728 x 90

محکومیت زندانیان هوادار مجاهدین، فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی هر یک به ۱۵سال و زهرا صفایی به ۵سال حبس

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

محکومیت زندانیان هوادار مجاهدین، فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی هر یک به ۱۵سال و زهرا صفایی به ۵سال حبس

قضاییه جلادان سه تن از زنان زندانی هوادار سازمان مجاهدین، فروغ تقی پور، مرضیه فارسی و زهرا صفایی را که در اوین زندانی هستند جمعاً به ۳۵سال زندان محکوم کرد. آخوند جنایتکار ایمان افشاری رئیس شعبه ۲۶ بیدادگاه ضدانقلاب، فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی را به ۱۵سال و زهرا صفایی را به ۵سال زندان محکوم کرده است.

فروغ تقی‌پور ۲۹ساله، لیسانس حسابداری، روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در تهران برای دومین بار دستگیر شد. دایی و دوخاله او مجاهدین شهید حجت الله، پروین و طیبه جباریآنها در دهه ۶۰ به‌شهادت رسیده‌اند و پدر و خواهر او از مجاهدین و در اشرف۳ هستند. او بار اول در اسفندماه ۹۸ همراه با مادرش نسرین جباریانها به اتهام ارتباط با مجاهدین و تبلیغ علیه نظام دستگیر و تا بهمن ۱۴۰۱ زندانی بود.

مرضیه فارسی ۵۶ساله مادر دو فرزند که پیش از این نیز سه سال زندان بوده است و از سرطان رنج می‌برد، نیز در ۳۰مرداد ۱۴۰۲ در تهران دستگیر شد. برادر او مجاهد شهید حسن فارسی در قتل‌عام سال ۱۳۶۷ اعدام شد. برادر و دو خواهرش نیز در اشرف۳ هستند.

زهرا صفایی ۶۰ساله و مادر دو فرزند برای سومین بار زندانی شده است. وی در دهه ۶۰ به‌دلیل هواداری از مجاهدین ۸ سال در زندان به سربرده است. وی در اسفند ۹۸ نیز برای دومین بار همراه با دخترش پرستو معینی دستگیر و در بهمن ۱۴۰۱ آزاد شد. پدرش حاج حسنعلی صفایی از بازاریان خوشنام تهران و از زندانیان سیاسی زمان شاه، در سال ۶۰ به‌خاطر کمک به مجاهدین اعدام شد. مسعود معینی پسر زهرا صفایی نیز قبلاً به ۳سال زندان محکوم شده و در اوین به سر می‌برد.

آخوند ایمان افشاری رئیس شعبه ۲۶ یکی از سه شعبه بیدادگاه ضدانقلاب تهران است و در صدور احکام اعدام و زندانهای طولانی برای زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان قیامهای ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ نقش فعالی دارد. ۶دیماه ۱۴۰۲ این دژخیم در معیت سردژخیم القاصی‌مهر رئیس دادگستری تهران و شماری از زندانبانان و بازجویان و شکنجه‌گران تحت عنوان بازدید به بند زنان زندانی سیاسی در اوین رفتند که با اعتراض شماری از زندانیان روبه‌رو شدند. متعاقباً گارد زندان وحشیانه به ضرب و شتم زندانیان پرداخت و دژخیمان را از بند بیرون برد.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران، بیهوده می‌کوشد با دستگیری و شکنجه و اعدام و زندانهای طولانی‌مدت، با استقبال جوانان و زنان از کانون‌های شورشی و شعله‌ور شدن قیام مردم و نقش رهبری‌کننده زنان مقابله کند، آتش خشم خلق و جوانان ایران‌زمین خاموش شدنی نیست،

مقاومت ایران بار دیگر کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزاد کردن زندانیان سیاسی در ایران به‌ویژه زندانیان زن و بازدید هیأت تحقیق بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان فرامی خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ (۱۷ فوریه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76ee2ecb-8f4c-41fe-b391-2a0be3e426fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات