاری، منادیان صداهای مشترک ایران به هم می‌رسند و به هم می‌پیوندند. این صداهای آشنا، یکدیگر را در کانون صدای مقاومت برای آزادی می‌یابند، به هم می‌گروند تا بر غربت و تنهایی خویش شورش کنند تا آنگاه با عشق وصال به محبوب آزادی، با خویش و با دیگرانشان بخوانند: «من درد مشترکم، مرا فریاد کن»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b57eeab3-86a4-4efe-9a90-cda5d684a9c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات