728 x 90

دست دولت رئیسی در جیب ملت از طریق افزایش سهمگین مالیات‌ها!

مالیات -عکس از آرشیو
مالیات -عکس از آرشیو

نگرانی از فشار مالیاتی مضاعف بر دوش مردم، عنوان روزنامه مردم‌سالاری است که با اذعان به ورشکستگی افتصادی، به گوشه‌ای از غارت و چپاول حاکمیت برای تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ که همانا «دست بردن دولت به جیب مردم است» اعتراف کرد و به بازتابهای اجتماعی «بسیار خطرناک» آن هشدار داد.

مردم‌سالاری نوشت: خلاصه بودجه پیشنهادی سال۱۴۰۱ این است: دست دولت در جیب ملت از طریق افزایش سهمگین مالیات‌ها!
... آنچه در بودجه سال۱۴۰۱ دیده می‌شود، دراز کردن دست نیاز دولت به سمت مردم نیست، دست بردن دولت به جیب مردم است. اگر بناست طبق لایحه بودجه، مالیاتها ۶۱درصد بیش از امسال شود، مقدمه منطقی‌اش این است که دولت ابتدا زمینه درآمدزایی مردم را ایجاد کند و سپس از این افزایش درآمد، سهم مالیات خود را مطالبه کند. آیا درآمد مردم در سال آتی ۶۴درصد افزایش می‌یابد که معادل آن مالیات بدهند یا قرار است به بهای فقیرتر شدن‌شان این عدد را تأمین کنند؟!

در همین رابطه رسانه حکومتی جمهوری اسلامی نیز «حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و مالیات بر دارایی گنجانده شده» را «اقدامی‌ غیرکارشناسانه و حتی بسیار خطرناک» و به پیامدهای آن هشدار داده است...
این رسانه حکومتی می‌افزاید:... مالیات گرفتن از دارائی‌ها با این فرمان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده اگر اجرایی شود، علاوه بر این‌که نوعی بدعت در اخذ مالیات است، مشکلات زیادی برای عموم مردم به‌وجود خواهد آورد که چه بسا به یک انفجار اجتماعی بزرگ و غیرقابل کنترل منجر شود. (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۵ دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37391af4-8fb2-44ed-981e-93267f135d71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات