728 x 90

رسانه حکومتی: سیمای بحران‌زده خوزستان نمایان‌ترین تصویر از واقعیت نارضایتی در جامعه است

قیام  مردم خوزستان
قیام مردم خوزستان

اعضای مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۲۷تیر در وحشت از قیام مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی گفتند بوی فتنه میآید، دیگری گفت خوزستان دارد له می‌شود.

محمود احمدی بیغش عضو مجلس ارتجاع در توئیتی نوشت: سر بسته می‌گویم، خیلی مراقب حوادث خوزستان باشید! بوی خون و... می‌آید. حتی شده تمام آب را بروی خوزستان باز کنید تا هم عطش را رفع کند هم آتش را خاموش کند».

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۸تیر که در وحشت از شورش‌های اجتماعی به خصوص خیزش خوزستان تلاش کرد برای پوشاندن نقش خامنه‌ای و باند وی در به‌وجود آوردن وضعیت بحرانی موجود، همه مشکلات را ناشی از عملکرد دولت روحانی نشان دهد، در مطلبی با عنوان «بحران میراث روحانی» نوشت: مهم‌ترین پرسش درباره این مشکلات این است: چرا طبقات فرودست و حاشیه‌نشینان پس از حوادث دهه۷۰ بار دیگر در دولت روحانی تبدیل به نیروی اصلی اعتراضات و شورشهای خیابانی شدند؟

احیای اعتراضات خیابانی از سوی فرودستان و حاشیه‌نشینان در این ۸سال (به‌ویژه ۲سال اخیر) نشان از واکنش رادیکال بخشی از سرخوردگان وضعیت موجود که بزرگ‌ترین قربانیان سیاست‌های دولت بوده‌اند دارد.

در این میان فارغ از آن که گرانی بنزین بهانه اعتراضات بوده یا بحران تأمین آب و برق، می‌توان رد سرخوردگی را در سیمای اعتراضات دید... .
نمی‌توان از تشدید بحران کم‌آبی و تبدیل آن از یک بحران مقطعی به بحرانی حیاتی چشم‌پوشی کرد، اما حتی در این موقعیت نیز مدیریت دولتی به مضاعف شدن خشم و نارضایتی عمومی منتهی شده است.

با تمام این اوصاف دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که شکاف‌های اجتماعی زیادی ایجاد شده و نارضایتی در میان طبقات محروم و نقاط دور از مرکز در بالاترین سطح خود قرار دارد. در چنین فضایی ادامه رویه مدیریتی مرکزمحور به تشدید بحرانها منتهی می‌شود.
سیمای بحران‌زده خوزستان شاید نمایان‌ترین تصویر از واقعیت نارضایتی در بخشی از جامعه باشد اما رد آن را می‌توان در بحرانهای دیگر هم‌چون مسکن، کار و... در دیگر نقاط کشور مشاهده کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1592b905-e1c8-43c2-bc9f-1550996b343d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات