728 x 90

دادگاه هامبورگ یک دلال رژیم را به انتقال فناوری و تجهیزات ساخت بمب اتم به ایران متهم کرد

دادگاهی در آلمان
دادگاهی در آلمان

رسانه‌های آلمان چهارشنبه ۲۷مهر، گزارش کردند دادگاهی در هامبورگ یک ایرانی دو تابعیتی را در رابطه با نقض تحریم‌های اروپا به انتقال فناوری و تجهیزاتی به ایران که در ساخت بمب اتم کاربرد دارد متهم کرد.
دادستان کل آلمان این شهروند را متهم کرده که مواد و فناوریهایی را که در ساخت بمب اتمی کاربرد دارند به رژیم ایران صادر کرده است.
در این گزارش آمده است در حالی که مذاکرات اتمی با رژیم ایران با آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی ماههاست به بن‌بست خورده است اتهام‌های دادستانی آلمان در صورت اثبات نشانه‌ای از عزم رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی به‌شمار می‌رود.

اینس پترسون، دادستان دادگاه عالی فدرال آلمان، در گفت‌وگویی به روزنامه "هامبورگر آبند بلات" گفت این مرد ایرانی-آلمانی در نه مورد به نقض مقررات در حوزه تجارت خارجی آلمان متهم شده است و افزود دادگاه علیه او شواهد به قدر کافی  در اختیار دارد.

به گفته پترسون، در هشت مورد اتهامی، شرکت زیرمجموعه این تاجر صادرات انجام داده است و ارزش مواد منتقل‌شده به ایران بیش از یک میلیون یورو برآورد شده است.

پیش از این دادستان کل آلمان اعلام کرده بود علیه یک بازرگان ایرانی-آلمانی ساکن شهر نوردراشتت آلمان به اتهام نقض قوانین تحریم از طریق صادرات مواد تهیه بمب اتم به ایران، اقامه دعوا کرده است.
خبرگزاری رویترز روز ۲۶مهرماه در رابطه با گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی نوشت: رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات برای احیای توافق هسته‌یی ایران، گفت که مذاکرات در «بن‌بست» است و به‌دلیل محدودیت دسترسی به بازرسیها در ماههای اخیر، آژانس اطلاعات کلیدی نداشته است.
آمریکا هفته گذشته گفت که احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران در حال حاضر تمرکز ما نیست و افزود که تهران علاقه چندانی به احیای این پیمان نشان نداده است و واشنگتن بر نحوه حمایت از معترضان ایرانی تمرکز کرده است.(دویچه‌وله ۲۷مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef64b390-8823-452d-b56c-c47a1288b67d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات