728 x 90

درگذشت مادر مهین کیهانی (هاشمیان)، مادر مجاهدان شهید غلامحسین، مجتبی و حبیب هاشمیان

غلامحسین، مجتبی و حبیب هاشمی و مادر مهین کیهانی
غلامحسین، مجتبی و حبیب هاشمی و مادر مهین کیهانی

با کمال تأثر و تأسف مطلع شدیم که مادر مهین کیهانی، مادر مجاهدان شهید غلامحسین، مجتبی و حبیب هاشمی پس از سال‌ها تحمل رنج و مرارت در گذشته است. او یکی از مادران برجسته هوادار سازمان مجاهدین در شهر قزوین بود. پسر بزرگش غلامحسین در زمان شاه خائن سال‌ها زندانی بود و در زمان خمینی نیز سه پسر مجاهدش، غلامحسین، مجتبی و حبیب هاشمی به دست پاسداران جنایتکار به‌شهادت رسیدند.

مادر هاشمیان در میان هواداران مجاهدین در شهر قزوین از احترام خاصی برخوردار بود. این خانواده با داشتن فرزندی چون غلامحسین هاشمیان از زمان شاه در کوران مبارزه شرکت داشتند و برای مردم شهر شناخته شده بودند. در جریان فعالیت‌های سیاسی مجاهدین در فاز سیاسی نیز خانه مادر هاشمیان همیشه پذیرای مجاهدین بود. او علاقه زیادی به فرزندان مجاهدش و به‌خصوص برادر مسعود داشت و هر کاری از دستش بر‌می‌آمد برای سازمان انجام می‌داد.

به‌رغم این‌که در شروع مقاومت سراسری سه فرزندش را در راه آزادی مردم ایران تقدیم کرد اما همواره سایر مجاهدین را به ایستادگی و پایداری در راه و آرمان مجاهدین تشویق می‌کرد.

دژخیمان رژیم در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ ابوالفضل هاشمیان، پسرعموی فرزندانش را نیز به‌شهادت رساندند و داغ دیگری بر دل این خانواده مقاوم گذاشتند اما این مادر مجاهد هم‌چنان مصمم بود که فرزندان مجاهدش روزی ریشه ارتجاع و آخوندهای حاکم را از ایران خواهند کند.

درود بر مادر مهین کیهانی که سال‌ها در مسیر آزادی و پایداری پشتیبان فرزندان مجاهدش بود و راه آنها پررهرو باد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06257c81-3ab0-45d2-8305-476ab80c7de6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات