728 x 90

حمله هوایی به کاروان سوخت از عراق به سوریه با ۲۵کشته و ۱۰ زخمی

حمله هوایی به کاروان سوخت از عراق به سوریه با ۲۵نفر کشته و ۱۰تن زخمی
حمله هوایی به کاروان سوخت از عراق به سوریه با ۲۵نفر کشته و ۱۰تن زخمی

آسوشیتدپرس شامگاه سه‌شنبه ۱۷آبان در خبری درباره حمله هوایی به کاروان سوخت از عراق با سوریه که منجر به کشته شدن ۱۰نفر گردید نوشت: اعضای گروه‌های شبه‌نظامی فعال در این منطقه گفتند، حمله هوایی به کاروان حامل سوخت از مرز عراق به سوریه در اواخر روز سه‌شنبه حداقل ۱۰ کشته بر جای گذاشت.
دو مقام شبه‌نظامی به آسوشیتدپرس گفتند که این حمله به کاروانی متشکل از ۱۵ کامیون که از عراق به سوریه در نزدیکی القائم رفته بودند، اصابت کرد.
هنوز مشخص نیست چه کسی این حمله را انجام داده و این کاروان از کجا می‌آمده، اما مقامات شبه‌نظامی گفتند برخی از کشته‌شدگان ایرانی هستند. این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که یک شهروند آمریکایی به نام استیون ادوارد ترول ۴۵ساله در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشته شد.
سودانی نخست‌وزیر جدید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری اشاره کرد که این حمله ممکن است توسط رقبایی انجام شده که قصد تضعیف قدرت نخست‌وزیری او را دارند و افزود: کسانی که می‌خواهند دولت ما را از نظر امنیتی آزمایش کنند، شکست خواهند خورد.

 

سایت حکومتی دیدبان روز ۱۸آبان نوشت: گفته می‌شود یک پهپاد این منطقه را هدف حمله قرار داده است و برخی از مواضع گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته است. منابع رسمی هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده‌اند.

صابرین‌نیوز گفته است این حملات توسط آمریکا انجام شده است.

شبکه العالم به نقل از منابع عراقی گزارش داد که هواپیمای ائتلاف آمریکا یک کاروان لجستیک را در منطقه مرزی عراق و سوریه مورد حمله قرار داده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حمله نفتکش‌های ایرانی که عازم لبنان بوده‌اند هدف قرار گرفته‌اند.

هنوز آمار رسمی و دقیقی از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده، اما طبق اخبار غیر رسمی چند تن از نیرو‌های مستقر در این گذرگاه طی این حمله جان خود را از داده اند. احتمالا این حمله در پاسخ به کشته شدن یک تبعه آمریکایی و افسر کانادایی در بغداد می‌باشد.

منابع خبری می‌گویند در این حمله ۲۵ نفر کشته و ۱۰ تن دیگر مجروح شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d316c112-a53c-4d95-ab0c-c64536ae1d45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات