728 x 90

ادامه جنگ و جدالها بر سر کابینه فرمایشی و ماله‌کشی پزشکیان

پزشکیان در دیدار با جمعی از اعضای مجلس ارتجاع
پزشکیان در دیدار با جمعی از اعضای مجلس ارتجاع

ادامه جنگ و جدالها بر سر کابینه فرمایشی

و ماله‌کشی پزشکیان

در حالی که جنگ‌وجدال و از هم دریدن گرگها بر سر کابینه معرفی شده به مجلس ارتجاع ادامه دارد، پزشکیان در پاسخ به اعتراضها از سوی اطرافیان سرخورده‌اش، که افراد معرفی شده را «کابینه دوم رئیسی»، توصیف کرده‌اند، معرفی شدگان را «کاربلد» و از قماش «بسیجیانی که جنگ را اداره کردند»، توصیف کرد. وی روز ۲۴مرداد در سایت خودش نوشت:

فهرست وزرای پیشنهادی دولت در راستای تقویت هم‌افزایی میان دولت و مجلس تهیه و ارائه شده است.

مبنا و شاخص ارزیابی عملکردها در این دولت، تعهد و تلاش در اجرای صحیح و حداکثری اهداف چشم‌انداز است. اطمینان داریم اگر با همان روحیه که بسیجیان جنگ را اداره کردند، در این مسیر حرکت کرده و از به‌روزترین راه‌کارها و پیشرفته‌ترین ابزار استفاده کنیم، می‌توانیم بر همه مشکلات از جمله تحریم و محدودیتها غلبه کنیم.

در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست.

 

پزشکیان هم‌چنین در دیدار با شماری از اعضای مجلس ارتجاع گفت: فهرست وزیران پیشنهادی شاید برای عده‌یی ایده‌آل نباشد اما بر اساس تعامل با همه جریانهای سیاسی است. تلویزیون رژیم در این باره گفت:

گوینده: آقای پزشکیان گفت اگر چه ممکنه این فهرست برای عده‌یی ایده‌آل نباشه و انتقاداتی بهش وارد کنند اما بر اساس خرد جمعی و همفکری و تعامل با همه جریانهای سیاسی تهیه شده شاهد این ادعا هم حضور برخی افراد در فهرستی که در انتخابات به نامزدهای رقیب رأی داده بودند.(تلویزیون رژیم ۲۴مرداد ۱۴۰۳)

 

از سوی دیگر، روزنامه فرهیختگان متعلق ولایتی روز ۲۵مرداد، استعفای ظریف را «کودتای درون دولتی» توصیف کرد و نوشت: رئیس‌جمهوری که رئیس شورای راهبردی‌اش در ۴۰ روز اول زیر میز بزند چگونه می‌خواهد از کابینه پیشنهادی در بهارستان دفاع کند. روزگاری که ظریف وزیر خارجه بود و با برجام رقص رمانتیک می‌کرد، هر گونه نقد عملکرد دولت وقت را تضعیف‌کننده قدرت چانه‌زنی در مقابل دشمن خارجی می‌دانست، حالا با خنجر از غلاف درآمده از کنار رئیس‌جمهور انبوهی از تیرهای غیب به سمت پاستور، پزشکیان چگونه از نظام در برابر کشور دیگر دفاع کند؟

فرهیختگان ولایت افزود: کاش به‌خاطر اختلاف‌نظر در چینش کابینه این کودتای درون دولتی رخ نمی‌داد و ظریف جایگاه سیاسی خودش را درک می‌کرد.

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح روز ۲۴مرداد نیز نوشت: اولین شوک مسعود پزشکیان به رأی دهندگانش لیست وزرا بود. اما سنگین‌ترین شوک دولت چهاردهم، قطع همکاری ظریف با کابینه بود. این دو شوک مناسب این زمان و این شرایط نبود. ظریف امروز به این شکل ناراحت‌کننده دولت را ترک می‌کند. استعفای ظریف از دولت در میان حامیان رئیس‌جمهور شکاف ایجاد خواهد کرد.

 

جهانبخش محبی‌نیا عضو سابق مجلس رژیم گفت: برخی وزرای معرفی شده در حد کارشناسند نه وزیر. برخی از معاونان و اعضای کابینه با فرصت‌طلبی و وساطت جریانهای رقیب وارد کابینه شده‌اند و از حضور آنها باید تحت عنوان «حضور مشکوک» یاد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df801a42-e8d3-4686-ad2b-9dbee9ac7245"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات