728 x 90

خبرگزاری فرانسه: حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل، ۱۰کشته بر جای گذاشت

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل
حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل

تایمز اسراییل روز شنبه ۶مرداد خبر داد: یک موشک هدایت‌شونده حزب‌الله که از خاک لبنان پرتاب‌شده بود، به کارخانه‌یی در منطقه مرزی آوی ویم اصابت کرد و خساراتی ببار آورد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل گفت: ۹نفر بر اثر موشک پرتاب شده توسط حزب‌الله علیه شهرک مجدل شمس در جولان کشته شدند

خبرگزاری فرانسه، در همین رابطه گزارش داد:
حمله راکتی، در جولان در بحبوحه شعله‌ور شدن درگیریهای اسراییل و حزب‌الله، ۱۰نفر کشته بر جای گذاشت.
ماگن دیوید آدوم خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که ۱۰نفر بر اثر اصابت موشک به زمین فوتبال در شهر عرب نشین مجدال شمس، جایی که بسیاری از ساکنان آن تابعیت سوری را حفظ کرده‌اند، دهها سال پس از اشغال این منطقه در جنگ اعراب و اسراییل در سال ۱۹۶۷ کشته شدند.
دیوید آدوم از ۱۰کشته و ۱۹زخمی در پی اصابت راکت به شهر مجدال شمس خبر داد.

ارتش اسراییل اعلام کرد که حزب‌الله این موشک مرگبار را شلیک کرده است.

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد: «سازمان تروریستی حزب‌الله پشت پرتاب موشک به زمین فوتبال در مجدل شمس است».

خبرنگار خبرگزاری فرانسه دید که پزشکان مجروحان را برای مداوا منتقل می‌کردند
پلیس در بیانیه‌یی جداگانه گفت: افسران و کارشناسان خنثی سازی بمب از پلیس منطقه شمال در حال حاضر در حال ایمن‌سازی منطقه و جستجوی بقایای (راکت) اضافی برای از بین بردن هر گونه خطر بیشتر برای مردم هستند.
شلیک موشک پس از آن صورت گرفت که یک منبع امنیتی لبنانی گفت در حمله اسراییل ۴تن از اعضای حزب‌الله در روستای کفارکیلا در جنوب این کشور کشته شدند.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: دولت لبنان حملات روز شنبه علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به خصومتها در همه جبهه‌ها شد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که ۱۰نفر در حمله موشکی آشکار به روستایی در بلندی‌های جولان اشغالی اسراییل کشته شدند. ارتش اسراییل حزب‌الله را متهم کرد اما این گروه هر گونه دخالت در آن را رد کرد.

آکسیوس گزارش داد که اسراییل پس از حمله موشکی به زمین فوتبال در بلندی‌های جولان اشغالی که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد، گفت که اسراییل در حال نزدیک شدن به یک جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌الله و لبنان است.
کاتز وزیر خارجه اسراییل به آکسیوس گفت: حمله امروز حزب‌الله از همه خطوط قرمز عبور کرد و پاسخ نیز بر همین اساس خواهد بود. ما به لحظه جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌الله و لبنان نزدیک می‌شویم. 

دریادار دانیال هاگاری گفت: اطلاعات ما روشن است. حزب‌الله مسئول کشتار کودکان و نوجوانان بی‌گناه در حمله به جولان بوده است. وی افزود حزب‌الله در رد این حمله دروغ می‌گوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04adc94b-5be9-4adc-b1a2-8a7e9fc606b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات