728 x 90

دوجایه‌خوری خامنه‌ای در بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی
بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی

مقامات و کارگزاران حکومتی در مورد بازگشایی مدارس ضد و نقیض‌گویی می‌کنند و در حالی که خودشان هشدار می‌دهند پیک ششم کرونا در ابتدای پاییز به ایران می‌رسد، به‌رغم حتمیت این پیک آن هم با سویهٔ لامبدا، صحنه را طوری چیده‌اند که خانواده‌ها ناگزیر از فرستادن فرزندانشان به مدارس شوند.

کمره‌ای از معاونین آموزش و پرورش در دولت رئیسی جلاد در صحبت با تلویزیون رژیم گفت:

«اولین موضوع این هست که استراتژی آغاز سال تحصیلی اعم از این‌که این سال تحصیلی ترکیبی از روشهای حضوری و غیرحضوری باشه، یا در برخی استانها و شهرستانها و مدارس کم جمعیت غلبه با آموزشهای حضوری باشه، و در بعضی جاها هم به تدریج به سمت آموزشهای حضوری بریم. این اصل و اساس است» (تلویزیون شبکه یک رژیم ۷ شهریور۱۴۰۰).

 

اما ضد و نقیض‌گویی در کلام همهٔ عوامل حکومتی دیده می‌شود.

تلویزیون شبکه یک رژیم روز ۷ شهریور در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: «سرپرست وزارت آموزش و پرورش از آموزشهای مجازی و حضوری از اول مهر در مدارس خبر داد. آقای کاظمی گفته با همکاری ستاد کرونا تا پایان هفته استاندارهای درسی و بهداشتی ابلاغ می‌شود و تا پایان شهریور واکسیناسیون معلمان به پایان می‌رسد».

از طرف دیگر در حالی که رژیم هیچ مسأله‌یی از کاهش ترافیک با افزودن به مترو و اتوبوس های شهری حل نکرده و فضای عمومی شهرها شکارگاه کرونای ولایت هستند و دانش‌آموزان اساساً با همین وسایل نقلیه باید تردد کنند، جای این سؤال باقی است که پشت این ترفندها برای بازگشایی مدارس چه حقه و فتنه‌یی خوابیده است؟

بخشی از جواب به این سؤال را می‌توان در حرفهای صریحی که عوامل رژیم به‌ناگزیر به آن اعتراف کرده‌اند، دریافت.

 

تلویزیون شبکه ۵ رژیم در تاریخ ۷ شهریور۱۴۰۰ گفت: یک سؤال که پیش میاد پارسال هم که دمدمای مهرماه و موقع ثبت نام گفتید که مدارس می‌خواد باز بشه مردم رفتند ثبت نام کردند پول دادند بابت کلاسها، سرویس‌ها لباس و غیره بعد دو هفته کلاس‌ها تشکیل شد و دیگه هیچ کلاس نبود و اون پولها سوخت شد الآن که دارید این حرفها را می‌زنید فکر جیب مردم را هم می‌کنید. الآن که این حرفها را می‌زنید همهٔ مدارس پول حسابی را از مردم می‌گیرند. پول یک دورهٔ کامل کلاسها را از مردم می‌گیرند و میگن ما حتماً کلاسهابمان برگزار می‌شود و تا آخر ماجرا. ». .

البته اول ماجرا هم از همان ابتدا روشن بود. خامنه‌ای گفت می‌خواهد از کرونا برای نظامش فرصت بسازد.

خامنه‌ای در ۱۳اسفند۹۸ گفت: «این می‌تواند یک دستاورد باشد. اگر این دست‌آوردها را داشته باشیم بلا برای ما تبدیل می‌شود به نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به فرصت».

ولی‌فقیه ارتجاع به‌رغم این‌که در وحشت از امواج طوفانی خشم مردم ناگزیر از عقب‌نشینی و غلط‌کردم‌گویی برای منع خرید واکسنهای آمریکایی و انگلیسی شد، اما باز هم می‌خواهد از «فرصت کرونای ولایت» دوجایه خوری کرده و هم در مقابل قیام مردم خاکریز بزند و هم با بازگشایی مدارس و شهریه‌های نجومی کیسه‌اش را پرتر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4adcad24-8a5c-47bd-a2a7-1559db06086a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات