728 x 90

همکاری ۲۰کشور جهان برای تشدید تحریم کره شمالی

همکاری 20کشور جهان برای تشدید تحریم کره شمالی
همکاری 20کشور جهان برای تشدید تحریم کره شمالی
بیست کشور جهان در یک نشست یک روزه در ونکوور، کانادا متعهد شدند برای فشار بر کره شمالی و کنار گذاشتن برنامه تسلیحات اتمی این کشور، تحریم‌های شدیدتری را علیه آن به اجرا بگذارند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در این نشست تبدیل شدن کره شمالی به یک قدرت اتمی را غیرقابل قبول خواند و، هشدار داد که در صورتی‌که آن کشور به مذاکره برای خلع‌سلاح اتمی تن در ندهد، احتمال "واکنش نظامی" را نباید نادیده بگیرد.

شرکت کنندگان در نشست ونکوور در بیانیه پایانی خود تأکید کردند که قبل از هر چیز لازم است اطمینان حاصل شود که تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی به‌طور کامل از سوی تمامی کشورهای جهان رعایت می‌شود و افزودند که در عین‌حال باید "تصمیمات دیگری برای وضع تحریم‌های یکجانبه و اقداماتی فراتر از مصوبات شورای امنیت مورد بررسی قرار گیرد."

وزیر خارجه آمریکا به‌خصوص لزوم نظارت کامل کشورهای شرکت‌کننده برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های تجاری "تحریم‌شکن" به سوی کره شمالی را یادآور شد و افزود که باید به کره شمالی تفهیم شود.

کریسنیا فریلند، وزیر خارجه کانادا پس از پایان نشست در یک کنفرانس خبری از حمایت مادی کشورش از تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی خبر داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa81f659-3b16-4ed6-a257-b5fb24d512a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات