728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اروپایی‌ها از ایران می‌خواهند در مذاکرات هسته‌یی «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند

هتل کوبورگ در وین محل مذاکرات اتمی
هتل کوبورگ در وین محل مذاکرات اتمی

خبرگزاری فرانسه در دومین روز از سرگیری مذاکرات وین نوشت: اروپایی‌ها از ایران می‌خواهند در مذاکرات هسته‌یی «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند

انگلستان، فرانسه و آلمان روز جمعه ۱۴مرداد از رژیم ایران خواستند در گفتگوها برای نجات توافق ۲۰۱۵ با هدف مهار جاه‌طلبیهای هسته‌یی تهران «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند.

مقامات قدرتهای جهانی و ایران برای اولین بار از ماه مارس در پایتخت اتریش ملاقات کردند، زمانی که مذاکرات - که در سال۲۰۲۱ برای پیوستن مجدد ایالات متحده در توافق آغاز شد - متوقف شد.

این سه کشور - معروف به گروه - E۳ در بیانیه‌یی گفتند: «مذاکرات امروز در وین نشان‌دهنده دور جدیدی از مذاکرات نیست. اینها بحثهای فنی هستند».

«متن روی میز است. بازگشایی مذاکرات در کار نخواهد بود. ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که توافق را در حالی که هنوز امکانپذیر است، منعقد کند. در این بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که خواسته‌های غیرواقعی خارج از محدوده برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک مطرح نکند»... .

 

هم زمان، کمیسیون اروپایی روز جمعه از روند جاری گفتگوها به‌عنوان «آخرین تلاش» تهران و واشنگتن برای نجات برجام نام برد و غلبه بر بن‌بست فعلی را در گرو «تصمیمات سیاسی» دانست.
پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به این‌که «اکنون زمان آخرین تلاش فرا رسیده است» گفت که این اتحادیه به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات ماه گذشته متن پیشنهادی جدیدی ارائه کرد، زیرا دیگر جایی برای «مانور اضافی» نمانده است.

پیش‌تر، خبرگزاری بلومبرگ به‌نقل از دیپلماتهای اروپایی گزارش داد که ظاهراً رژیم ایران از خواستهای قبلی خود مبنی بر خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و هم‌چنین اصرار خود بر دریافت تضمین برای عدم خروج مجدد ایالات متحده از برجام عقب‌نشینی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64df25fe-6dfa-4060-97ab-0ec82f58d251"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات