728 x 90

دبیرکل ائتلاف ملی سوریه: فراخوان به ملل‌متحد برای حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران

نذیر حکیم
نذیر حکیم

نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه، ملل‌متحد را به حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی که مرتکب جنایت علیه بشریت در سوریه شده‌اند، فراخواند.

در همین حال ان.بی.سی. نیوز 9فروردین 97 دربارهٴ تحقیقات وکلای حقوق بشر در اروپا دربارهٴ جنایات جنگی دیکتاتوری اسد، گزارش داد: «به گفته کسانی که این فعالیتها را به پیش می‌برند، اسناد (موجود) به یک نتیجه‌گیری عاری از تردید منجر می‌شود؛ ‌که حکومت بشار اسد، قوانین بین‌المللی جنگ را از جمله از طریق حملات به غيرنظامیان، شکنجه، تعرض و استفاده از تسلیحات شیمیایی...، نقض کرده است».

به گفته یکی از مشاوران کمیسیون بین‌المللی عدالت و حسابرسی، رژیم اسد اقدامات خود را علیه هزاران تن از بازداشتی‌ها به‌دقت مستند کرده؛ در نتیجه، هزاران عکس مربوط به این جنایات که از سوریه خارج شده‌اند، دادستانها را در موقعیتی قرار می‌دهد که برای محاکمه عاملان آنها، از شواهد جنایات جنگی بسا قوی‌تری از دوران محاکمه نازی‌ها در دادگاه نورنبرگ برخوردار باشند.

معاون مدیر کمیسیون بین‌المللی عدالت و حسابرسی نیز گفت: «ما در مقایسه با تمامی منازعات، دادگاهها و تلاش‌های بین‌المللی مربوط به عدالت در گذشته، از شواهد قوی‌تری برخورداریم».

 

سازمان پزشکان بدون مرز طی نامه‌یی خطاب به پزشکان فداکارِ غوطهٴ شرقی که طی چندین هفته حملات وحشیانهٴ رژیم اسد، با امکانات محدود جان بسیاری از انسانها را در سخت‌ترین شرایط نجات دادند، نوشت: «هر چند میزان بی‌رحمی، انسانیت را به مرز نابودی نزدیک کرده است، اما شما دلیل زنده‌ماندن بخشی از آنها هستید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/757ea145-42d2-4c9b-acd8-875f2d53b2e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات