728 x 90

خبرگزاری فرانسه: پلیس در نازی آباد به طرز وحشیانه‌ای یک معترض را با موتور زیر گرفته و به سوی او شلیک می‌کنند

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

خبرگزاری فرانسه روز ۱۰آبان در چهل و هفتمین روز از قیام سراسری مردم ایران نوشت: ایرانیان در ستیزه‌جویی به سرکوبی که منجر به دستگیری چهره‌های برجسته و حتی مجازات اعدام برخی از آنها شده است، روز سه‌شنبه تظاهرات جدیدی را برای محکوم کردن رژیم دین سالار این کشور برگزار کردند... .
در این گزارش آمده است تظاهر کنندگان بی‌توجه به هشدارهای امنیتی مقامات رژیم ایران به ترک خیابان‌ها، به ادامه اعتراضات خود در مناطق مسکونی، خیابانهای اصلی و دانشگاههای سراسر کشور تجمع کردند... .
خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت بر اساس تصاویر منتشر شده رسانه‌ها، ساکنان منطقه تهران اکباتان اواخر روز دوشنبه در حالی که نیروهای امنیتی علیه آنها از نارنجک‌های صوتی استفاده کردند، شعارهایی از جمله "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که روی نقاشیهای دیواری خامنه‌ای و سلف وی خمینی در شهر مقدس قم رنگ پاشی قرمز شده است.
تظاهراتها هم‌چنین شاهد تاکتیک‌های گوناگونی بوده که ناظران به روند جدیدی عمامه پرانی روحانیان توسط جوانان در خیابان اشاره می‌کنند... .
 دانشجویان روز سه‌شنبه در دانشگاه اصفهان دست به تحصن زده‌اند در حالی که تصاویر شبکه‌های اجتماعی حاکی از اقدامات مشابه در سایر دانشکده‌های تهران و اصفهان است.
 تعداد زیادی از مردم روز سه‌شنبه در مراسم چهلمین روز سوگواری سیاوش محمودی که توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شد در قبرستان بهشت زهرا در خارج از تهران شرکت کردند و هم‌چنین شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cef7ef4-d4e9-4c9a-9886-95c396034712"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات