728 x 90

جنگنده آمریکایی یک موشک کروز حوثیها در جنوب دریای سرخ را ساقط کرد

ناو آمریکایی
ناو آمریکایی

ارتش آمریکا روز یکشنبه ۲۴دی اعلام کرد که هواپیمای جنگنده آمریکایی یک موشک کروز ضد کشتی را که از مناطق شبه‌نظامیان حوثی یمن به سمت یک ناوشکن آمریکایی در جنوب دریای سرخ شلیک شده بود، ساقط کرد.

رویترز نوشت: رهگیری هوایی تازه‌ترین حادثه در دریای سرخ است که در آن حوثی‌ها به کشتی‌های بین‌المللی حمله می‌کنند که به‌گفته آنها کمپینی برای حمایت از فلسطینیان تحت محاصره نیروهای اسراییلی در غزه است.
سنتکام گفت این موشک در نزدیکی شهر بندری حدیده یمن سرنگون شده است.

 

آسوشیتدپرس در این رابطه نوشت: حوثیهای یمن در اولین حمله پس از حملات تحت رهبری آمریکا، به کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ موشک شلیک کردند.

آسوشیتدپرس از دبی، امارات متحده عربی گزارش داد: مقامات گفتند حوثیهای یمن روز یکشنبه یک موشک کروز ضد کشتی به سمت یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شلیک کردند، اما یک جت جنگنده آمریکایی آن را ساقط کرد.
این حمله اولین شلیک مورد تأیید آمریکا توسط حوثیها از زمان حملات روز جمعه آمریکا و کشورهای متحد به شورشیان حوثی می‌باشد...

هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده حمله اخیر را تلافی خواهد کرد یا خیر، اگر چه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که در انجام اقدامات بیشتر برای محافظت از مردم ما و جریان آزاد تجارت بین‌المللی در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که شلیک حوثی‌ها روز یکشنبه به سمت ناوشکن یو‌اس‌اس لابون، که در بخش‌های جنوبی دریای سرخ فعالیت می‌کرد، انجام شده است... .

آمریکا گفت که این موشک از نزدیکی حدیده، یک شهر بندری دریای سرخ که مدتها در اختیار حوثی‌ها بود، شلیک شده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef979ca5-32b6-40c8-bbac-0386378ca4f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات