728 x 90

دولت رئیسی در گاز هم شکست خورد

بحران گاز در دولت جلاد
بحران گاز در دولت جلاد

تقریباً در هیچ زمینه‌ای نیست که در آن کارنامه دولت رئیسی صفر یا منفی صفر نباشد و در شرایط انقلابی جامعه و وضعیت بی‌راه‌حلی برای نظام در گل‌مانده، هر موضوع یا مشکل کوچکی به بحران تبدیل می‌شود. از جدیدترین این بحرانها هم بحران گاز است که مجدداً بخش‌های وسیعی از میهن از جمله شهرهای سیستان و بلوچستان را در بر گرفته و در شبکه‌های اجتماعی صف‌های طولانی گاز در این مناطق دیده می‌شود.

هم‌زمان دولت رئیسی در غرقاب مالی و اقتصادی کشور حاضر نیست ذره‌یی از بودجه‌های هنگفت صدور تروریسم را کم کند و به همین دلیل در روزهای اخیر به شیوه دیگری برای دست کردن در جیب مردم روی آورده است و اسم آن را هم «پلکانی کردن تعرفه‌ها» گذاشته است. البته این طرح از سالهای قبل آغاز شده بود و اینک مراحل جدیدی از آن در حال اجراست. در این مرحله مصرف‌کنندگان گاز در بخش خانگی را با توجه به وضعیت آب و هوا در پنج اقلیم از سردترین تا گرم‌ترین تفکیک کرده‌اند. بهای گاز در هر اقلیم را نیز به ۱۲ پله تقسیم کرده که از کمترین تا بیشترین مصرف‌کننده‌ها را شامل شود تا بر مبنای آن قیمتها را تغییر دهند. هدف از همه این شلوغ‌کاریها و پیچیده کردن و تقسیم‌بندی‌ها نیز در یک‌کلام بالا بردن قیمت گاز و فشار هر چه بیشتر بر محروم‌ترین اقشار جامعه حتی روستاییان مظلوم بود که در مجلس ارتجاع نیز به صریح‌ترین شکل بیان شد:

«قبوض مشترکان گاز به‌ویژه مشترکان روستایی به یک‌باره از۲۰۰-۳۰۰هزار تومان به دو تا شش میلیون تومان در زمستان گذشته افزایش پیدا کرد... در کشوری که از لحاظ منابع گازی دارای رتبه دوم است نباید وضعیت به‌گونه‌یی باشد که مردم حقوق‌بگیران حقوقشان را بابت گاز بپردازند» (خبرگزاری مجلس، آخوند موسوی لارگانی، ۲۹فروردین)

 

دروغ وزیر رئیسی در روز روشن

در همین حین وزیر نفت رئیسی جلاد به صحنه آمد و به جای پاسخ‌گویی یا چاره‌جویی و ارائه راه‌حل از دست‌آوردهای گذشته خودش تعریف و تمجید کرد. او در حالی که همه به یاد دارند به‌دلیل بحران گاز، زمستان سال گذشته از سخت‌ترین زمستانها برای بسیاری از استانهای محروم بود به دروغ مدعی شد «در زمستانی که گذشت گاز هیچ‌یک از مشترکان خانگی قطع نشده است»! (انصاف نیوز، ۳۰فروردین) اما هنوز چند ساعت از دروغ وی نگذشته بود که رسانه‌های حکومتی مشت وی را باز کردند و نوشتند که «این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مردم بیشتر شهرهای کشور، به‌ویژه در خراسان، گلستان و سیستان و بلوچستان زمستان سختی را پشت‌سر گذاشتند» (همان منبع) نتیجه این‌که در صحبت‌های وزیر نفت رژیم این بار حتی از وعده‌درمانی هم خبری نبود و آب پاکی را روی دست همه ریخت و ثابت کرد که رژیم در تلکه کردن بیشتر مردم با طرح پلکانی تصمیم خود را گرفته است.

 

روزی یک میلیون دلار سود!

در روزهای اخیر قسمتی از مناظره مهدی نصیری سردبیر اسبق کیهان نیز در یوتیوب منتشر شده که وی به نکات متعددی از وضعیت رو به موت رژیم در فاز پایانی اشاره می‌کند. او در قسمتی از صحبت‌هایش به سود کلان اختلاسگران وصل به دستگاههای حکومتی از نابسامانی و بهم‌ریختگی در وضعیت سوخت کشور پرده می‌دارد و یکی از آقازاده‌های دانه درشت را این‌چنین رسوا می‌کند: «شماها که خسارت نمی‌بینید زندگی‌هایتان خسارت نمی‌بینه، فرزند دلیر شورای عالی امنیت ملی‌تان که توی اینجاها قصه‌ها نقش اول را دارد صادر‌کننده اول نفت ایران هست چهل درصد نفت ایران را صادر می‌کند روزی یک میلیون دلار سود می‌برد پسر آقای شمخانی، برای شما چه مشکلی دارد این سیاست خارجی سرشار از نعمت بوده برای شما و برای آقازاده‌هایتان».

او که خودش با منابع فساد داخل رژیم آشنایی کامل دارد سیخی نیز به پهلوی ولی‌فقیه زده و عامل اصلی همه مصائب و بحرانها را با نام «بزرگان» معرفی می‌کند: «بارها بزرگان گفتند که تحریم نعمت بود ما با تحریم شکوفا شدیم دست بردارید از این تناقض گویی‌ها... . ببینید که منتفعان از تحریم کی‌ها بودند و چی بودند؟» (یوتیوب، مناظره مهدی نصیری، ۲۱فروردین).

نتیجه این‌که دولت ورشکسته رئیسی جلاد در فاز پایانی رژیم حتی دیگر توان «وعده درمانی» هم ندارد. زمان مصرف «باید درمانی» نیز منقضی شده و «امیدآفرینی» های پوشالی و دستوری از سوی خامنه‌ای هم خریداری ندارد و به خرج کسی نمی‌رود. «تولید‌»ی هم که خامنه‌ای دجالانه آن را در شعار سال خود گذاشت به باد فنا رفته و «در حال حاضر بسیاری از تولیدی‌ها مثل فولادی‌ها در تابستان برق ندارند یا در زمستان به آنها گاز نمی‌دهند» (جوان، ۳۰فروردین).

از رفع تحریم‌ها هم که خبری نیست و هیچ چشم‌انداز و کورسوی امیدی برای بهبود اوضاع دیده نمی‌شود. در این وضع دست کردن بیشتر در جیب مردم به بهانه «پلکانی کردن» تعرفه‌های گاز تنها افزودن بر خشم نارضایتی‌ها و جلو کشیدن زمان انفجار اجتماعی در قیام دموکراتیک مردم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e73f9266-b4aa-453d-a232-725b95534e60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات