728 x 90

رویترز: دومین حمله آمریکا علیه حوثیهای یمن

ناو یو.اس.اس کارنی (DDG ۶۴)
ناو یو.اس.اس کارنی (DDG ۶۴)

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۳دیماه نوشت که ارتش آمریکا اواخر روز جمعه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حمله‌یی را علیه یک سایت راداری حوثی‌ها در یمن انجام دادند و افزودند که تازه‌ترین اقدام با هدف کاهش توانایی جنبش حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های دریایی انجام شده است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمده است: «نیروهای آمریکایی حدود ساعت ۳:۴۵ بامداد شنبه به وقت محلی به یک سایت رادار حوثی در یمن حمله کردند».

رویترز افزود: این حمله توسط ناو یو.اس.اس کارنی (DDG ۶۴) با استفاده از موشکهای حمله زمینی تاماهاک انجام شد و یک اقدام متعاقب به یک هدف نظامی خاص مرتبط با حملات انجام شده در ۱۲ ژانویه بود که برای کاهش توانایی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های دریایی طراحی شده بود.

 

رویترز در گزارش دیگر نوشت: پس از آن‌که بایدن قول داد فشار علیه یمن را حفظ خواهد کرد و از کشتیرانی در دریای سرخ محافظت کند، ایالات متحده حمله دیگری را علیه نیروهای حوثی یمن انجام داد

آخرین حمله که به‌گفته ایالات متحده یک سایت راداری را هدف قرار داد، یک روز پس از دهها حمله آمریکایی و انگلیسی به تأسیسات گروه مورد حمایت ایران انجام شده است.

شبکه تلویزیونی المسیره حوثی گزارش داد که آمریکا و انگلیس صنعا پایتخت یمن را هدف حملاتی قرار دادند...

 

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۲۳دی در همین رابطه نوشت:
ارتش ایالات متحده اعلام کرد که یک روز پس از حملات هوایی متعدد نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به صنعا، پایتخت این کشور، حمله دیگری را به شورشیان حوثی یمن و این بار در سایت راداری را انجام داده است،
در بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمده است: «نیروهای آمریکایی حدود ساعت ۳: ۴۵ بامداد شنبه به وقت محلی به یک سایت رادار حوثی در یمن حمله کردند».
در این بیانیه آمده است که این حمله یک اقدام متعاقب به یک هدف نظامی خاص مربوط به حملات روز گذشته بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/916fe6cc-c74f-495e-96c4-b9c134b1d43e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات