728 x 90

دبلیو اس ای یو آمریکا: تظاهر کنندگان در پاریس کشورهای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دادند تا سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد

پاریس تظاهرات ایرانیان آزاده در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - ۲۳بهمن
پاریس تظاهرات ایرانیان آزاده در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - ۲۳بهمن

دبلیو اس ای یو آمریکا در گزارشی از تظاهرات ایرانیان آزاده و هوادارن مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در پاریس به‌مناسبت انقلاب ضدسلطنتی نوشت: تظاهر کنندگان در پاریس کشورهای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دادند تا سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد.

مریم رجوی گفت: جوانان شجاع ایران حق دارند در مقابل پاسداران و لباس‌شخصیها و رگبار گلوله‌هایی که چشم‌ها، سرها و قلب‌هایشان را می‌شکافد، از خود دفاع کنند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت در این تجمع چند هزار نفری گفت: «سپاه باید توسط اتحادیه اروپا به فهرست سازمانهای تروریستی لیست‌گذاری شده اضافه شود».

دبلیو اس ای یو آمریکا به‌نقل از رویترز نوشت: هزاران تن از مخالفان مقامات حاکم در ایران روز یکشنبه برای دومین روز در پاریس تظاهرات کردند تا کشورهای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهند تا در واکنش به سرکوب در این کشور، سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهند.

تهران از سپتامبر درگیر سرکوب خشونت‌آمیز معترضان از جمله اعدامها بوده و دهها شهروند اروپایی را نیز بازداشت کرده است. اتحادیه اروپا به‌طور فزاینده‌ای به اقدامات این کشور انتقاد کرده است.

روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تهران نیز در ماه‌های اخیر بدتر شده است در حالی که تلاش‌ها برای احیای مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران متوقف شده است و این کشور هواپیماهای بدون سرنشین را برای کمک به روسیه در جنگ آن علیه اوکراین به روسیه منتقل کرده است.

هدف گردهمایی روز یکشنبه در پاریس که توسط شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) سازماندهی شد، برجسته کردن نقش سپاه پاسداران در سرکوب معترضان و هم‌چنین فعالیت‌های آن در خارج از ایران بود.

الا ذبیحی، یک استاد دانشگاه در لندن، گفت: "این یک انقلاب خواهد بود... جوانان می‌دانند که در حاکمیت این رژیم هیچ آینده‌ای برای آنها وجود ندارد. آنها می‌گویند بهتر است در خیابان بمیرند تا این‌که در این کشور با این رژیم زندگی کنند."

تظاهرات گسترده ضددولتی در ایران در ماه سپتامبر پس از مرگ مهسا امینی فوران کرد... . .

لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان یک گروه تروریستی به این معنی است که عضویت در این گروه، شرکت در جلسات آن و حمل آرم آن در ملأعام جرم محسوب می‌شود.

سپاه پاسداران بخش‌هایی از اقتصاد و نیروهای مسلح را کنترل می‌کند و مسئولیت برنامه‌های موشکی و هسته‌یی ایران را برعهده دارد.

سازمان مجاهدین خلق ایران جزء اصلی شورای ملی مقاومت است. این گروه که با نام فارسی مجاهدین خلق نیز شناخته می‌شود، زمانی در فهرست سازمانهای تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار داشت، اما از سال۲۰۱۲ به بعد دیگر در آن فهرستها نبود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/818402b0-8508-4098-81b3-8270ebcba64c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات