728 x 90

خبرگزاری آسوشیتدپرس: شکایت از غلامرضا منصوری به‌دلیل نقض حقوق بشر

غلامرضا منصوری
غلامرضا منصوری

آسوشیتدپرس روز ۲۹خرداد ۹۹ گزارش کرد: گروه‌های مدافع حقوق روزنامه‌نگاران و مخالفان رژیم ایران خواهان جلوگیری از خروج آخوند منصوری از رومانی هستند که پس از دزدیهای کلان از ایران گریخته است.

یک مخالف ایرانی که در رومانی زندگی می‌کند، به آسوشیتدپرس گفت در مشورت با مجاهدین خلق، شکایت خود را به دادستانهای رومانی ارائه داده و منصوری را به نقض حقوق‌بشر متهم کرده است.

اسکات گریفن، معاون پژوهشگاه بین‌المللی مطبوعات مستقر در وین، منصوری را "شخصیت اصلی مسئول آزار و اذیت گسترده روزنامه‌نگاران در ایران" خواند.

آسوشیتدپرس افزود: گزارشگران بدون مرز در آلمان هفته گذشته با ارائه شکایت توسط دادستانهای فدرال در آلمان، خواستار تحقیقات در مورد منصوری در ارتباط با اتهامات شکنجه و نقض حقوق‌بشر برای دستور دستگیری ۲۰خبرنگار در ایران در سال۲۰۱۳ شد.

دادستانهای آلمان روز چهارشنبه تأیید کردند که در حال بررسی این شکایت بودند و گزارشگران بدون مرز گفتند پس از این‌که منصوری از آلمان به نوعی در رفت، بار دیگر شکایت را به مقامات رومانی ارائه داده است.

آسوشیتدپرس نوشت: منصوری هفته گذشته گفت که ایران را برای معالجه پزشکی نامشخص ترک کرده و محدودیت سفر کرونا مانع بازگشت وی برای مواجه شدن با این اتهامات شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20500516-c262-4f95-99ea-fe164713c793"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات