728 x 90

حمله سایبری به مجتمع‌های فولاد در خوزستان و مبارکه اصفهان و هرمزگان

مجتمع فولاد
مجتمع فولاد
  • مدیرعامل مجتمع فولاد خوزستان: صبح دوشنبه بعضی از سیستمهای شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت
  • آسوشیتدپرس: این جدیدترین نمونه از حمله‌یی است که بخش خدمات را هدف قرار داده و مقامات را در هفته‌های اخیر سراسیمه کرده است.

به‌دنبال انتشار خبر حمله سایبری به مجمتع های فولاد در خوزستان و هرمزگان و اصفهان در شبکه‌های اجتماعی، سرانجام کارگزاران رژیم مجبور به اعتراف به این حمله شدند.

کانال تلگرامی فولاد خوزستان اعلام کرد: «به‌دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنا بر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان به‌دلیل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود». (سایت رادیو آلمان ۶تیر)

اما ابراهیمی مدیرعامل حکومتی شرکت فولاد خوزستان ادعا کرد: هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشده است. اختلالات جزیی به سایت، کانالهای اطلاع‌رسانی و سامانه پیامکی شرکت فولاد خوزستان وارد شده که در حال برطرف شدن است.

وی در عین‌حال تأیید کرد که ساعت ۵و۱۵ دقیقه صبح دوشنبه بعضی از سیستمهای شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶تیر)

ابراهیمی هم‌چنین گفت حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان هم‌زمان با حمله به شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، و هرمزگان رخ داده است. وی گفت که کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان نیز هک شده است.

(خبرگزاری باشگاه خبرنگاران حکومتی ۶تیر)

 

طیب‌نیا مدیرعامل حکومتی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نیز ادعا کرد: حمله هکری جزیی در بخشی از تجهیزات کارخانه مجتمع فولاد مبارکه روی داده است. این حمله به‌سرعت دفع و خطوط آسیب دیده دوباره به مدار تولید برگشته است.

وی مدعی شد: تصاویر پخش شده در فضای مجازی در برخی از رسانه‌ها از انفجار دیگ مذاب فولاد ربطی به شرکت فولاد مبارکه نداشته و اخبار منتشر شده در این فضا با وضعیت فعلی کارخانه به هیچ‌وجه منطبق نیست. وضعیت فعلی مجتمع فولاد مبارکه کاملاً عادی است و روند تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی مجمع فولاد مبارکه پس از حمله سایبری خبر داده‌اند. (یورونیوز ۶تیر)

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: یکی از شرکت‌های بزرگ فولاد ایران روز دوشنبه اعلام کرد که پس از حمله سایبری، مجبور به توقف تولید شده است که ظاهراً یکی از بزرگ‌ترین حملات به بخش استراتژیک صنعتی کشور تاکنون است.

شرکت دولتی فولاد خوزستان اعلام کرد که کارشناسان تشخیص داده‌اند که کارخانه تا اطلاع ثانوی «به‌دلیل مشکلات فنی» در پی «حملات سایبری» متوقف شده است. وب سایت این شرکت روز دوشنبه قطع شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25f50fbd-7eef-4012-9d14-f6f2db7a7f3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات