728 x 90

درگذشت سناتور هری رید رهبر سابق حزب دموکرات آمریکا و رهبر اکثریت سنا در سال۲۰۱۵

سناتور دموکرات هری رید
سناتور دموکرات هری رید

سناتور دموکرات هری رید که از فقر دوران کودکی در روستایی در نوادا به اوج قدرت در واشنگتن رسید، روز سه‌ شنبه پس از سه سال مبارزه با سرطان درگذشت. هری رید در سال ۱۹۸۶ به عضویت سنا در آمد و در سال ۲۰۰۴ به رهبری حزب دموکرات برگزیده شد. (نیویورک تایمز۷دی۱۴۰۰)

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه یی درباره درگذشت سناتور هری رید گفت : من این افتخار را داشته‌ام که همراه با برخی از رهبران بزرگ اکثریت سنا خدمت کنم. هری رید یکی از آنها بود. برای هری رید، مسأله، در اختیار داشتن قدرت به‌خاطر قدرت، نبود. بلکه مسأله مربوط می‌شد به داشتن قدرت برای انجام کار درست برای مردم. (سایت کاخ سفید ۲۸دسامبر۲۰۲۱)

پیام سناتور هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا (۲۰۱۵) در تیرماه ۱۴۰۰ به گردهمایی جهانی ایران آزاد

در دوران خدمتم، سقوط دیکتاتورها را دیده‌ام، به‌طور خاص در صربستان و نیز قذافی در لیبی. افراد بسیاری تلاش کرده‌اند حاکمیت خود را با به‌کارگیری استبداد و تروریسم به‌پیش ببرند. شاید این برای مدتی ادامه یابد، اما تا به‌ابد ادامه نخواهد یافت. آن‌چه امروز در ایران رخ می‌دهد نیز تا به‌ابد ادامه نخواهد یافت. ایران دارای میراث و گذشته‌یی عظیم است؛ پیشتاز ریاضیات و علوم بوده و در معماری نیز شگرف بوده است؛ اما این کشور توسط کسانی اداره می‌شود که به قتل و ترور اعتقاد دارند. این وضعیت ادامه نخواهد یافت. من در انتظار روزی هستم که کشور ایران یک رهبری جدید داشته باشد و بخشی از ملت‌های متمدن جهان بشود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6423010f-6157-488a-a96b-f6cc509f0b0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات