728 x 90

گزارشی از استماع کمیته خدمات مالی کنگره و وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تجارت نفت رژیم ایران و دور زدن تحریم‌ها

استماع کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا و جنت یلن وزیر خزانه‌داری
استماع کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا و جنت یلن وزیر خزانه‌داری

به گزارش سایت کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹تیرماه جلسه استماع کمیته خدمات مالی کنگره و جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد سلامت سیستم مالی بین‌المللی برگزار شد. در این استماع، اعضای کمیته، جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا را در مورد تجارت نفت رژیم ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا را مورد سؤال قرار دادند.

نماینده کنگره زک نان گفت: رژیم ایران تهدیدی در خاورمیانه است، همکاری که در رابطه با حماس، حزب‌الله انجام داده است. آمریکایی‌ها کشته می‌شوند، و هم آمریکایی‌ها در معرض تهدید هستند. وزارت خزانه‌داری‌، رهبری این تحریم‌ها را برعهده دارد. آیا می‌توانید به ما امروز بگویید، که آیا شرکت‌های مستقر در آمریکا برای ناوگان کشتی‌های نفتکش غیرقانونی ارواح ایران بیمه ارائه می‌کنند؟

نماینده زک نان افزود: در گزارش نیویورک تایمز آمده است: خانم وزیر، اجازه دهید آنچه را که نیویورک تایمز منتشر کرده را به شما ارائه بدهم. فهرستی از ۲۷نفتکش که در حال حاضر از فروش غیرقانونی نفت ایران به برخی از بدترین دشمنان ما حمایت می‌کنند. ژنرال مایکل کوریلا از سنتکام خاطرنشان کرد که ایران به فروش ۹۰درصد نفت خود به‌طور مستقیم به چین ادامه می‌دهد و در نتیجه این امر، یک جنگ تروریستی در منطقه عملیاتی وی را تأمین مالی می‌کند. من تاکنون پنج بار، چه در جلسات پشت درهای بسته چه در جلسه علنی، از وزارت خزانه‌داری درخواست کرده‌ام تا فهرستی را ارائه کند که نشان می‌دهد چگونه در حال مقابله با شرکتهای بیمه نقض کننده در اینجا در ایالات متحده هستیم. آیا ما می‌توانیم کاری انجام دهیم یا شما می‌توانید در مورد شرکت‌های بیمه داخلی در اینجا پاسخی برای ما داشته باشید؟ آنها به یک رژیم تروریستی بیمه ارائه می‌دهند.

 

بلین لوتکه مایر گفت: حماس با کمک مالی رژیم ایران حمله به اسرائیل، نزدیکترین متحد ما در خاورمیانه، را انجام داد.

جاش گاتهایمر گفت: من تصمیم اخیر شما را برای اعمال تحریم‌های اضافی علیه یک شبکه بانکی در سایه که ایران را قادر به تأمین مالی گروه‌های تروریستی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها کرده است، تحسین می‌کنم. حسابرسی از ایران برای من و بسیاری از ما اولویت اصلی بوده است، به همین دلیل است که من مفتخر بودم که به تصویب قانون تحریم‌های انرژی ایران و چین و قانون شیپ SHip کمک کردم. آیا می‌توانید درباره تحریم‌ها و اقدامات بیشتری که دولت برای کاهش خطر تروریسم تحت حمایت ایران علیه آمریکا و متحدان ما انجام می‌دهد توضیح بیشتری بدهید؟

 

جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ گفت: ما مجموعه وسیعی از اقدامات تحریمی را برای جلوگیری از جریان پول‌های غیرقانونی از ایران که گروه‌های تروریستی، حوثی‌ها، حزب‌الله و دیگران را تأمین مالی می‌کند، انجام داده‌ایم. ما با سایر کشورها به‌طور مشترک کار کرده‌ایم تا هر ابزاری در اختیار داریم را برای مقابله با این موضوع به‌کار بگیریم. هم‌چنین مقابله با منابع درآمدی، از جمله درآمدهای نفتی که ایران را قادر می‌سازد تا بودجه لازم برای توزیع بین این گروه‌های تروریستی را داشته باشد.

نماینده مایک لاولر گفت: بودجه مکمل دفاعی ۲ لایحه قانونی مرا در بر می‌گرفت. قانون کشتی که اعمال تحریم‌ها بر بنادر و پالایشگاههای خارجی را که آگاهانه نفت ایران را فرآوری می‌کنند، الزام‌آور می‌کند و قانون تحریم‌های انرژی ایران-چین که شما را ملزم می‌کند در صورت مشارکت بانک‌های چینی در معاملات نفتی با بانک مرکزی ایران یا یکی دیگر از مؤسسات مالی تحریم شده ایرانی، حساب‌های طرف معامله بانک‌های چینی را ببندید. این مهم نیست که تراکنش چقدر جزیی یا نادر باشد. در ماه مارس، ژنرال کوریلا، رئیس سنتکام در برابر کمیته نیروهای مسلح شهادت داد که ایران هم‌چنان به فروش ۹۰درصد نفت خود به چین ادامه می‌دهد که از فعالیت‌های خرابکارانه تهران در سراسر منطقه حمایت مالی می‌کند. این یک نقل‌قول است. هر کسی که در فروش نفت ایران مشارکت داشته باشد در کمک به رژیم برای دور زدن تحریم‌های آمریکا نقش دارد. مشارکت در این تجارت معادل کمک و حمایت از یک دولت تروریستی است و باید پایان یابد. این تحریم‌ها انگیزه مالی قابل توجهی برای بنادر و پالایشگاهها ایجاد می‌کند تا معامله با نفت ایران را متوقف کنند یا در غیراین صورت دسترسی به اقتصاد آمریکا را از دست بدهند. از زمان روی کار آمدن جو بایدن، فروش نفت ایران بیش از صد میلیارد دلار افزایش یافته است. آیا می‌توانید توضیح دهید که در اجرای این قوانین، قانون کشتی‌ها و قانون تحریم‌های انرژی ایران چین در چه نقطه‌ای هستید و آیا متعهد می‌شوید که به‌سرعت این تحریم‌ها را طبق قانون اجرا کنید؟

جنت یلن در پاسخ گفت: من باید جزییات این‌که ما در مورد اجرای این قوانین مشخص در چه نقطه‌ای هستیم، را بررسی کنم. اما ما طیف گسترده‌یی از تحریم‌ها را علیه ایران، از جمله برای معاملات نفتی، اعمال کرده‌ایم. ما شرکتهایی را در کشورهای دیگر که در تجارت نفت ایران درگیر هستند، تحریم کرده‌ایم و دائماً در حال ارزیابی برقرار کردن تحریم‌های اضافی هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3499e213-0172-4f38-8393-618e6b06ef2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات