728 x 90

دومین دور حملات آمریکا علیه سایتهای مرتبط با رژیم ایران در شرق سوریه

تمرین نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیکی دیرالزور
تمرین نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیکی دیرالزور

ارتش آمریکا چهارشنبه شب ۲شهریورماه حملات خود علیه سایتها و پایگاههای شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را در شرق سوریه در شهر المیادین و جزیره ساکر از سر گرفت.

خبرگزاری رویترز از تبادل آتش ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه خبر داد و نوشت: پنتاگون می‌گوید در مورد گزارشهای مربوط به «تبادل آتش» جدید در سوریه مطلع است.

یک مقام ارشد پنتاگون روز چهارشنبه گفت که از گزارشها درباره ”تبادل آتش“ جدید در سوریه، یک روز پس از اعلام ارتش آمریکا از انجام یک سری حملات هوایی در این کشور علیه تأسیسات مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به ایران، آگاه است.

کالین کال، معاون وزیر دفاع در امور سیاست، در یک نشست خبری گفت: ”وقتی بیشتر بدانیم، به شما بیشتر خواهیم گفت“ . وی افزود که ارتش ایالات متحده در دفاع از پرسنل خود درنگ نخواهد کرد.

 

دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که ارتش آمریکا روز چهارشنبه پس از شلیک موشک توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه، یک ضد حمله انجام داد.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، با توجه به ماهیت اولیه این اطلاعات گفتند که معتقدند این حوادث باعث کشته شدن تعداد نامعلومی از مهاجمان وابسته به رژیم ایران شده است. این مقامات در مورد تلفات احتمالی آمریکا اظهارنظری نکردند.

رویترز افزود: به نظر می‌رسد آخرین تبادل آتش در روز چهارشنبه اقدام تلافی‌جویانه پس از حملات نظامی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه در روز سه‌شنبه به تأسیسات متعددی بود که پنتاگون می‌گوید توسط گروه‌های هم‌سو با ایران که پرسنل ایالات متحده و ائتلاف به رهبری آمریکا را در سوریه هدف قرار می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce19c01e-bb6e-4be6-9f6f-67f8fe67d4fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات