728 x 90

دور سوم مذاکرات وین بدون پیشرفت چشمگیر

محل برگزاری گفتگوهای برجام
محل برگزاری گفتگوهای برجام

به گزارش خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۱ اردیبهشت، رئیس هیات نمایندگی روسیه گفت، مذاکرات غیرمستقیم میان رژیم ایران و آمریکا برای بازگرداندن کامل دوطرف به تبعیت از توافق اتمی ایران روز جمعه آینده از سر گرفته خواهد شد.

هم‌چنین به گزارش العربیه دور سوم گفتگوهای هسته‌یی ایران و قدرتهای جهانی، روز شنبه ۱۱ اردیبهشت، با اصرار دو طرف مذاکره بر مواضع پیشین خود در گراند هتل وین پایان یافت.

به گزارش خبرنگار العربیه، تیم مذاکره‌کننده ایران کماکان بر مواضع خود به‌ویژه لغو یکجا و همزمان تحریم‌ها اصرار دارد و از این‌رو مذاکرات پیشرفت چشمگیری نداشته و همه طرف‌ها بر وجود موانع تأکید کردند.

بنا به این گزارش مذاکرات پیشرفت چشمگیری نداشته و همه طرف‌ها بر وجود موانع تأکید کردند.

میخائیل اولیانوف، به العربیه گفت: «ما به‌زودی انتظار دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌یی با ایران را نداریم. جمعه آینده به‌عنوان تاریخ دور جدید مذاکرات با ایران تعیین شده است».
او افزود: «انتظار داریم طی چند هفته مذاکرات هسته‌یی به موفقیت برسد و نتیجه نهایی را به‌دست آوریم».

این در حالی است که نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات از ایران خواسته نرمش بیشتری از خود نشان بدهد تا مذاکرات جاری پیش از ۲۲مه‌ (یکم خرداد۱۴۰۰) به نتیجه مطلوبی برسد.

ساعاتی پیش از آغاز مذاکرات امروز، نشستی میان نمایندگان کشورهای حاضر در برجام و هیات آمریکایی حاضر در وین با هدف نزدیک کردن نظرات تهران و واشنگتن برگزار شده بود.

خبرنگار «العربیه» با اشاره به قدم زدن انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا و رابرت مالی، رئیس هیات آمریکایی در خیابانهای وین و رایزنی درباره مذاکرات، تأکید کرده که گفت و گوها شاهد تغییر خاصی نبوده است.

دور سوم مذاکرات اتمی وین از سه‌شنبه ۷ اردیبهشت آغاز شد و تا به امروز ۱۱ اردیبهشت با جلسات متعدد سه کارگروه فنی، حقوقی و ترتیبات اجرایی در حال پیگیری است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78028f3d-0fd9-4b26-8912-9c06316087b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات