728 x 90

محبوب‌فر: ۵هزار نوزاد رها شده طی ۱۰روز

محبوب‌فر یک کارشناس و پژوهشگر حوزه برنامه‌ریزی توسعه و آسیب‌های اجتماعی به رسانه حکومتی «رویداد ۲۴» گفت: «بر اساس آمار‌هایی که از مراکز بهداشتی، مددکاران اجتماعی و... در اختیارش قرار گرفته است، طی ۱۰روز اخیر حدود ۵هزار نوزاد در سراسر کشور رها شده است؛ یعنی روزانه ۵۰۰ جنین تازه متولد شده» (رها شده‌اند)!

محبوب‌فر سونامی قیمتها طی دو، سه سال اخیر را در افزایش این آمار مؤثر دانسته و می‌افزاید:

در شرایطی که در تهران و سایر شهر‌های بزرگ کشور خط فقر مسکن به ۸۰ یا ۹۰درصد رسیده است، ۴۰میلیون نفر از جمعیت کشور حاشیه‌نشین یا بدمسکن شده‌اند.

از طرف دیگر با توجه به گرانی‌های اخیر تحت عنوان آزادسازی قیمتها و حذف سوبسید مواد غذایی ۸۶درصد درآمد یک خانواده ۴نفره صرف تأمین مواد غذایی می‌شود.

۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور نیز اجاره‌نشین هستند که ۵۰درصد درآمدشان صرف تأمین مسکن می‌شود. در نتیجه چیزی برای آموزش، بهداشت و درمان و تفریح باقی نمی‌ماند.

در نتیجه می‌توان گفت وسایل پیشگیری از بارداری از دسترس این ۴۰میلیون نفر خارج شده است.

این جامعه‌شناس تأکید می‌کند که قانون جوانی جمعیت در حال حاضر تبدیل به بحرانی مضاعف شده است و ما شاهد تکثیر آسیب‌های اجتماعی هستیم. وی افزود متأسفانه تصمیم‌گیران نمی‌دانند زیر پوست جامعه چه خبر است.

یادآوری می‌گردد خامنه‌ای در جدیدترین رهنمود خود، خواستار افزایش جمعیت کشور شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/154ebe21-3b32-4a0e-9b59-0ff4c4d77ae9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات