728 x 90

خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس ارتجاع: قانون اقدام راهبردی نظام را از سرگردانی در قضیه هسته‌یی نجات داد + سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین
سخنگوی مجاهدین

 

خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس ارتجاع

قانون اقدام راهبردی نظام را از سرگردانی در قضیه هسته‌یی نجات داد

از اول تشکیل مجلس بنا بر اطلاع

اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است

الآن هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم

این مجلس را باسواد، جوان و پرتحرک می‌دانم

 

اذعان خامنه‌ای به بحران در رأس نظام

باید مراعات دولت را کرد

در قبال وزیران معرفی شده به مجلس سخت‌گیری نشود

 

 

دروغ جدید خامنه‌ای برای رفع اتهام از مجلس در مورد صرف‌نظر کردن از استیضاح

به‌خاطر خودروهای شاسی بلند و سیسمونی گیت:

ویژگی بسیاری از نمایندگان این مجلس

ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه بالا به مردم است

به این اتهام که مجلس استقلال ندارد اعتنا نکنید

 

توصیه ولی‌فقیه ارتجاع به حمایت از رئیسی جلاد و پنهان‌کاری در فساد و دزدی

اگر موردی از طریق تذکر دادن به دستگاههای مسئول و اطلاعاتی و دولتی قابل حل است

لزومی ندارد علنی بیان شود

 

خامنه‌ای ۳خرداد ۱۴۰۲

«اثرپذیری از جوزدگی و فضاسازی تبلیغاتی دشمنان یا اصحاب تبلیغ، آفت دیگری بود که رهبر انقلاب، نمایندگان را از آن کاملاً منع کردند و افزودند: ملاحظات جناحی و دسته‌بندی‌ها نیز مطلقاً نباید در بررسی و تصویب قوانین نقش داشته باشد.

ایشان افزودند: البته به‌دلیل سلایق مختلف، دسته‌بندی همیشه در مجالس بوده اما نباید گذاشت به‌صورت دوقطبی درآید و به جای حق و مصلحت، در قانون‌گذاری تأثیرگذار شود».

«رهبر انقلاب بخش دوم سخنانشان را به ویژگی‌ها و عملکرد مجلس یازدهم اختصاص دادند و گفتند:

 

خامنه‌ای: من از اول تشکیل این مجلس اعتقاد خودم و علاقه خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود عرض کردم گفتم مجلس مجلس انقلابی ست الآن هم من بعد از سه سال همین جا (یا همین را) تکرار می‌کنم این مجلس بحمدالله مجلسی ست انقلابی با سواد جوان پر تحرک پر کار البته قضاوتهایی که انسان می‌کند راجع به یک مجموعه با نگاه به مجموعه هست حالا یک استثناء‌هایی هم ممکن است وجود داشته باشه به اون استثناها کاری نداریم مجموعه را که نگاه می‌کنه انسان با نگاه مجموعی مجلس انصافاً یک مجلس انقلابی ست حالا از گوشه و کنار از چپ و راست یک متلکی یک حاشیه‌ای یک مثلا چیزی گاهی به مجلس زده میشه خب بگویند نمیشه انتظار داشت که همه از آدم تعریف کنند نه بالاخره مخالفتهایی هم میشه اما واقع قضیه همینی‌ست که عرض کردم آگاهی که بنده دارم این است این مجلس انصافاً این خصوصیات را داره.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‍‌ای برخی مصوبات مجلس فعلی را راهبردی دانستند و گفتند: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، مصوبه‌یی اساسی و مهم بود که کشور را از سرگردانی در مسأله هسته‌یی و حالت ندانم‌کاری نجات داد که نتایج اجرای آن را حتی در عرصه جهانی مشاهده می‌کنیم.

رهبر انقلاب «ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه بالا به مردم» را ویژگی بسیاری از نمایندگان مجلس دانستند و در عین‌حال افزودند: البته استثنائاتی در این زمینه هم وجود دارد.

ایشان سال آخر مجلس را سال حساسی خواندند و گفتند: از جمله گرفتاریهای کشور، سال آخر مجالس است؛ چون نمایندگان در شرف انتخابات و نگاههای مردم قرار می‌گیرند

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان چند توصیه مهم خطاب به نمایندگان مجلس بیان کردند.

ایشان در بیان توصیه اول با اشاره به دوگانه «تقریب یا تخریب» در روابط مجلس با سایر قوا به‌خصوص دولت، گفتند: در نگاه تخریبی، طرفین به چشم رقیب و با هدف به خاک مالیدن شانه یکدیگر به هم نگاه می‌کنند که این نگاه چه از طرف دولت و چه از طرف مجلس، خطرناک و مشکل‌ساز است.

در نگاه تخریبی، مجلس هم در بکارگیری ابزارهای نظارتی مانند سؤال، تذکر و استیضاح افراط می‌کند و مثلاً وزیری که هنوز سه ماه از رأی اعتماد به آن نگذشته است، استیضاح می‌شود که اینها ناشی از همان نگاه رقیب‌پنداری است.»

. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند:

 

«خامنه‌ای: یک نگاه دیگه نگاه یک دیدن مجموعه نظامه بنابراین توصیه اول و مهم من این است که مجلس حالا شما که در سال چهارم هستید در این یک سال و کل مجالسی که حالا چه شما باشید چه دیگری نگاه بایستی نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد البته ما به دولت و قوه قضاییه در موارد خودش این تذکرات را می‌دهیم.

گوینده: ایشان با تأکید بر خودداری از وارد کردن مناقشات در روابط دولت و مجلس، گفتند: در مواقع همکاری مجلس با دولت، گاهی برخی افراد بداخلاق در مطبوعات و فضای مجازی، مجلس را متهم می‌کنند که دولتی شده و استقلال خود را از دست داده است ولی نباید به این حرفها که از روی غرض یا بی‌اطلاعی از مصلحت است، اعتنا کنید.

توصیه بعدی رهبر انقلاب به نمایندگان، «پرهیز از بعضی سخت‌گیریها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» بود که در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیتها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدتها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

«همراه کردن تقوا و صداقت با حریت و صراحت» توصیه دیگر رهبر انقلاب به نمایندگان بود که گفتند: اگر موردی از طریق تذکر دادن به دستگاههای مسئول و اطلاعاتی و دولتی قابل حل است لزومی ندارد علنی بیان شود و در مواردی هم که بیان علنی لازم است، تقوا و صداقت رعایت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌یی مهم افزودند: گاهی برخی می‌خواهند به فلان مسئول سیلی بزنند اما در عمل به مجلس سیلی می‌زنند»

(تلویزیون شبکه خبر رژیم ۳خرداد)

 

سخنگوی مجاهدین: مطلعین می‌دانند که رضاشاه مجلس دست‌ساز خود را «طویله» می‌نامید. خمینی هم هر گاه نمایندگان ولایت فقیه حرف اضافه می‌زدند توپ و تشر می‌زد و می‌گفت «خَفَه بَسَه». خمینی البته همان مجلس را که عصاره رذایل بود «عصاره فضایل ملت» می‌خواند. حالا نوبت خامنه‌ای است که آخوندها و پاسداران و اطلاعاتیها و لباس شخصی‌های دست‌چین شده و «شاسی بلند» خود را «انقلابی و با سواد و پرتحرک» بخواند!

همهٔ آنها طبق قانون و ضوابط انتخابات رژیم و شورای نگهبان ارتجاع با «اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه» به دزدی و جنایت مشغولند. فقط باید از خامنه‌ای خواست «ارتجاعی و بیسواد و کم تحرک» را هم در رژیمش تعریف و مصداق‌های آن را مشخص کند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edd757fb-b505-4a6c-b6f2-6f267877c75b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات