728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ماکرون می‌گوید برنامه هسته‌یی ایران در «نقطه خطرناک» قرار دارد

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون


خبرگزاری فرانسه روز ۱۴بهمن در گزارشی از دیدار نتانیاهو با امانوئل ماکرون در فرانسه نوشت: ماکرون پس از گفتگو با نتانیاهو می‌گوید برنامه هسته‌یی ایران در «نقطه خطرناک» قرار دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز پنجشنبه پس از گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که برای جستجوی موضع قوی‌تر اروپا علیه تهران در پاریس به سر می‌برد، «عجله سرسختانه» برنامه هسته‌یی ایران را محکوم کرد.

ماکرون در بیانیه‌یی که پس از یک نشست شام در کاخ الیزه منتشر شد، هشدار داد که ادامه پروژه اتمی تهران «ناگزیر عواقبی خواهد داشت»...

یک منبع دیپلماتیک پیش‌تر به خبرگزاری فرانسه گفت که برنامه هسته‌یی به «نقطه خطرناکی» رسیده است و بر نقش تهران در جنگ اوکراین تأکید کرد، فرانسه موافقت می‌کند که در تعامل با ایران «قاطعیت» لازم است.

 

خبرگزاری فرانسه روز گذشته در گزارشی از دیدار سران فرانسه و اسراییل نوشت: نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل پنجشنبه با امانوئل ماکرون به امید جلب حمایت علیه برنامه هسته‌یی ایران گفتگو خواهد کرد...
سفارت اسراییل در پاریس گفت که این دو در مورد "تلاش بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌یی ایران" گفتگو خواهند کرد.
نتانیاهو امیدوار است که نقش رژیم ایران در تأمین هواپیماهای بدون سرنشین برای مهاجمان روسی در اوکراین و هم‌چنین سرکوب اعتراضات در داخل، متحدان غربی را وادار کند که از هر گونه پیگیری برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ بر سر محرک اتمی آن صرف‌نظر کنند.
نتانیاهو هم‌چنین گفته است که اسراییل در حال بررسی ارسال کمکهای نظامی به اوکراین است و ظاهراً موضع بی‌طرف‌تر خود در قبال درگیری را کنار گذاشته است.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که فرانسه موافقت می‌کند که در تعامل با ایران "قاطعیت"لازم است و برنامه هسته‌یی این کشور را"خطرناک" خواند و بر نقش این کشور در جنگ اوکراین تأکید کرد... .

 

کاترین کلونا وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۱۳بهمن با اشاره به تنش‌زایی سیستماتیک رژیم ایران در منطقه خاورمیانه، گفت؛ تهران با اقدامات بی‌ثبات‌کننده و پیشبرد برنامه‌های هسته‌یی، موشکهای بالستیک و فناوری پهپادی و هم‌چنین استفاده از نیروهای نیابتی خود در فراتر از مرزهای این کشور، به بی‌ثباتی در منطقه دامن می‌زند.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در گفتگویی با روزنامه فرامنطقه‌یی «الشرق‌الأوسط» اظهار داشت: «تقویت روابط فرانسه با سعودی و امارات می‌تواند راه‌کاری برای پاسخ به بی‌ثباتی مزمن و فزاینده در خاورمیانه باشد»...

وی تأیید کرد: «فرانسه مصمم است در برابر این تهدیدها بایستد و به تعهدات خود در قبال امنیت شرکای خود در منطقه وفادار خواهد ماند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9715fbad-f4a6-4706-8121-cb92d7a388e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات