728 x 90

خبرگزاری فرانسه: رژیم ایران پنج نفر را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد

اعدام در ایران
اعدام در ایران

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، دوشنبه ۲۵اردیبهشت رژیم ایران پنج نفر را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد.
قوه قضاییه رژیم گزارش داد که مقامهای رژیم روز دوشنبه پنج نفر را به اتهام «قاچاق مسلحانه مواد مخدر» در جنوب این کشور اعدام کردند.
میزان آنلاین سایت قوه قضاییه رژیم  به‌نقل از مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری هرمزگان گفت: این محکومان که «کلیه مجرمان و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر» هستند، به اعدام با چوبه‌دار محکوم شده بودند.
وی افزود: احکام فوق‌الذکر صبح امروز در زندانهای بندرعباس و میناب هرمزگان اجرا شد.
با این آخرین اعدامها تعداد افرادی که در کمتر از یک هفته به‌دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند به هشت نفر رسیده است.
روز چهارشنبه، قوه قضاییه رژیم سه عضو محکوم مواد مخدر را به‌دنبال هشدارهای سازمان ملل درباره تعداد وحشتناک بالای اعدامها در کشور اعدام کرد.
به گفته گروه‌های حقوق‌بشری از جمله عفو بین‌الملل، رژیم ایران بیش از هر کشور دیگری به غیر از چین، سالانه افراد بیشتری را اعدام می‌کند.

 

روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌ای با عنوان«۸ اعدام جنایتکارانه در شنبه و یکشنبه در سنندج و کرمان، ۸۱ اعدام از ابتدای اردیبهشت» نوشت:

دژخیمان خامنه‌ای در ادامه موج اعدامها، روز یکشنبه ۲۴اردیبهشت دو زندانی به‌نام‌های سعید ارجمندی ۲۲ساله و کیومرث منبری را در زندان مرکزی سنندج و روز شنبه ۲۳اردیبهشت، ۶زندانی را در زندان کرمان حلق‌آویز کردند.

روز جمعه ۲۲اردیبهشت یک هموطن بلوچ به‌نام حسین ریگی ۲۳ساله را در زندان وکیل‌آباد مشهد، روز چهارشنبه۲۰ اردیبهشت یک زندانی به‌نام صابر پیامیان را در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه و دو زندانی را در زندان اراک بدار آویختند. 

در یک جنایت وحشیانه دیگر یک هموطن کرد ۳۱ساله به‌نام سامان درویشی، دوشنبه ۱۸اردیبهشت در زندان تهران بزرگ، بر اثر ضرب و شتم و شکنجه دژخیمان، جان باخت.

به این ترتیب شمار زندانیان اعدام شده از ابتدای اردیبهشت تاکنون دست کم به ۸۱زندانی بالغ می‌شود. در همین حال انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلول‌های انفرادی نیز ادامه دارد.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcd91efb-6eca-4da6-9b69-ebddff9d8444"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات