728 x 90

شكنجه زندانيان,كارشكنى در رسيدگى به زندانيان سياسى,

وخامت حال زندانی سیاسی آرش صادقی در زندان اوین

-

زندانی سیاسی آرش صادقی در زندان اوین
زندانی سیاسی آرش صادقی در زندان اوین
بنا‌ به گزارشهای دریافتی وضعیت جسمی زندانی سیاسی آرش صادقی، در زندان اوین به‌دلیل عدم رسیدگیهای پزشکی، بسیار وخیم است. دژخیمان زندان از دادن مرخصی برای درمان و یا بستری کردن این زندانی در بیمارستان که از مشکلات معده رنج می‌برد، ممانعت به‌عمل می‌آورند.

با توجه به وضعیت نامساعد جسمی آرش صادقی در دوران اعتصاب‌غذای 72روزه‌اش و پس از آن که از مشکلات زیادی از جمله: آریتمی قلب، از دست رفتن بیش از نیمی از کارایی کلیه راست و نیمی از کلیه چپ، مشکلات ریوی به‌طوری که از اسپری تنفسی استفاده می‌کند، مشکلات کبد و روده و معده رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید
در جریان اعتصاب‌غذای آرش صادقی شورای ملی مقاومت ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی وی شده بود. بخشی از اطلاعیه به‌صورت زیر است:
آرش صادقی از زندانیان بند هشت زندان اوین در هفتادمین روز اعتصاب‌غذای خود در شرایط بسیار وخیم و بحرانی قرار دارد. بنا‌ به گزارشها او صبح روز یکشنبه ۱۲دی (اول ژانویه) از فرط بالا آوردن خون بیهوش شده است و دچار تشنج شدید است. بدن او دچار بی‌آبی است، کلیه‌های او به‌شدت آسیب دیده است و خطر چسبندگی و خونریزی روده وی را تهدید می‌کند. از این پیشتر رئیس جنایتکار زندان اوین به آرش گفته بود: «نمی‌گذارم زنده از این زندان خارج شوی»!.

آرش صادقی دانشجوی فوق‌لیسانس رشته فلسفه دانشگاه علامه بود که به‌خاطر فعالیتهای دانشجویی از تحصیل محروم و در فاصله سالهای ۸۸تا ۹۳بارها دستگیر شد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۹سال حبس محکوم شده است. همسر وی گلرخ ایرایی نیز به اتهام توهین به «رهبری و نظام» منحوس ولایت فقیه و مطلب انتشار نایافته علیه حکم ضدانسانی سنگسار؛ به شش سال زندان محکوم شده است.

مقاومت ایران عموم ارگانها و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان وی فرامی‌خواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e5171f8-0549-4bc0-b6c8-bd620d34068a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات