728 x 90

دومینوی افشاگری پهپادهای تروریستی

روز ۱۵مهر ۱۴۰۰ مقاومت ایران دست به یک افشاگری بسیار مهم زد، نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا پروژه‌ٔ ساخت پهپادهای تروریستی را با جزئیات قابل توجهی افشا کرد، این افشاگری، چارت‌های سازمان‌دهی، اماکن ساخت، پرواز، آزمایش و تمرین را با جزئیات بیان کرد. بیش از دو ماه از آن افشاگری می‌گذرد؛ اما پیامدهای آن هم‌چون دومینویی ادامه‌دار روبه افزایش است.

کنگره‌ٔ آمریکا روز ۹دسامبر ۲۰۲۱ لایحه‌ٔ اچ‌ آر ۶۰۸۹ را بررسی و تصویب کرد. این لایحه‌ٔ دوحزبی و بسیار قوی به تصویب رسید. نماینده مک‌کال عضو ارشد جمهوریخواه کمیته روابط خارجی کنگره‌ٔ آمریکا در این جلسه گفت: «ا ممکن است در رویکردمان به‌عنوان جمهوریخواه و دموکرات نسبت به تهدید برنامه اتمی ایران اختلاف داشته باشیم ولی آقای رئیس معتقدم شما و من و کنگره نیاز داریم پاسخی متحد به پهپادهایی که سربازان آمریکایی و دیپلماتها و متحدانمان در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهند بدهیم».

۳روز پس از کنگره جلسه‌ٔ شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد. لیندا گرینفیلد (Linda Greenfield) سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه پروژه‌ٔ ساخت پهپادهای تروریستی رژیم موضع‌گیری کرد.

هم‌چنین رزمری دی‌کارلو معاون دبیرکل در امور سیاسی به بقایای موشکها و پهپادهایی که رژیم در حمله به عربستان سعودی بکار برده بود پرداخت

روز ۲۵آذر سنای آمریکا قانون «متوقف کردن پهپادهای ایرانی ۲۰۲۱» را ارائه کرد. سناتور منندز رئیس کمیته‌ٔ روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «اتکای فزاینده ایران به پهپادها برای حمله به پرسنل و دارایی‌های آمریکا در سراسر خاورمیانه و هم‌چنین کشتی‌های باربری، تأسیسات تجاری و شرکای منطقه‌ای، تهدیدی جدی و رو به رشد برای ثبات منطقه است. علاوه بر این، صادرات بی‌ملاحظه این نوع فناوری از سوی ایران به عوامل نیابتی و تروریستی در سراسر منطقه، تهدیدی مهم برای جان انسان‌ها است. ما باید بیشتر تلاش کنیم تا هم‌چنان که به مقابله با تهدید برنامه هسته‌یی آن ادامه می‌دهیم، ایران را به‌خاطر رفتار بی‌ثبات کننده‌اش مورد حسابرسی قرار دهیم»

این افشاگری نه‌تنها دست رژیم آخوندی را در تروریست پهپادی رو کرده؛ واکنش رژیم خود گویای این واقعیت است که از سوزش و ناتوانی در پاسخگویی به چنین یاوه‌هایی استفاده می‌کند تا به نیروهای وارفته‌اش روحیه بدهد. تلویزیون رژیم گفت:

«صف کشیدن مشتریان خارجی برای خرید پهپادهای ایرانی

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از درخواست فراوان کشورها برای خرید پهپادهای ساخت ایران خبر داده و گفته کشورهای صاحب‌نام صنعت هوایی از ایران درخواست همکاری کردند که»...

اما نه تلویزیون رژیم و نه مدیرعامل صنایع هوایی رژیم نیازی نمی‌بینند که بگویند کدام کشورها برای خرید پهپادهای رژیم صف‌کشیده‌اند؟‍‍‍!

این ادعا صحبت‌های مضحک پاسدار سلامی را یادآور می‌شود که مدعی بود در تولید واکسن در تراز یک دنیا قرار گرفته‌اند و الآن کشورهای زیادی به‌دنبال واردات واکسن از رژیم هستند؛

اما چندی نگذشته که روزنامه‌های رژیم تیتر زدند: «کوبرکت را بی‌سر و صدا جمع کردند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3965a39b-0283-41f2-8852-8383d762981c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات