728 x 90

رزمایش دریایی آمریکا و سه کشور عربی در دریای سرخ

رزمایش مشترک آمریکا با سه کشور عربی
رزمایش مشترک آمریکا با سه کشور عربی

ارتش مصر از آغاز یک رزمایش مشترک نظامی همراه با ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در دریای سرخ خبر داد. این رزمایش از دوم مرداد آغاز شد و برای چند روز برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ تامر الرفاعی سخنگوی ارتش مصر با انتشار بیانیه‌یی از آغاز رزمایشی با عنوان "پاسخ عقاب ۲۰۱۸" در دریای سرخ خبر داد. در این رزمایش مشترک واحدهای ویژه نیروهای دریایی چهار کشور، مصر، آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی شرکت دارند. سرهنگ رفاعی این رزمایش را در راستای استمرار و تقویت و همکاری نظامی و تبادل تجربیات آموزشی با کشورهای دوست و برادر و بر اساس جدید‌ترین تجهیزات جنگی خواند.

وی گفت این مانور نظامی چند روز ادامه خواهد یافت، سرهنگ الرفاعی همچنین از حضور ناظرانی از ارتشهای اردن، پاکستان و کره جنوبی خبر داد. رفاعی همچنین گفت، در حاشیه این رزمایش جلسات آموزشی در خصوص نحوه تعامل با مین‌ها و جاده‌های امن، شناسایی تجهیزات و دستگاههای جستجو و شناسایی مین‌ها و اجرای عملیات جستجو با استفاده از دستگاههای کنترل از راه دور، برگزار می‌شود.

 

آزمایش جدیدترین تجهیزات و شیوه‌های جنگ

به گفته سخنگوی ارتش مصر این رزمایش در چارچوب حمایت از همکاری مشترک بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا، برای شناخت جدیدترین تجهیزات و شیوه‌های جنگ دریایی و استفاده مشترک از تجربیات نیروهای شرکت‌ کننده صورت می‌گیرد.این رزمایش با آموزش روشهای خنثی سازی مین، تأمین امنیت و معرفی تجهیزات مین زدایی شروع شد و نیروهای ویژه شرکت‌ کننده در این مانور با تمرین مقابله با کشتیهای مشکوک و حمله به ساحل به کارشان ادامه خواهند داد.

در سال ۲۰۱۷ نیز نیروهای دریایی مصر و آمریکا رزمایشی مشترکی به نام "سلام عقاب ۲۰۱۷" در دریای سرخ برگزار کرده بودند.

خاطر نشان می‌شود رزمایش دریایی مشترکی نیز بین مصر و فرانسه در ۱۶تیرماه ۹۷ در دریای سرخ به اجرا در آمد. رزمایش مزبور در چارچوب تقویت همکاریهای مشترک میان نیروهای مسلح مصر و فرانسه صورت گرفته و شامل تمرینات مقابله با تهدیدات امنیت دریایی و مبارزه با تروریسم و محافظت از اهداف حیاتی در برابر تهدیدات و همچنین عملیات محافظت از محموله‌های دریایی مهم و کمک‌رسانی بود.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b102b902-f6c0-4653-9d39-90b2211fd420"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات