728 x 90

خزانه‌داری آمریکا یک شبکه بین‌المللی حمایت مالی از حوثی‌های یمن را که توسط سپاه پاسداران و یک سرمایه‌گذاری حوثی اداره می‌شود، تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، یک شبکه بین‌المللی گسترده را که توسط سپاه پاسداران رژیم ایران و یک سرمایه‌گذار حوثی اداره می‌شود و دهها میلیون دلار به شورشیان حوثی یمن کمک کرده، تحریم کرد.
رویترز روز چهارشنبه ۴بهمن، به‌نقل از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت، شبکه پیچیده افراد و شرکتهای پوششی، سوخت، فرآورده‌های نفتی اضافی و سایر کالاها را در سراسر خاورمیانه، آفریقا و آسیا حمل می‌کند و درآمدهای حاصل از آن حملات حوثی‌ها در یمن و علیه همسایگان آن را تأمین مالی می‌کند.


این اقدام هر گونه دارایی نهادها و افراد نامگذاری شده را که تحت صلاحیت قضایی آمریکا هستند مسدود می‌کند و به‌طور کلی آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منع می‌کند.
نام‌گذاریهای جدید در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی، عربستان و برخی قانون‌گذاران آمریکایی بر کاخ‌سفید فشار می‌آورند تا در پاسخ به حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به امارات و عربستان جنبش حوثی‌ها را به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا بازگرداند.
خزانه‌داری آمریکا در ادامه می‌افزاید، افراد و شرکتهایی که روز چهارشنبه هدف قرار گرفتند بخشی از شبکه‌یی هستند که توسط نیروی تروریستی قدس، بازوی سپاه پاسداران رژیم ایران، و سعید الجمال سرمایه‌گذار حوثی که سال گذشته تحریم شد سرپرستی می‌شوند.
این افراد شامل عبداالله دائل احمد، تاجر کالا، مستقر در امارات و سوئد و شرکت او، واردات و صادرات معز عبدالله دائل، و کنستانتینوس استاوریدیس، یک تاجر یونانی مستقر در امارات متحده عربی و شرکت او، Fani Oil Trading FZE هستند.
هم‌چنین صرافیهایی در ترکیه و یمن، Aurum Ship Management FZC، مستقر درهند، امارات متحده عربی و سنگاپور و مدیر عامل آن چیرانجیف کومار سینگ، لیست‌گذاری شدند.
لازم به ذکر است که، حوثیهای وابسته به رژیم ایران از سال۲۰۱۴ با دولت به‌رسمیت شناخته شده بین‌المللی یمن می‌جنگند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96fe3048-ed70-48e1-abe8-3f85449d5567"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات