728 x 90

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: کشته شدن ۱۱شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در ماه اوت

تصویری از نیروهای نیابتی رژیم ایران در سوریه
تصویری از نیروهای نیابتی رژیم ایران در سوریه

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز ۱۳شهریور در گزارشی از آمار کشته‌های رژیم ایران در سوریه در اثر حملات زمینی و هوایی نوشت: فعالان SOHR کشته شدن ۱۱ شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در حملات زمینی و هوایی در سوریه در اوت ۲۰۲۳ را مستند کردند.

چهار شبه‌نظامی غیرسوری در حملات هوایی اسراییل کشته شدند. سه نفر در انفجار مین کشته شدند. دو شبه‌نظامی غیرسوری به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شدند. دو نفر از فعالان حزب‌الله لبنان ترور شدند...

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه SOHR از همه بازیگران بین‌المللی می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای بیرون راندن رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن از سوریه تشدید کنند و همه کسانی را که در کشتار و آواره‌کردن مردم سوریه کمک و یاری کردند، به دست عدالت بسپارند.
ایران و شبه‌نظامیان نیابتی‌اش نفوذ بی‌سابقه‌ای در بیشتر مناطق تحت کنترل «نمادین» رژیم سوریه دارند، زیرا نه حملات اسراییل و ائتلاف بین‌المللی و نه «جنگ سرد» با روسیه نمی‌تواند مانع استقرار و گسترش نگران‌کننده این نیروها در سراسر سوریه شود.
نیروهای رژیم ایران با تقویت حضور و ترویج ایدئولوژی خود، هم‌چنان به برنامه سیستماتیک خود برای تغییر ترکیب جمعیتی مناطق مختلف در سراسر جغرافیای سوریه ادامه می‌دهند.
در بخشی دیگر از گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه آمده است: ما در دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه خواستار دور نگه‌داشتن غیرنظامیان سوری از درگیریهای منطقه‌یی هستیم، زیرا مناطق و تأسیسات مورد هدف تنها در اختیار مردم سوریه و نه ایران یا شبه‌نظامیان نیابتی آن است، .

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه بر اهمیت اخراج نیروها و شبه‌نظامیان ایرانی از سوریه بدون به خطر انداختن امنیت و جان غیرنظامیان یا آسیب رساندن به اموال و تأسیسات عمومی سوریه تأکید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9034f9d3-29d1-47cf-b46a-a4deb0734ffa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات