728 x 90

دیدار مایک پومپئو با مقام ارشد کره شمالی در نیویورک

دیدار مایک پومپئو با مقام ارشد کره شمالی
دیدار مایک پومپئو با مقام ارشد کره شمالی

کیم یونگ چول Kim Yong Chol مقام ارشد کره شمالی و مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا روز چهارشنبه ۹خرداد۹۷در نیویورک با هم ملاقات کردند. این مقام کره شمالی که از پکن وارد فرودگاه جان اف کندی شده روز پنجشنبه دوباره با پمپئو ملاقات می‌کند. این دیدار نادر در آستانه یک اجلاس بالقوه بین رهبران دو کشور در ماه آینده صورت می‌گیرد.

کاخ سفید نسبت به برگزاری نشست سران با کره شمالی اظهار خوشبینی کرد

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید ملاقات مقام ارشد کره شمالی و مایک پمپئو را مثبت خواند و گفت:‌ ما به حرکت رو به جلو در این گفتگوها ادامه خواهیم داد. وی با اشاره به تاریخ برنامه‌ریزی شده ملاقات دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی در سنگاپور گفت: انتظار می‌رود این ملاقات انجام شود.

سارا سندرز در جلسه توجیه روزانه خود هم‌چنین گفت:

 هیأت ایالات متحده به‌ریاست سفیر سونگ کیم امروز با مقامات کره شمالی ملاقات کردند و گفتگوهای آنها ادامه خواهد داشت.تا کنون گزارشات این ملاقاتها مثبت بوده و ما به حرکت رو به جلو در این گفتگوها ادامه خواهیم داد.

گفتگوها در منطقه غیرنظامی در مجاورت مرز بین دو کره انجام می‌گیرد.

 

روند پیوستن کره شمالی به مذاکرات

در پی تشدید آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی، تحریمهای اقتصادی این کشور گسترش چشمگیری پیدا کرد. آزمایشات کره شمالی محکومیتهایی را در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در پی داشت

 

در نهایت کره شمالی پس از فرستادن نمایندگانش به بازیهای المپیک زمستانی در سئول و گشودن باب مذاکره با رهبران کره جنوبی و آمریکا، در یک اقدام که حسن نیت تلقی شد، در سوم خرداد۹۷تونل‌های محل انجام آزمایش‌های هسته‌یی این کشور را در حضور خبرنگاران خارجی منفجر کرد. گفته شده کره شمالی این اقدام را برای کاهش تنشهای منطقه‌یی انجام داد. کره شمالی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد بود که به نشانه نزدیکی روابط دیپلوماتیک با کره جنوبی و آمریکا، محل انجام آزمایش‌های هسته‌یی این کشور را تخریب می‌کند. اگر چه برخی از دانشمندان معتقدند که این محل پس از آخرین آزمایش هسته‌یی این کشور نسبتاً متلاشی و غیرقابل استفاده شده بود. سایت آزمایش‌های هسته‌یی پوگی – ری محل انجام تمام شش آزمایش هسته‌یی کره شمالی از سال ۲۰۰۶میلادی بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54730dda-168b-4f6f-a667-260a32eabc39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات