728 x 90

۸ اعدام جنایتکارانه در شنبه و یکشنبه در سنندج و کرمان، ۸۱ اعدام از ابتدای اردیبهشت

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۸ اعدام جنایتکارانه در شنبه و یکشنبه در سنندج و کرمان، ۸۱ اعدام از ابتدای اردیبهشت

ادامه انتقال زندانیان به سلولهای انفرادی برای اعدام

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای در وحشت از خشم مردم و بحرانهای مرگباری که رژیم را محاصره کرده، به تشدید اعدام و کشتار روی آورده است، اما او از سرنگونی محتوم گریزی ندارد و این جنون اعدام و خون‌ریزی آتش خشم خلق را دو چندان می‌کند.

 

دژخیمان خامنه‌ای در ادامه موج اعدامها، روز یکشنبه ۲۴اردیبهشت دو زندانی به‌نام‌های سعید ارجمندی ۲۲ساله و کیومرث منبری را در زندان مرکزی سنندج و روز شنبه ۲۳اردیبهشت، ۶زندانی را در زندان کرمان حلق‌آویز کردند.

روز جمعه ۲۲اردیبهشت یک هموطن بلوچ به‌نام حسین ریگی ۲۳ساله را در زندان وکیل‌آباد مشهد، روز چهارشنبه۲۰ اردیبهشت یک زندانی به‌نام صابر پیامیان را در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه و دو زندانی را در زندان اراک بدار آویختند. 

در یک جنایت وحشیانه دیگر یک هموطن کرد ۳۱ساله به‌نام سامان درویشی، دوشنبه ۱۸اردیبهشت در زندان تهران بزرگ، بر اثر ضرب و شتم و شکنجه دژخیمان، جان باخت.

به این ترتیب شمار زندانیان اعدام شده از ابتدای اردیبهشت تاکنون دست کم به ۸۱زندانی بالغ می‌شود. در همین حال انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلول‌های انفرادی نیز ادامه دارد. ۱۸زندانی محکوم به اعدام در زندانهای دستگرد و دولت آباد اصفهان از جمله ۶زن در معرض اجرای این حکم جنایتکارانه قرار دارند. روز شنبه ۲۴اردیبهشت نیز ۳زندانی در زندان خرم‌آباد برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. آخوند دژخیم صادق رحیمی معاون قضاییه جلادان روز پنجشنبه خواستار تسریع در اجرای احکام جنایتکارانه شد و گفت: «فاصله زمانی وقوع جنایت تا صدور و اجرای حکم باید کاهش یابد» (خبرگزاری سپاه پاسداران – فارس- ۲۱اردیبهشت).

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت خامنه‌ای در وحشت از خشم مردم و بحرانهای مرگباری که رژیم را محاصره کرده، به تشدید اعدام و کشتار روی آورده است، اما او از سرنگونی محتوم گریزی ندارد و این جنون اعدام و خون‌ریزی شعله‌های خشم خلق را فروزانتر می‌کند. وی بار دیگر دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری و مؤثر برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فراخواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۴ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef19f7e8-b12f-4585-a5a5-2f727cd4acbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات