728 x 90

خبرگزاری فرانسه: پلیس برای متفرق کردن تظاهرات به‌خاطر مرگ یک زن گاز اشک‌آور پرتاب می‌کند

تصویری از یکی از خیابانهای ایران
تصویری از یکی از خیابانهای ایران

خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌ها در گزارشی از حمله نیروهای سرکوبگر و اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به سوی مردم که باعث مجروح شدن شماری از معترضان شده است، نوشت : پلیس برای متفرق کردن تظاهرات به‌خاطر مرگ یک زن گاز اشک‌آور پرتاب می‌کند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی روز شنبه پس از کشته شدن یک زن در تهران توسط "[موسوم به] گشت ارشاد" برای متفرق کردن معترضان در شمال غرب ایران گاز اشک‌آور شلیک کردند.

مهسا امینی، ۲۲ساله، به همراه خانواده خود برای دیدار به پایتخت ایران بود که روز سه‌شنبه توسط واحد پلیس مسئول اجرای قوانین سختگیرانه پوشش زنان در ایران، از جمله استفاده از روسری در ملاء عام، بازداشت شد.

روز جمعه پس از گذراندن سه روز در کما از سوی تلویزیون دولتی اعلام شد که وی فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر وی صبح شنبه در زادگاهش سقز در ۴۶۰ کیلومتری شمال غرب تهران، در استان کردستان تشییع شد.

تظاهر کنندگان سپس در مقابل استانداری تجمع کردند و شعارهای بیشتری سر دادند اما با پرتاب گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی متفرق شدند.

رئیس پزشکی قانونی تهران روز شنبه به تلویزیون دولتی گفت که تحقیقات درباره علت مرگ تا سه هفته طول می‌کشد.

مرگ امینی در بحبوحه جنجالهای فزاینده در داخل و خارج از ایران بر سر عملکرد پلیس اخلاق که به‌طور رسمی به گشت ارشاد معروف است، رخ داد.

در ماه ژوئیه، ویدئویی از زنی که در مقابل یکی از وانت‌های نیرو ایستاده و درخواست آزادی دخترش را می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. زن محجبه هم‌چنان که ون او را می‌کشید، آن را نگه می‌داشت و تنها پس از افزایش سرعت، به‌وضوح پرتاب شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a42fbace-2afb-4bdd-ba74-b02317933306"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات