728 x 90

دیوانعالی کشور سوئد، فرجام‌خواهی رژیم آخوندها در پرونده دژخیم حمید نوری را نپذیرفت

دیوانعالی سوئد
دیوانعالی سوئد
  • دیوانعالی کشور سوئد، فرجام‌خواهی رژیم آخوندها در پرونده دژخیم حمید نوری از جنایتکاران قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ را نپذیرفت. حکم حبس ابد دژخیم نهایی شد.
  • دادگاه استیناف سوئد در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ حبس ابد دژخیم را تأیید کرد اما وکلای رژیم فرجام خواستند.
  • بدین‌ترتیب پروسه قضایی محاکمه دژخیم پایان یافت و رژیم اعدام و قتل‌عام بر گروگانگیری متمرکز خواهد شد.
  • شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران که ۹۰درصد شهیدان سربدار از آن برخاسته‌اند، پیشاپیش نسبت به تکرار تجربه ننگین برگرداندن اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار در بلژیک از سوی دولت سوئد هشدار می‌دهند.

 

خبرگزاری فرانسه روز ۱۶ اسفند درباره رد فرجام‌خواهی رژیم آخوندها در پرونده دژخیم حمید نوری توسط دیوانعالی کشور سوئد نوشت: در حالی که محاکمه نوری در دادگاه بدوی در آوریل ۲۰۲۲ در استکهلم در جریان بود، رژیم ایران یوهان فلودروس، سوئدی را که برای سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا کار می‌کرد و از سفر به ایران باز می‌گشت، دستگیر کرد. وی در ایران به اتهام جاسوسی با مجازات اعدام روبه‌روست.
دولت‌ها، گروه‌های حقوق‌بشر و خانواده‌های اتباع خارجی که در ایران نگهداری می‌شوند، تهران را به «دیپلماسی گروگان‌گیری» متهم کرده‌اند.
دیوانعالی سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد به درخواست فرجام حمید نوری که به‌دلیل نقض شدید قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قتل، به حبس ابد محکوم شده، رسیدگی نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3c79ead-27ed-4068-bb62-e45e30ada303"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات