728 x 90

دادستانی آمریکا یک تبعه چینی را به ارسال مواد تسلیحاتی به ایران متهم کرد

دادستانی آمریکا
دادستانی آمریکا

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان فدرال در منهتن روز سه‌شنبه ۲۶اردیبهشت اعلام کرد که آمریکا یک شهروند چینی را به نقض تحریم‌های آمریکا با ارائه موادی که برای تولید موشک‌های بالستیک به ایران استفاده می‌شود، متهم کرده است.

ژیانگ جیانگ کیائو، معروف به جو هنسن، به دورزدن تحریم‌ها، پولشویی و کلاهبرداری بانکی متهم شده است. او که بیشتر در چین مستقر است از یک شرکت تحریم‌شده چینی برای عرضه مواد استفاده شده در ساخت سلاح‌های کشتارهای جمعی به ایران در ازای پول‌های دریافت شده از طریق سیستم مالی آمریکا استفاده کرده است.

دستیار دادستان کل آمریکا در این رابطه گفته است که این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد وزارت دادگستری به پیشگیری از افتادن فناوری حساس به‌دست دشمنان خارجی از جمله روسیه، چین و ایران است.

او افزود که آمریکا کسانی را که قوانین این کشور را زیر پا بگذارند و به حکومت‌های مستبد و دیگر کشورهای متخاصم اجازه دهند تا از فن‌آوری پیشرفته برای تهدید امنیت ملی آمریکا و تضعیف ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان استفاده کنند، برنمی‌تابد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2919a0f2-e101-4f04-a367-03f6de71203b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات