728 x 90

خزانه‌داری آمریکا شبکه چندملیتی حامی تولید پهپاد و هواپیماهای نظامی رژیم ایران را تحریم کرد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸شهریور شبکه چندملیتی حامی تولید پهپاد و هواپیماهای نظامی رژیم ایران را تحریم کرد.
خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی نوشت: دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) هفت فرد و چهار نهاد مستقر در ایران، جمهوری خلق چین (PRC)، روسیه و ترکیه را در ارتباط با هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ایران تحریم کرد.
 این شبکه توسعه هواپیماهای نظامی، محموله‌ها و تراکنش‌های مالی را در حمایت از فعالیت‌های تولید، تهیه و نگهداری هواپیماهای نظامی پهپاد و هواپیماهای نظامی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (HESA) تسهیل کرده است.
OFAC هم‌چنین در حال به روز کردن ورودی HESA در لیست اتباع ویژه و افراد تحریم شده (SDN) است تا نام مستعار جدید خود را که برای فرار از تحریم‌ها و اقدامات کنترل صادرات استفاده کرده اند را در بر گیرد.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «تکثیر مستمر و عمدی پهپادهای ایران به روسیه، نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه و دیگر بازیگران بی‌ثبات کننده این امکان را می‌دهد که ثبات جهانی را تضعیف کنند».

ایالات متحده به اقدامات خود علیه شبکه‌های خرید پهپاد ایران ادامه خواهد داد و مراجع قضایی را تشویق می‌کند تا دقت لازم را برای جلوگیری از صادرات این قطعات به ایران به کار گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea042591-bfc4-4b80-9b53-311367808a89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات