728 x 90

در صورت ادامه تحریمها؛ سرآمدن کاسهٔ صبر مردم و ظرفیت انفجاری جامعه

قیام آبان - عکس از آرشیو
قیام آبان - عکس از آرشیو

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت روز ۱۳آذر درباره چشم انداز و آینده مبهم مذاکرات و احتمال ادامه تحریمها و تاثیر آن بر روی زندگی مردم نوشت: دقت در گزارشهای برآمده از نشست وین، ناامید کننده است. باید ببینیم جسم و جان ایرانیان آمادگی کشیدن بار تحریم‌ها به‌مدت نامعلوم را دارد یا نه؟!

روزنامه حکومتی نوشت: «اگر شهروندان ایرانی بدانند که رئیس سازمان برنامه و بودجه با صراحت می‌گوید بودجه سال بعد را با فرض ادامه تحریم تهیه کرده‌ایم بدون تردید ناامید‌تر خواهند شد. ادامه زندگی با تحریم و پیامدهای دشوار و کمرشکن آن برای ایرانی‌ها مزه و بوی ناخوشایندی دارد».

روزنامه حکومتی در ادامه به سرآمدن کاسهٔ صبر مردم و ظرفیت انفجاری جامعه اشاره کرده و نوشته: «باید میزان فشار وارد شده بر شهروندان در صورت ادامه تحریم اندازه گرفته شود و ببینیم که جسم و جان ایرانیان آمادگی کشیدن این بار را به مدت نامعلوم دارد یا نه؟».

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت همچنین نوشت: اگر شورای حکام تصمیم بگیرد علیه نظام قطعنامه بدهد، هیچ بعید نیست چین و روسیه در کنار غربی‌ها علیه نظام رأی دهند.

روزنامه حکومتی مستقل هم در مطلبی با عنوان «مذاکرات با آینده مبهم» نوشت: «کماکان مسأله احیای برجام به‌صورت حل نشده باقی مانده و نتیجه آن تحریم‌های شدید بر مردم و دشوارتر شدن زندگی آن‌هاست».

جلال ساداتیان، مدیرکل پیشین آسیای شرقی وزارت‌خارجهٔ رژیم گفت: چین و روسیه اظهارنظر شفافی دربارهٔ مذاکرات وین نکرده‌اند. علت در منفعتی است که چین و روسیه از تحریم نظام می‌برند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebb6c575-9542-40b4-a288-30c97105a1db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات