728 x 90

دختر خردسال شهید قیام اسماعیل مولودی پس از گلباران مزار پدر، هرگز قاتل پدرش را نمی‌بخشد + فیلم

دختر خردسال شهید قیام اسماعیل مولودی پس از گلباران مزار پدر: هرگز قاتل پدرش را نمی‌بخشد
دختر خردسال شهید قیام اسماعیل مولودی پس از گلباران مزار پدر: هرگز قاتل پدرش را نمی‌بخشد

دختر خردسال شهید قیام اسماعیل مولودی پس از گلباران مزار پدرش و بوسیدن تصویر او با بالا بردن دستهایش به علامت پیروزی گفت، هرگز قاتل پدرش را نمی‌بخشد.

اسماعیل مولودی جوان ۳۵ساله فرزند عبدالقادر است که شامگاه ۴آبان ۱۴۰۱ در مهاباد توسط مزدوران و پاسداران خامنه‌ای به‌شهادت رسید. در روز ۵آبان بعد از مراسم خاکسپاری، مردم مهاباد با تظاهرات خود مراکز و نهادهای حکومتی را به آتش کشیدند. 

مادر سمکو (شهید قیام اسماعیل مولودی) در پیامی گفت:
«تمام شهیدان، فرزند من هستند.
من فدای این خاک بشوم
پسرم از هیچکس باکی نداشت و سینه خود را در مقابل گلوله قرار داد...
سربلندیش به اندازه سربلندی کردستان است...».

بخشی از اطلاعیه شماره ۸۴ شورای ملی مقاومت ایران درباره مراسم خاکسپاری اسماعیل مولودی - ۵آبان ۱۴۰۱

روز پنجشنبه ۵آبان در چهل و دومین روز قیام سراسری، مردم دلاور مهاباد در اعتراض به‌شهادت اسماعیل مولودی (سمکو) که روز گذشته به‌دست پاسداران به‌شهادت رسید دست به تظاهرات زدند. شب گذشته مأموران امنیتی قصد داشتند پیکر شهید را ربوده و مخفیانه دفن کنند تا مردم در خاکسپاری او تجمع نکنند، اما خانواده او مقاومت کردند و اجازه اینکار را ندادند.

امروز مردم خشمگین مهاباد پس از خاکسپاری اسماعیل مولودی در حالی‌که هر لحظه به جمعیت آنها اضافه می‌شد فرمانداری و کلانتری ۱۱ و برخی دیگر از مراکز حکومتی را تصرف کردند.

در سراسر شهر صدای تیراندازی شنیده می‌شود. در میدان استقلال شمار زیادی از مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات می‌کنند و با مأموران سرکوبگر درگیر شده‌اند. جوانان با کندن تابلوهای رانندگی و بلوکهای کنار خیابان برخی خیابان‌ها را بستند. نیروهای سرکوبگر در محله گمرگ مهاباد که منزل اسماعیل مولودی در آنجا واقع است به سمت مردم تیراندازی کردند....

مهاباد - تظاهرات و خروش و کنترل خیابانها توسط مردم و جوانان بعد از خاکسپاری اسماعیل مولودی با شعار مرگ بر دیکتاتور - ۵آبان

عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۵ آبان در محکومیت بکارگیری سلاح گرم علیه هزاران تظاهر کننده جوان در توئیتر خود نوشت: نیروهای امنیتی ایران به‌طور غیرقانونی از سلاح گرم علیه هزاران نفر در شهر مهاباد واقع در استان آذربایجان غربی استفاده می‌کنند.

عفو بین‌الملل افزود: کسانی که در اعتراض به کشته شدن یک معترض به نام اسماعیل مولودی به دست نیروهای امنیتی در شب گذشته تظاهرات کردند. مقامات ایران باید بلادرنگ نیروهای امنیتی را مهار کنند.

 

مهاباد - به آتش کشیدن دوایر دولتی توسط جوانان  مهاباد - ۵آبان 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d91933c9-f78b-479b-b4ee-67f64b70f346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات