728 x 90

اطلاعات عمومى,

سپاه پاسداران

-

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران
روز جمعه 4آبان 86 در دو کنفرانس مطبوعاتی مقاومت در رم و بروکسل ابعاد گسترده فعالیتها و عملکرد سپاه پاسداران در زمینه‌های سرکوب داخلی و صدور تروریسم و نقش فزاینده آن در اقتصاد ایران فاش گردید. همچنین جزئیات جدیدی از فعالیتهای سپاه‌ پاسداران و نقش فرماندهان سپاه در توسعه تسلیحات جمعی و اتمی در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران تشریح گردید و لیست اسامی فرماندهان سپاه پاسداران افشا شد.

این کنفرانسها در رم با شرکت دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان، رضا اولیا، هنرمند عضو شورای ملی مقاومت و در بروکسل با شرکت محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت و علیرضا جعفرزاده برگزار گردید.

در کنفرانس رم خانم دولت نوروزی، با تأکید بر این‌که رژیم آخوندها نه فقط دشمن مردم ایران، بلکه تهدید صلح و ثبات جامعه جهانی است، گفت: هم‌چنان‌که خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اشاره کردند مقاومت ایران از اتحادیه اروپا می‌خواهد نام کلیه ارگانهای تروریستی و سرکوبگر رژیم ایران را در لیست تروریستی خود وارد کند و سیاست مماشات و استمالت از ملایان را که در سالیان گذشته بیشترین خدمت را به فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و پیشبرد مطامع بنیادگرایانه آن کرده است کنار بگذارد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت همچنین تأکید کرد که شاخص جدیت و قاطعیت در قبال این رژیم، به‌ دور انداختن سیاست استمالت به‌خصوص احترام به اراده مردم ایران برای تغییر رژیم و حذف نام مقاومت مشروع مردم ایران از لیستهای تروریستی است که به‌درخواست رژیم ایران صورت گرفته است.
محمد محدثین در کنفرانس مطبوعاتی بروکسل گفت: سپاه پاسداران علاوه‌بر این‌که دست‌اندرکار تولید سلاحهای کشتارجمعی و بمب اتمی است، مسئول صدها عملیات تروریستی در خارج از ایران است و در داخل ایران به شکنجه و اعدام دهها هزار زندانی سیاسی مبادرت کرده است.
حجم معاملات رژیم آخوندی با اتحادیه اروپا حدود 40میلیارد دلار است. کسی که از این تجارت استفاده می‌کند اساساً سپاه پاسداران است. مردم و مقاومت ایران از اتحادیه اروپا می‌خواهند نام سپاه پاسداران و کلیه ارگانهای تروریستی و سرکوبگر رژیم ایران را در لیست تروریستی خود وارد کند و بیش از این به سیاست سرکوب، صدور تروریسم و اتمی رژیم آخوندی امداد نرساند.
محدثین تأکید کرد: شاخص جدیت و قاطعیت در قبال این رژیم، به‌ دور انداختن سیاست استمالت به‌خصوص احترام به اراده مردم ایران برای تغییر رژیم و حذف نام مقاومت مشروع مردم ایران از لیستهای تروریستی است که به‌درخواست رژیم ایران صورت گرفته است.
در این کنفرانس علیرضا جعفرزاده در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که آیا شما برداشت آقای البرادعی در مورد این‌که حداقل 8سال برای دست‌یافتن رژیم به بمب اتمی طول می‌کشد را تأیید می‌کنید گفت باید به‌یاد بیاوریم که این موضوع چگونه آغاز شد. علت این‌که امروزه آژانس انرژی اتمی در ایران است و تحقیقاتی انجام داده و گزارشهایی می‌دهد این نیست که خودشان این اطلاعات را کسب کرده‌اند. بلکه آنها تحقیقات را بعد از افشاگریهای شورای ملی مقاومت در 2002 و افشای سایتهای فعالیتهای مخفی رژیم آغاز کردند.
جعفرزاده گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سیاه را یک اقدام مؤثر و ضروری توصیف کرد و گفت این نامگذاری باعث می‌شود که منابع مالی سپاه پاسداران و حیطه فعالیتهای آن محدود شود، همچنین یک ضربه روحی و تضعیف‌کننده برای سپاه و تمامیت حکومت آخوندی است که اساساً در دست پاسداران است و آن‌را در مقابل خیزشها و اعتراضات مردمی آسیب‌پذیر می‌کند. این یک علامت آشکار به مردم ایران مبنی بر فاصله‌گرفتن از سیاست مماشات و به‌رسمیت شناختن خواست آنان برای تغییر دموکراتیک است.
جعفرزاده گفت حقیقت این است که رژیم ایران در سالهای گذشته به‌خاطر جنایات تروریستی و سرکوبگرانه‌اش نه تنها مورد مجازات قرار نگرفته است بلکه با برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان دشمن اصلی و تمامیت رژیم بالاترین جایزه را نیز دریافت کرده بود.
در کنفرانس مطبوعاتی رم آقای اولیا به اقدام اخیر دولت ایالات متحده آمریکا مبنی بر نامگذاری سپاه پاسداران حکومت آخوندی و به افشاگریهای گسترده مقاومت ایران در باره نقش تروریستی و سرکوبگرانه این ارگان نظامی حکومت آخوندی اشاره نمود. آقای اولیا گفت: هم‌چنان که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی خاطرنشان کرده است، راه‌حل ایران، نه مماشات و نه جنگ خارجی بلکه راه‌حل سوم یعنی حمایت تمام‌عیار از مردم و مقاومت ایران در راستای سرنگونی دیکتاتوری آخوندها و استقرار آزادی و حاکمیت مردم در ایران می‌باشد.

افشاء جزئیات جدیدی از فعالیتهای سپاه در زمینه‌های اقتصادی، تسلیحات جمعی، صدور تروریسم و سرکوب در این کنفرانس

سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب با هدف سرکوب به‌وجود آمد و در سایر ارگانهای سرکوب رژیم نیز نفوذ و حضور پیدا کرد از جمله:
 
 

نقش محوری سپاه در شکل‌گیری وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات از بدو تأسیس در سال63 تا کنون در سرکوب داخل و ترورهای خارج کشور نقش فعالی داشته است. ریشهری اولین وزیر اطلاعات، 90درصد از کادرهای این وزارتخانه را از سپاه پاسداران گزینش کرد و پستهای کلیدی در سطح معاونتها و مدیران اطلاعات استانها و گزینش وزارت اطلاعات در این سالیان عمدتاً در دست عناصر سپاه پاسداران بوده است.
 
 

حضور سپاه پاسداران در نیروی انتظامی

از بدو انقلاب کمیته‌هایی متشکل از پاسداران به نام «کمیته انقلاب» جای شهربانی را در شهرها گرفتند و کار اصلی آنها سرکوب مردم بود. در دوره ریاست‌جمهوری رفسنجانی با پیشنهاد وزیر کشور، عبدالله نوری، شهربانی و ژاندارمری ادغام شدند و نیروی انتظامی را به‌وجود آوردند. یعنی نیروی سرکوب پاسداران رسمی گردید.
در تمامی این دوران فرمانده نیروی انتظامی همواره از پاسداران بوده است.

نیروی بسیج

خامنه‌ای در سال69 علاوه بر سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی، دو نیروی «مقاومت بسیج» و نیروی قدس را برای سرکوب و صدور ارتجاع اسلامی به‌وجود آورد.
سپاه پاسداران توانسته است از طریق «نیروی مقاومت بسیج» که یکی از نیروهای پنجگانه سپاه است، در تمامی وزارتخانه‌ها، ادارات دولتی و غیر‌دولتی، بانکها، کارخانه‌ها خصوصی و غیرخصوصی، مدارس، دانشگاهها حتی در سطوح استانداری، فرمانداری و بخشداری و روستاها و در ایلات و عشایر و غیره… با ایجاد به‌اصطلاح «پایگاه مقاومت بسیج» در همه جا سرکوب را در پایین جامعه به‌طور رسمی گسترش دهد.
خامنه‌ای اختیارات خاصی را برای این نیرو در نظر گرفته است. اکثر سیاستهای پنهان و آشکار ولی‌فقیه از طریق این نیرو در سطح جامعه اعمال می‌شود. مثلاً به‌واسطه این نیرو بود که احمدی‌نژاد از صندوقها بیرون آمد.

از اختیارات بسیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ـ داشتن مجوز ورود به هر مکانی و بازرسی آن بدون هماهنگی با مقامات ذیربط.
ـ کنترل و بازرسی در سطح شهر (ایست و بازرسی و متوقف کردن تمامی خودروها).
ـ اقدام به بازداشت کردن افرادی که ایست بازرسی به آنها مشکوک می‌شود.
ـ دخالت در اموری که به نیروی انتظامی و حتی وزارت اطلاعات مربوط می‌شود.
ـ امنیت کلیه پروازهای جمهوری اسلامی (داخلی و خارجی) در اختیار این نیرو قرار دارد.
  

نقش سپاه در تروریسم

سپاه پاسداران از آغاز تأسیس همواره در کار گروگانگیری و تروریستی در داخل و خارج ایران بوده است. اکثر سران سپاه پاسداران از گروگانگیران سال1980 سفارت آمریکا در تهران هستند. در لبنان بنیانگذاری فعالیتهای گروگانگیری و تروریستی با ورود تیپ «محمد رسول‌الله» سپاه پاسداران در سال1982 به لبنان آغاز شد. در این زمینه چند فاکت زیر قابل‌توجه است:
ـ در 16خرداد سال61 (6ژوئن 1982) به‌دستور شخص خمینی با شعار و با هدف برقراری جمهوری اسلامی در لبنان، یک تیپ سپاه پاسداران موسوم به «تیپ محمد رسول‌الله» به فرماندهی پاسدار حسین مصلح که زیرنظر اطلاعات سپاه کار می‌کرد به لبنان اعزام شد.

ـ با ورود این تیپ بود که انفجارهای پیاپی در لبنان، از جمله انفجار سفارت آمریکا و مقر تفنگدارهای دریایی این کشور و انفجار مقر فرانسویها در لبنان، گروگانگیری و به‌قتل رساندن اتباع خارجی در این کشور شروع شد. پاسدار حسین مصلح شخصاً فرماندهی انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال1983را بر‌عهده داشت.
 

اهداف سپاه پاسداران در لبنان

ـ حسین مصلح در مصاحبه با پیام انقلاب (نشریه سپاه پاسداران) در خرداد64 (ژوئن 1985) با ‌عنوان سومین سال اعزام به لبنان در‌باره اهداف سپاه رژیم در لبنان می‌گوید: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سه سال از حضور خودش در سطح لبنان سعی کرده است که حول چند محور اساسی فعالیت نماید.
محور اول فعالیت ما فعالیتهای فرهنگی و صدور انقلاب اسلامی به جامعه لبنان می‌باشد…

محور دوم ما آموزش است. در این مرحله ما آموزش برادران لبنانی را در دو بعد عقیدتی و نظامی شروع کرده‌ایم… این آموزشها در چند سطح داده می‌شود. اول سطح مقدماتی است که در حسینه‌ها و مساجد است. بعد آموزشهای عمومی، و بعد آموزشهای تخصصی را برادران لبنانی فرا‌ می‌گیرند… بیش از 40درصد کلاسها عقیدتی است…
محور سوم: سپاه در طول این مدت در لبنان به سازماندهی برادران لبنانی پرداخته است، بدین معنا که پس از طی مراحل محورهای اول و دوم که آموزش عقیدتی و نظامی است به سازماندهی افراد می‌پردازیم…
محور چهارم، به‌کارگیری برادران است که مراحل سه محور اول را طی کرده‌اند…».

ـ این 4محور که پاسدار مصلح، پایه‌های تأسیس یک نیروی وابسته به رژیم در یک کشور دیگر را توضیح می‌دهد، ریل کلاسیک صدور تروریسم رژیم به کشورهای مختلف نظیر عراق و افغانستان و فلسطین و بوسنی می‌باشد.
ـ سپاه پاسداران به‌طور رسمی در گروگانگیری و تروریسم تا آنجا پیش رفته بود که رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه پاسداران در مذاکره روی گروگانها با اریک رولو، نماینده میتران چانه‌زنی می‌کند و نماینده شیراک را به او ترجیح می‌دهد.
ـ سپاه پاسداران انفجار مقر تفنگداران آمریکاییها و سفارت فرانسه در بیروت را جزء افتخارات خودش به‌حساب می‌آورد. روزنامه رسالت در 20ژوئیه1991 از قول محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه پاسداران نوشت: «در پیروزی انقلاب در لبنان و در خیلی از جاهای دنیا، آمریکا ضرب شست ما را بر پیکر منحوس خودش احساس می‌کند و می‌داند آن مواد منفجره‌یی که با آن ایدئولوژی ترکیب شد و در مقر تفنگدارهای دریایی چهارصد افسر و درجه‌دار و سرباز را یک‌مرتبه به جهنم فرستاد، هم تی.ان.تی آن مال ایران بود و هم ایدئولوژیش از ایران رفته بود. این برای آمریکا بسیار محسوس است، فلذاست که در خلیج‌فارس درمانده شده».

ـ واحد اطلاعات سپاه پاسداران دهها طرح تروریستی مختلف از سال 1981 تا سال 1986 را علیه جان مسعود رجوی در فرانسه در دست داشت که به‌علت هوشیاری مقاومت ایران خنثی شد.
 

قرارگاههای مربوط به فعالیتهای تروریستی سپاه

ـ سپاه پاسداران در دهه1980 به‌رغم این‌که درگیر جنگ با عراق بود، همواره عملیات تروریستی را در خارج کشور دنبال می‌کرد و در سازماندهی‌اش سه قرارگاه برای فرماندهی عملیات تروریستی، تأسیس کرده بود.

1) قرارگاه رمضان، مسئول عملیات پارتیزانی در عراق
2) قرارگاه انصار، مسئول عملیات تروریستی در کشورهای همجوار ایران (ترکیه، پاکستان و… )
3) قرارگاه بلال مسئول عملیات تروریستی در خارج کشور
ـ در دی و بهمن سال65 (ژانویه و فوریه 1987) به‌دنبال موجی از سوءقصد و انفجار در پاریس، یکی از مسئولان این انفجارها به‌نام فؤادعلی صالح در حین حمل مواد منفجره دستگیر شد و لطفی‌بن خلأ یکی دیگر از آنها خود را به پلیس فرانسه تسلیم کرد. آنها فاش ساختند که طرح بمب‌گذاریهای فرانسه را ریشهری وزیر اطلاعات و رفیق‌دوست وزیر سپاه به رفسنجانی و خامنه‌ای داده‌اند تا به این ترتیب فرانسه را مجبور کنند تسلیم خواستهای رژیم آخوندی بر سر میز مذاکره بشود. این طرح توسط شخص خمینی مورد تصویب قرار گرفت و سپس به اجرا درآمد.

ـ در سال 1987 سرهنگ حیدری و سرگرد خلبان حسن منصور در ترکیه کشته شدند که فرمانده این ترور در صحنه، پاسدار محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور فعلی رژیم بوده است.
 

تشکیل نیروی قدس

ـ با پایان یافتن جنگ عراق و مرگ خمینی، سپاه پاسداران در ابعاد جدیدی وارد عملیات تروریستی شد و در سال1990 خامنه‌ای نیروی قدس را برای صدور انقلاب تشکیل داد و زبده‌ترین فرماندهان سپاه و همین‌ طور تجارب اطلاعات سپاه در گروگانگیری و ترورهای دهه1980 سپاه قدس را در آن قرار داد و فرماندهی آن‌را به پاسدار احمد وحیدی که فرمانده اطلاعات نظامی سپاه بود، سپرد. محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران به ‌دنیال تشکیل نیروی قدس در روزنامه کیهان 21اکتبر 1991 اعلام کرد: «… روزی جرقه‌های خشم و نفرت (مسلمانان) در دل واشینگتن زبانه می‌کشد و مسئولیت عواقب آن نیز برعهده آمریکا است. … روزی خواهد رسید که در هیچ جای این دنیا یهودیان نیز مانند سلمان رشدی نتوانند خانه‌یی برای سکونت پیدا کنند»

ـ عملیات تروریستی سپاه پاسداران به سرعت بعد از مرگ خمینی با هدف زدن سران اپوزیسیون رژیم شروع شد و 40روز بعد از مرگ خمینی در 13ژوئیه1989 عبدالرحمان قاسملو دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران را پای میز مذاکره توسط یک اکیپ از تروریستهای سپاه ترور کردند. در صحنه ترور محمد جعفری صحرارودی فرمانده وقت قرارگاه تروریستی رمضان و معاون کنونی شورای عالی امنیت رژیم شرکت داشت که زخمی شد. پاسدار محمود احمدی‌نژاد در لجستیک این ترور و انتقال سلاح از سفارت به تروریستها شرکت داشت.

ـ طرح ترور شهید حقوق‌بشر، دکتر کاظم رجوی در آوریل1990 توسط پاسدار احمد وحیدی فرمانده نیروی قدس سپاه و فلاحیان از وزارت اطلاعات گرفته شد و مجری آن وزارت اطلاعات بود.

ـ در 13مارس1990 در یک طرح مشترک، وزارت اطلاعات و سپاه قدس اقدام به ترور آقای محمد محدثین در استانبول ترکیه کردند. عوامل ترور کننده از نیروی 5000 سپاه قدس بودند و از عناصر ترک وابسته به خودشان برای این ترور استفاده کرده بودند. در این ترور به آقای محدثین آسیبی نرسید ولی آقای حسین عابدینی به‌شدت مجروح شد.

ـ در 4ژوئن1992 در یک عملیات مشترک وزارت اطلاعات با سپاه5000 نیروی قدس، علی‌اکبر قربانی را از طریق عوامل ترک خودشان در استانبول ربودند و بعد از شکنجه و مثله کردن او، به‌شهادت رساندند.

ـ در 5ژوئن 1992 سپاه 5000 نیروی قدس، چندین ماشین را در خیابانهای استانبول بمب‌گذاری کرد که با هوشیاری مقاومت ایران و اطلاع به پلیس خنثی شد.
سپاه پاسداران با استفاده از تروریستهای خارجی که تربیت کرده و با ترکیبی از عوامل خودش یک سری ترورها روی اتباع غیرایرانی انجام داد که به تعدادی از آنها در ترکیه اشاره می‌شود:
1) پرفسور معمر آکسوی، رئیس جمعیت حقوقدانان ترکیه و وکیل سابق مجلس ترکیه که در 31ژانویه90 (11بهمن68) مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

2) چتین امچ: روزنامه‌نگار ترک که در تاریخ 16اسفند 68 (7مارس 1990) در حین پیاده شدن از اتومبیل ترور شد.

3) توران دورسون: روزنامه‌نگار ترک که در تاریخ 13شهریور69 (4سپتامبر 1990) ترور شد. عاملان ترور پس از انجام جنایت به ایران متواری شدند.

4) کایس ‌الربایی: دیپلومات عراقی که در تاریخ 6فروردین70 (26مارس 1991) به‌وسیله بمبی که در خودرو او کار گذاشته بودند به قتل رسید. بمب از نوع پلاستیکی بود.

5) ویکتور مارویک آمریکایی که در تاریخ 6آبان70 (28اکتبر) توسط بمب‌گذاری در اتومبیلش به‌قتل رسید. نوع ماده انفجاری C-4 بود.

6) عبدالله الحزابی: دیپلومات مصری در تاریخ 16اسفند70 (6مارس 1992) با بستن بمب به سوئیچ ماشینش ترور شد. و در همان روز سرگرد سادان نیز ترور گردید.

7) اوغور مومجو: روزنامه‌نگار ترک که در تاریخ 4بهمن71 (24ژانویه 1993) به‌وسیله بمب‌گذاری در اتومبیلش ترور شد.

8) ژاک کامهی: تاجر یهودی که در تاریخ 9بهمن 71 (29ژانویه 1993) با سلاح ضد ‌تانک لاو مورد حمله قرار گرفت. اما جان به ‌دربرد و تروریستها دستگیر شدند.

سایر اقدامات تروریستی رژیم در خارج کشور

ـ در 15مارس 1993 شهید حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا در یک طرح مشترک نیروی قدس سپاه و وزارت اطلاعات در رم ترور شد.

ـ در 10اوت1994 مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران بر اساس اسناد موثق در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن افشا کرد که «انفجار بوئنوس‌آیرس در تهران طراحی شد و نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت‌خارجه در آن شرکت داشتند».

ـ صنایع دفاع به فرماندهی سرتیپ پاسدار محمد مصطفی نجار (وزیر دفاع احمدی‌نژاد) یک سلاح جدید به‌نام موشک تاشوی 320 میلمتری را برای ترور رهبری مقاومت طرح کرد و در سال1994 یک فروند از آن‌را به بندر آنترپن بلژیک برای شلیک به دفتر شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی در اور‌سور‌اواز ارسال کرد که به‌موقع شناسایی و خنثی شد. یک فروند دیگر را علیه مسئول شورای ملی مقاومت به بغداد فرستاد که این طرح نیز با شکست مواجه شد.

ـ در اثر یک انفجار عظیم در روز 25ژوئن 1996 در عربستان سعودی قسمت عمده ساختمان محل استقرار نیروهای آمریکایی فرو ریخت و 19آمریکایی کشته و 147سعودی، 118بنگلادشی و 10 آمریکایی زخمی شدند. این عملیات تحت فرماندهی سرتیپ پاسدار احمد شریفی فرمانده نیروی6000 سپاه قدس انجام شد. خامنه‌ای در 31ژوئیه1996 در ملاقات با فرماندهان تروریستی سپاه پاسداران در قدردانی از عملیات و اهمیت آن گفت: «تمام کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، مخصوصاً آمریکا، که هنوز هم از رژیم صهیونیستی تروریست غاصب فلسطین حمایت می‌کند، لطمه خواهند خورد».

ـ نیروی قدس از نیمه دوم دهه1990 تا کنون تمرکز خود را در کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، افغانستان و کشورهای منطقه و خلیج برای صدور انقلاب و تروریسم قرار داده است. این نیرو تلاش کرد تا با استفاده از به‌ قدرت رساندن عواملش در این کشورها اهداف خود را پیش ببرد.
 

پیشینه‌یی از فعالیت اقتصادی سپاه:

ـ قدیمی‌ترین ارگان اقتصادی سپاه «بنیاد تعاون سپاه پاسداران» است که در ابتدای سال‌1367، قبل از پایان جنگ ایران و عراق تشکیل شد.
ـ در جریان جنگ، مهندسی سپاه به‌طور گسترده‌یی رشد کرد و تیپهای متعدد مهندسی تشکیل شد. با پذیرش آتش‌بس در سال‌1367 سپاه پاسداران با مشکل سازماندهی این نیروها مواجه شد و برای حل این معضل در سال‌1368 به‌دستور خامنه‌ای قرارگاه سازندگی خاتم با درصدی از نیروها برای فعالیتهای اقتصادی سپاه تأسیس شد.
ـ ستاد فرماندهی کل قوا، علاوه بر بنیاد تعاون سپاه، در دهه‌1370، بنیادهای تعاون بسیج (یکی از نیروهای پنجگانه سپاه)، بنیاد تعاون نیروهای انتظامی، بنیاد تعاون ارتش و بنیاد تعاون وزارت دفاع را تأسیس کرد.
ـ فرمان خامنه‌ای در عفو مالیات: خامنه‌ای برای تقویت سپاه پاسداران در اقتصاد کشور، در سال‌1372 فرمان عفو از پرداختن مالیات بنیاد تعاون سپاه و بسیج (معاف ‌بودن از پرداخت مالیات) را صادر کرد. متن فرمان خامنه‌ای:

فرمان رهبری
به شماره 48886/7595-4/30
نظر به این‌که اساسنامه بنیاد تعاون بسیج به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و به موجب ماده‌12 آن، مجموعه بنیاد در ردیف اشخاص مذکور در ماده 133 قانون مالیاتهای مستقیم اسفندماه 1366 و اصلاحیه بعدی آن می‌باشد، لذا با اتخاذ ملاک از رأی شماره 12702-4/30 مورخ ۵/۱/۱۳72 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی که قبلاً در خصوص بنیاد تعاون سپاه صادر گردیده است، مفاد بخشنامه شماره 15716/1066-4/30 مورخ ۲۷/۳/۷۴ در مورد بنیاد تعاون بسیج نیز جاری خواهد بود.
علی اکبر عرب مازار
معاون درآمدهای مالیاتی

ـ بر پایه قانونی که در سال‌1373 از تصویب مجلس گذشت، اجازه تشکیل «شرکتهای عمرانی و خدمات فنی» به نیروهای مسلح داده شد. که اساساً سپاه پاسداران آن‌را در دست گرفت. بدین ترتیب موقعیت اجرایی و اقتصادی سپاه در ساختار حکومتی باز هم تقویت گردید و پروژهای میلیاردی در زمینه سدسازی، راه‌ سازی و احداث تونل برای انواع و اقسام پروژه‌های مخفی رژیم… به ‌شرکتهای وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم و بنیاد تعاون سپاه واگذار شد.
 

سازمان‌ کار اقتصادی سپاه پاسداران

ـ محور فعالیتهای گسترده اقتصادی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم و بنیاد تعاون سپاه پاسداران است. قرارگاه سازندگی خاتم و شرکتهای تابعه آن عمدتاً در کارهای سازندگی از پل ‌سازی، تونل‌سازی و استخراج نفت فعال هستند و بنیاد تعاون سپاه در تجارت و بازرگانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ـ سپاه پاسداران با دو ارگان بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با رانتهای حکومتی، به‌تدریج نقش منحصر به‌فردی در اقتصاد ایران به‌دست آورد و اقتصاد ایران را در کلیه زمینه‌ها در انحصار خود گرفت. در ابتدا فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران شامل پروژه‌هایی مانند ساخت سدهای کرخه و گتوند، ساخت بندر پتروشیمی پارس و عسلویه، راهسازی و کشیدن خطوط نفت و گاز می‌شد و به‌تدریج دامنه آن به ‌فعالیت در تمامی زمینه‌های اقتصاد داخلی و بین‌المللی گسترش پیدا کرد، به‌نحوی‌که بر اساس برخی از برآوردهای موجود، سپاه پاسداران بعد از شرکت ملی نفت و مؤسسه آستان قدس رضوی، سومین قدرت متمرکز اقتصادی در کل کشور محسوب می‌شود.
قراردادهای اقتصادی سپاه از هنگام روی‌ کار ‌آمدن دولت احمدی‌نژاد ابعاد گسترده‌یی یافت. در یک مورد در تیر ماه سال85 دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی دولت به قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیای سپاه برای قراردادهای جدید پرداخت گردید. قابل‌توجه است که در این سال یعنی سال85تنها در طول یک ماه قرارگاه خاتم‌الانبیا سه قرارداد بزرگ به ارزش 7میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز با دولت منعقد نمود. در حال حاضر شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران بیش از 57 درصد از واردات کشور و 30درصد از صادرات غیرنفتی کشور را در کنترل خود دارند. درآمدهای سپاه از این معاملات بیش از پنج میلیارد دلار می‌باشد.
قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران به فعالیتهای اقتصادی سپاه اختصاص دارد و بیش از 40هزار نفر از اعضای سپاه و 15هزار نفر از نیروی تشکیلات بسیج سپاه پاسداران در آن به‌کار گرفته شده‌اند.
فعالیتهای سپاه زیر نظر مستقیم خامنه‌ای است، هیچ گزارش مالی از فعالیتهای سپاه منتشر نمی‌شود و بودجه آن محرمانه است
 

فعالیت بیش از 500 شرکت متعلق به سپاه

فعالیتهای اقتصادی سپاه، به دولت و مجلس ایران گزارش داده نمی‌شود و به‌طور مستقیم زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌گردد. هیچ گزارش مالی درباره فعالیتهای اقتصادی سپاه منتشر نمی‌شود و بودجه آن نیز محرمانه است. گزارشها حاکیست که بیش از 500شرکت بزرگ و کوچک متعلق به سپاه در حال فعالیت می‌باشد که شعبات این شرکتها در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از امارات گرفته تا دیگر کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا، کشورهای اروپایی و همچنین در آفریقا و آمریکای لاتین فعالیت می‌کنند. تنها در امارات متحده عربی 483شرکت پوششی سپاه دارای شعبه می‌باشند. این شرکتها درگیر معاملات مختلف از واردات وسایل خانگی، کارخانه‌های ماشین‌سازی مانند کارخانه ماشین «بهمن» که با اجازه شرکت ژاپنی مزدا کار می‌کند، مناقضه پروژه‌های میادین نفت و گاز، قاچاق نفت عراق، اداره بنادر غیرقانونی برای واردات و صادرات خاص، فراهم نمودن الزامات فنی برای پروژه‌های موشکی و اتمی، جاده‌سازی، ساختن سد، بنادر، ساختمان و…
سپاه پاسداران از طریق این شرکتها در کشورهای مختلف بیش از 57‌درصد واردات ایران و 30درصد از صادرات کشور را که بهره‌یی بالغ بر 4بیلیون یورو می‌باشد در اختیار دارد و تنها در مدت یک ماه با بستن قراردادهای نفت و گاز با دولت، بیش از 7میلیارد دلار بهره دریافت کرد. به‌طور واقعی بخش اصلی از 40میلیارد دلار تجارت سالیانه بین اتحادیه اروپا و رژیم ایران توسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد

قاچاق روزانه 500هزار بشکه نفت عراق توسط سپاه پاسداران

شبکه سپاه در جنوب عراق روزانه بیش از 500هزار بشکه نفت را قاچاق می‌کند این یکی از منابع اصلی درآمد برای وابستگان سپاه و گروه‌های تروریستی در عراق بوده است.
یک سوم از واردات ایران توسط سپاه از بازار سیاه، فعالیتهای اقتصادی مخفی و بنادر غیرقانونی صورت می‌گیرد. سپاه 60 بندر غیرقانونی در سواحل جنوب ایران دایر نموده است. بعضی از فرماندهان کلیدی سپاه که در معاملات و فعالیتهای اقتصادی آن درگیر هستند به شرح زیر می‌باشد:
ـ سرتیپ محمد خدابخشی، هماهنگ‌کننده ساختمان‌سازی پایگاه خاتم الانبیا
ـ ملا‌ حجت پیری، معاون هماهنگ‌کننده ساختمان‌سازی پایگاه خاتم الانبیا
ـ سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد زاده، معاون فرمانده پایگاه خاتم الانبیا
ـ سرداری (مهندس)، رئیس تیم مهندسی پایگاه خاتم الانبیا
ـ ملا اسماعیل سعادت، نماینده خامنه‌ای در پایگاه خاتم الانبیا
 

مأموریت سپاه پاسداران در عراق

در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نقش سپاه پاسداران ابعاد مضاعفی پیدا کرده است. سفیر رژیم و گردانندگان سفارت رژیم در عراق، پاسداران و فرماندهای نیروی قدس هستند و نقش بسیار زیادی در هماهنگ کردن فعالیتهای تروریستی و بنیادگرایانه رژیم ایران در عراق دارند. رژیم آخوندی و مشخصاً سپاه پاسداران با دخالتهای تروریستی و انتقال تسلیحات برای شبه‌نظامیان دست‌نشانده‌اش و با دامن‌زدن به درگیریهای فرقه‌یی در عراق برای بی‌ثباتی این کشور و در نهایت ایجاد یک حکومت دست‌نشانده مذهبی تلاش می‌کند تا آن را سکو و پایگاهی برای رویای امپراتوری اسلامی خمینی قرار دهد. این مأموریتی است که سپاه پاسداران به‌عهده دارد.
در واقع سپاه در کلیت آن همان ارگانی است که کنترل عراق را به‌دست دارد و اشغالگر پنهان آن به‌شمار می‌رود. بر طبق اطلاعات به‌دست آمده از منابع موثق مقاومت ایران از درون رژیم، آخوندها سفارت خود در بغداد را تبدیل به یکی از مهمترین مراکز برای هماهنگی فعالیتهای تروریستی و اطلاعاتی آن علیه نیروهای ائتلاف نموده است.
بر طبق این اطلاعات 7عضو سپاه که خارج از سفارت فعالیت می‌کنند، وجود دارند. به‌جز کاظمی قمی سفیر رژیم در عراق که یکی از فرماندهان بدنام آن می‌باشد، رژیم دارای 6 عضو سپاه پاسداران مستقر در سفارت در بغداد می‌باشند. این افراد به‌عنوان مشاور معرفی‌شده و در رابطه مستقیم با کاظمی قمی قرار دارند.
کاظمی قمی مسئول پیشبرد برنامه سپاه پاسداران از طریق همکاری با فرماندهان گروهها و احزاب عراقی است که به‌مثابه نیروهای مزدور سپاه فعالیت می‌کنند. او شخصاً در نشستهای فرماندهان این نیروهای مزدور شرکت کرده است. در عین حال او روابط نزدیکی با سرتیپ احمد فروزنده، معاون فرماندهی نیروهای قدس قرارگاه رمضان و سرتیپ احمد تقوی، یک فرمانده سابق نیروی قدس دارد. نیروهای آمریکایی به حمله خود به یک پایگاه رژیم در اربیل در کردستان عراق در حقیقت دنبال دستگیری احمد فروزنده بودند. مقاومت ایران، سه تن از فرماندهان سپاه را که با کاظمی قمی در سفارت ایران در بغداد کار می‌کنند را شناسایی نموده است. اسامی این افراد به شرح زیر می‌باشد:
ـ ناصری
ـ نوبخت
ـ جاباری
آنها مستقیماً مسئول نظارت بر انتقال محموله‌های سلاح و مهمات، شامل بمبهای انفجاری نفوذ‌کننده از ایران به نیروهای مزدور سپاه در عراق هستند.
علاوه‌بر قاچاق بمبها، این افراد مسئول نظارت ‌بر انتقال خمپاره‌انداز‌ها، موشکهای ضد‌هوایی قابل‌حمل، راکتهای ضدتانک و تفنگهای تک‌تیرانداز می‌باشد. آنها همچنین زمانبندی انتقال و تحویلدهی محموله‌های سلاح به نیروهای مزدور عراقی رژیم را هماهنگ می‌کنند. با این وصف این افراد در ارتباط مستمر با قرارگاه تاکتیکی قدس و دیگر پایگاههای وابسته در استانهای ایران قرار دارند. یگانی در سفارت رژیم در عراق هماهنگی انتقال افسران فنی سپاه به عراق را برای ملاقات با جوخه‌های مرگ سپاه بدر، ارتش مهدی و کمیته‌های محلی برای گسترش فعالیتهای تروریستی و هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف انجام می‌دهند.
با استفاده از پوش دیپلوماتیک، این یگان ارتباط با سران سیاسی احزاب را که مزدور رژیم هستند و همچنین مأموران رژیم در عراق و در وزارتخانه‌های دولت عراق مانند وزارت کشور، ادامه می‌دهند. یگان ارتباط مستقیمی با فرماندهان شبکه‌های ترور، جوخه‌های مرگ و رهبران کمیته‌های گسترش عملیات تروریستی در بغداد دارند. آنها علاوه بر این یک شبکه گسترده از منابع محلی دارند که در سازمانهای دولتی و غیر دولتی مشغول به‌کار هستند.
این یگان مستقیماً با دور‌ زدن دفتر پرسنلی برون‌مرزی رژیم ایران به فرمانده کل سپاه قدس در تهران گزارش می‌دهد. علاوه بر این اسناد پرسنلی و اداری افراد در این یگان در وزارت‌خارجه رژیم نگهداری نمی‌شوند بلکه در مقرهای فرماندهی منطقه‌یی نیروی قدس در تهران تحت‌عنوان مأموریت مشاورتی محرمانه بایگانی می‌شود.

سپاه پاسداران 60 اسکله غیرمجاز و خاص در جنوب کشور ایجاد کرده است.
بعد از روی کار آمدن مالکی دخالتهای رژیم بر تمام ارگانهای سیاسی و نظامی و امنیتی... توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی، گسترش یافت. و همچنین طبق اسناد به‌دست آمده موثق مالکی را موظف کردند که بر شدت محاصره بر اعضای مجاهدین خلق مستقر در لیبرتی افزوده شود.
تلویزیون الجزیره: ”در حال حاضر کسی که بر پرونده امنیتی کنترل و تسلط دارد فرمانده عملیات نیست بلکه فرماندهان شبه‌نظامیان وابسته به قاسم سلیمانی هستند“.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت در تاریخ 4 دیماه 93: ”... ابعاد این دخالتهای (در عراق) به حدی است که پاسدار دهقان، وزیر دفاع آخوندها، در روز 29آذر 93 اعلام کرد «در بعد سلاح و تجهیزات معمولاً دولتهایشان (عراق و سوریه) از ما خرید می‌کنند و در بعد آموزش و مشاوره در خدمت ارتش و نیروهای مقاومت سوریه و لبنان و عراق هستیم». وی افزود: حضور قاسم سلیمانی در عراق هم «از موضع مشاوره، راهنمایی و آموزش است… افرادی نیز که در آن جا حضور یافته‌اند جهت مشاوره و آموزش هستند، تا به سازماندهی و آموزش کمک کنند و در زمینه طرحهای عملیاتی مشاوره دهند“.
همچنین در بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق: . گزارش تکان‌دهنده اخیر عفو بین‌الملل در مورد جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، یک اقدام فوری را از سوی دولت آمریکا و ائتلاف بین‌المللی برای خلع‌ید از رژیم ایران در عراق هر چه ضروری‌تر می‌کند.
این گزارش که در 14اکتبر 2014 در 28صفحه تحت عنوان «مصونیت مطلق، حاکمیت شبه‌نظامیان در عراق» منتشر شده است، عملکرد و جنایات این شبه‌نظامیان را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف کرده و می‌نویسد:
”شبه‌نظامیان مورد حمایت و تسلیح‌ شده از سوی دولت عراق، طی ماههای اخیر تعداد بسیاری از شهروندان سنی را ربوده و به‌قتل رسانده‌اند و در قبال این جنایتهای جنگی از مصونیت کامل برخوردارند... شبه‌نظامیان بی‌رحمانه، بر مبنای فرقه‌یی و با پوش مبارزه با تروریسم شهروندان سنی را در تلاشی آشکار برای مجازات سنی‌ها به‌خاطر رشد داعش و جنایات فجیع آن، هدف قرار می‌دهند... طبق گزارشات دقیق و مستند، سرنخ تمامی این شبه‌نظامیان در دست حکومت تهران است؛ از جمله 9 بدر، عصائب الحق و کتائب حزب‌الله. این شبه‌نظامیان در ایران آموزش می‌بینند و دستورات خود را نیز مستقیماً از نیروی تروریستی قدس دریافت می‌کنند. فرمانده کل همه شبه‌نظامیان در عراق، قاسم سلیمانی است. معاون و رئیس ستاد عملیات او، ابو مهدی مهندس است... به گفته عفو بین‌الملل، بیشتر این شبه‌نظامیان به‌طور مستقیم در ارتباط با (رژیم) ایران هستند؛ از جمله:
سپاه بدر... بال نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق که در دهه 1980 با پشتیبانی رژیم ایران به‌منظور جنگ با رژیم صدام حسین تشکیل شد و در حال حاضر توسط هادی العامری هدایت می‌شود. وی همچنین حزب سیاسی سازمان بدر را هدایت می‌کند و تا سپتامبر 2014 وزیر راه و ترابری در دولت نوری مالکی بود... “
دبیرخانه شورای ملی مقاومت به تاریخ 15شهریور 93 افشا کرد که: ” مقاومت ایران به اسناد و گزارشهای دقیقی از داخل کشور دست یافته است که نشان می‌دهد رژیم آخوندی با استفاده از آخرین هفته‌های حکومت مالکی صدها میلیون دلار تسلیحات و مهمات به دولت عراق فروخته است. این قرارداد که نقض آشکار قطعنامه 1747 شورای امنیت ملل‌متحد است در جریان سفر ظریف وزیرخارجه آخوندها به بغداد (24 اوت 2014) به امضا رسید. ظریف در این سفر از کمکهای مالکی به رژیم ایران برای دور زدن تحریمهای بین‌المللی قدردانی کرد.
این اسناد و گزارشها نشان می‌دهد وزارت خارجه، اطلاعات آخوندی، نیروی تروریستی قدس و سفارت رژیم در بغداد بر اساس دستورالعمل خامنه‌ای و شورای عالی امنیت رژیم، در ماههای اخیر در سفرها و ملاقاتهای متعدد در تهران و بغداد، دولت مالکی را موظف کرده‌اند فشار همه‌جانبه بر مجاهدین در کمپ لیبرتی را شدت بخشند. این مدارک و گزارشها در هر مرجع بیطرفی قابل ارائه است.
این یکی از موضوعات گفتگوهای پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای امنیت عالی رژیم، و پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی قدس و همراهانشان با مالکی و فالح فیاض و دیگر افراد نخست‌وزیری عراق در بغداد (18 ژوئیه2014) بود. علاوه بر این در سفر ظریف و هیأت همراهش که شامل اعضای شورای عالی امنیت و نیروی قدس می‌شد، شدت بخشیدن به محاصره لیبرتی با افراد دفتر مالکی و کمیته سرکوب در نخست‌وزیری مورد گفتگو قرار گرفت و در مورد جزییات آن بحث شد. آنها در این دیدارها خواستار قطع سوخت و اعمال محدودیت شدید بر ورود مواد غذایی به لیبرتی و انتقال بیماران به بیمارستانها و... شدند...“
 

نقش سپاه در فعالیتهای رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی

به یمن افشاگریهای شورای ملی مقاومت بر کسی پوشیده نیست که سپاه پاسداران از سالهای اول بعد از حاکمیت آخوندی به‌دنبال دستیابی به سلاح اتمی بوده است، اما تحولات دو سال گذشته بعد از روی کارآمدن احمدی‌نژاد در این زمینه نیاز به توجه بیشتری دارد.
در لیستی از اسامی متخصصان عالیرتبه سپاه پاسداران که در برنامه‌های اتمی رژیم آخوندی دست دارند فاش شد، افرادی با رده سرتیپ پاسدار و فرماندهان باسابقه جنگ ایران و عراق وجود دارند.
روی کار‌ آمدن احمدی‌نژاد، سه مشخصه بارز داشته است، اول این‌که کنترل سپاه پاسداران روی برنامه اتمی را تقویت کرده به‌نحوی که سپاه اکنون کنترل کامل برنامه سلاح اتمی رژیم آخوندی را در دست دارد، دوم این‌که به مخفی‌کاری بیش از گذشته دست‌زده و به ساختن سایتها و تونلهای زیر زمینی مبادرت کرده است و سوم برنامه سلاح اتمی را سرعت بخشیده است. آخرین اقدام احمدی‌نژاد که برکنار‌ کردن علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی را به‌دنبال داشت یک اقدام برای سرعت بخشیدن به برنامه اتمی در گامهای آخر این پروژه می‌باشد.
در لیست متخصصان اتمی سپاه پاسداران کسانی هستند که برای اولین بار توسط شورای ملی مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی افشا می‌شوند. علاوه‌بر آن بسیاری از متخصصان سپاه که در گذشته توسط شورای ملی مقاومت ایران افشا شده‌اند اکنون توسط شورای امنیت ملل‌متحد و نیز فرمان ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مشمول تحریمات گسترده شده‌اند. 22کمپانی پوششی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل و اداره می‌شوند نقش محوری در پنهان کردن برنامه سلاح اتمی رژیم و نیز به‌دست آوردن مواد، تکنولوژی و تخصص اتمی از کشورهای خارجی بازی کرده‌اند. در میان این کمپانیها از جمله کمپانیهایی که دست‌اندرکار ساختن سایتهای غنی‌سازی اورانیوم، تونلهای زیر‌زمینی هستند، قرار دارند.

بازتاب کنفرانسهای مطبوعاتی مقاومت در رم و بروکسل در رسانه‌های خبری

تلویزیون رویتر 4 آبان 86: « مقاومت ایران هشدار می‌دهد اگر رژیم ایران متوقف نشود، می‌تواند بسیار زودتر از آنچه همه فکر می‌کنند ـ احتمالاً ظرف دو سال ـ بمب هسته‌یی تولید کند. علیرضا جعفرزاده در سخنان خود در بروکسل، از تحریمهای جدید اعلام‌شده توسط آمریکا علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت این تحریمها به فعالیتهای سپاه پاسداران ضربه خواهند زد. اما وی خواهان آن است که ایالات متحده و اروپا از این هم فراتر رفته و با تکیه بر مردم و اپوزیسیون ایران که به تغییر رژیم فرا می‌خوانند، فشار سیاسی را به تحریمها بیفزایند.

تلویزیون رویتر، خاطرنشان کرد شورای ملی مقاومت ایران اولین گروهی بود که در سال 2002، وجود تأسیسات غنی‌سازی در نطنز و راکتور آب سنگین در اراک را گزارش نمود؛ بسیاری از دولتها مظنونند که این تأسیسات می‌توانند برای تولید یک بمب اتمی به‌کار گرفته شوند.
جعفرزاده گفت که رژیم از سه تا هشت سالی که توسط دیدبان هسته‌یی ملل‌متحد ارزیابی شده، به تسلیحات هسته‌یی، نزدیکتر است.
وی افزود: اگر روند کنونی متوقف نشود ظرف دو سال آینده، رژیم ایران می‌تواند به‌خوبی توانایی تولید یک بمب هسته‌یی را داشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد که جایگزینی اخیر علی لاریجانی، مذاکره‌کننده اصلی رژیم ایران، نشان می‌دهد که این رژیم، برای پیشبرد برنامه هسته‌یی‌اش، دیگر نیازی به وقت ‌خریدن از طریق مذاکرات ندارد. وی پیش‌بینی نمود که انتصاب سعید جلیلی، از متحدان نزدیک احمدی‌نژاد… نشان می‌دهد که رژیم ایران، رویکرد مقابله‌جویانه‌تری با غرب خواهد داشت.

خبرگزاری رویتر: جعفرزاده گفت ما از آخرین دقایق برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی صحبت می‌کنیم

خبرگزاری رویتر گزارش داد: علیرضا جعفرزاده. … در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بر‌اساس اطلاعات ما، رژیم ایران، به بمب اتمی بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که آقای برادعی می‌گوید.

رویتر با یادآوری اظهارات هفته گذشته البرادعی که مدعی شده بود، هنوز وقت زیادی برای دیپلوماسی و دیالوگ وجود دارد، افزود: اما شورای ملی مقاومت با این اظهارات مخالف است. جعفرزاده، گفت: ما از آخرین دقایق برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی صحبت می‌کنیم.

خبرگزاری فرانسه آبان 86 با عنوان «رژیم ایران دو سال با سلاح اتمی فاصله دارد» گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل مخابره کرد و نوشت: محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت از اتحادیه اروپا خواست تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کند و سیاست مماشات را متوقف نماید. وی گفت، سپاه پاسداران مسئول مخفی کردن برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران می‌باشد.

واشینگتن تایمز: نقش وسیع سپاه پاسداران در اقتصاد ایران

روزنامه واشینگتن تایمز 6آبان86: سپاه پاسداران رژیم ایران که هفته گذشته هدف تحریمهای مالی جدید آمریکا قرار گرفته است بنا‌ به گزارش گروه اصلی اپوزیسیون ایران، نقش بسا وسیعتری از آنچه در مطالعات قبلی نشان داده شد در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

بنا‌ به اطلاعات شورای ملی مقاومت ایران، شرکتهای تجاری سپاه پاسداران، از ساختمان‌سازی و بیمه تا واردات کالاهای مصرفی و قطعات خودرو در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به رونق رسیده‌اند.

شورای ملی مقاومت ایران که از سرنگونی رژیم ایران حمایت می‌کند گفت: طی مطالعاتی که صورت گرفته؛ سپاه پاسداران، 30درصد صادرات غیرنفتی و بیش از نیمی از واردات رژیم ایران را کنترل می‌کند و اینها علاوه بر قراردادهای توسعه میادین نفتی و گازی این رژیم است. محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت: امروزه ابزارهای اجرایی و اقتصادی حکومت در ایران عملاً در دست سپاه پاسداران می‌باشد.

ـ تلویزیون ابوظبی 4آبان 86: شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد که رژیم ایران در مدت زمان کمتری نسبت به آنچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرده، به سلاح اتمی دست پیدا می‌کند

ـ مرکز اطلاع‌رسانی گلف‌نیوز طی گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی بروکسل گفت: شورای ملی مقاومت ایران، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی‌بر اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم ایران و به‌طور خاص علیه سپاه پاسداران را که متهم به گسترش تسلیحات کشتارجمعی است، مورد استقبال قرار داد.
 
 

تاریخچه تشکیل سپاه پاسداران:

خبرگزاری مهر در گزارشی می‌نویسد که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب ضدسلطنتی، 4 گروه بودند که هر کدام مجزا عمل می‌کردند، هاشمی رفسنجانی برای تشکیل سپاه پاسداران و هماهنگی با این گروهها از طرف شورای انقلاب وارد عمل شد که در نهایت این 4 گروه پذیرفتند که با هم ادغام شده و تشکیل یک نیرویی را بدهند. ادامه گزارش را از خبرگزاری مهر می‌خوانیم.

خبرگزاری مهر (رژیم) 11 خرداد 1393: ”... به این ترتیب چهار گروه مسلح و مستقل با هدفی یکسان (حراست از انقلاب اسلامی) که با مشی ‏ تقریباً مشابه به وجود آمده بودند که هر یک برای خویش تعهد و رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی را ‏ قائل بودند. و سرانجام تصمیم ‏ گرفته شد که آقای هاشمی رفسنجانی با هماهنگ کردن این گروهها و یکپارچه کردن آنها، ‏ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شکل دهد. وی برای تحقق این هدف، یک گروه دوازده نفره را از اعضای ‏ اصلی گروه‌های یاد شده به وجود آورد در این گروه دوازده نفره از آقای لاهوتی، محسن سازگارا، محمد غرضی، اصغر ‏ صباغیان، جواد منصوری و ابو شریف (عباس آقا زمانی) و از مجاهدین انقلاب، آقایان محمد بروجردی، ‏ مرتضی الویری، یوسف فروتن و محسن رضایی شرکت داشتند.

از این گروه دوازده ‏ نفره، سه نفر یعنی آقایان محسن رضایی، محسن رفیقدوست و عباس دوزدوزانی به‌عنوان ‏ نماینده گروه‌های سه‌گانه فوق در اواخر فروردین 1358 در قم به دیدار حضرت امام رفتند تا حکم تعیین ‏ تکلیف سپاه را از ایشان بگیرند. ‏ در این دیدار امام برخلاف جهت‌گیری مورد نظر دولت موقت - که نیروی مسلحی زیرنظر ‏ دولت با مضمون «گارد ملی» - را دنبال می‌کرد - جهت‌گیری دیگر، یعنی ایجاد یک نیروی مسلح مکتبی ‏ مستقل از دولت موقت برای پاسداری از انقلاب اسلامی را مورد تأیید و تأکید قرار دادند و خطاب به ‏ حاضران عملاً دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر نظر شورای انقلاب صادر کردند.

در ‏ پی این فرمان، گروه دوازده نفره اساسنامه‌های را در9 ماده و 9 تبصره تهیه کرد که به تصویب شورای ‏ انقلاب رسید. به‌دنبال آن شورای فرماندهی سپاه تشکیل گردید و اعضای آن احکام خود را از شورای ‏ انقلاب دریافت کردند. به این ترتیب در دوم اردیبهشت ماه 1358سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار ‏ بیانیه‌یی رسماً اعلام موجودیت کرد“.
  

علت تشکیل سپاه پاسداران:

خبرگزاری مهر در همین گزارش علت تشکیل سپاه پاسداران را این‌طور نقل می‌کند: خبرگزاری مهر (رژیم) ۱۱/۳/۹۳: ”... به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از سازمانهای سیاسی و نظامی موجود اعم از گروه‌های چپ غیر‏ مذهبی و مجاهدین خلق که معتقد به روش مسلحانه بودند... و برای به دست گرفتن، مهار و جهت‌گیری انقلاب، در گوشه و کنار کشور فعالیت شدیدی را آغاز ‏ کردند... “
و مجدداً در جای دیگری از همین گزارش می‌نویسد: ”... برای خنثی کردن تهدید اقدام مسلحانه سازمانهایی هم‌چون چریکهای فدایی و ‏ مجاهدین خلق و دیگر گروههایی که آشکارا معاند نظام جدید بودند، مستقل از جریان اول با استقرار در ‏ پادگان جمشیدیه اقدام به پایه‌ریزی تشکلی با عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ کردند... “
‏ به این ترتیب می‌بینیم که از همان ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن خمینی با شم ضدانقلابی خود دریافته بود که اگر قطره‌ای دموکراسی و آزادی بدهد، نظامش برباد رفته است. و بنابراین، برای پیچیدن جلوی مجاهدین و آزادی، دستور تشکیل سپاه پاسداران را برخلاف تمامی کشورها که سازمانهای مسلح تعریف شده‌ای خود را دارند، داده است تا بتواند با این ارگان سرکوبگر و شعبات آن، بقای نظامش را حفظ کند.

خمینی بعد از تشکیل سپاه در تقدیر از آنها هدف خود را از تشکیل سپاه پاسداران را این‌طور بیان می‌کند. خبرگزاری مهر (رژیم) ۱۱/۳/۹۳:
”بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم
2 شعبان‏ المعظم 99
... ما امروز مواجه هستیم با گروههایی که در کمین نشسته و می‌خواهند اسلام و انقلاب شکوهمند اسلام را برخلاف آنچه هست معرفی کنند و به قشرهای مختلف اسلامی ‌خرده گیرند؛ و آنچه در افراد غیرمسئول می‏ گذرد به حساب نهضت و اسلام بیاورند. لهذا لازم است علمای اعلام، که راهنمای جامعه هستند، و کمیته‌‏‌ها و دادگاهها و پاسداران انقلاب کوشش کنند و نگذارند کسانی از روی شیطنت و توطئه یا از روی جهالت و بی‏ اطلاعی از مبانی اسلام، رفتاری کنند که نهضت پاک اسلامی را واژگونه و مکتب مقدس اسلام و جمهوری اسلامی را لکه‏ دار کنند...
روح‏ اللّه‏ الموسوی الخمینی“

 

البته معلوم است که منظور از گروههایی که در کمین نشسته و... چه گروهی بوده است و از چه گروهی می‌ترسیده است. و تنها گروهی که در آن زمان تهدید و هماوردی جدی رژیم آخوندی بود سازمانی جز مجاهدین نبود.
به ترتیب نقش سپاه از همان ابتدا برای جلوگیری از محبوبیت سازمان مجاهدین که تنها هماورد اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژی بود و برای سرکوب آزادیها و حفظ بقای نظامش پا به عرصه گذاشت و شکل گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3392671c-f7f5-4e18-b161-7d44978e35c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات