728 x 90

حمایتهای جهانی از اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل

کمیسیون زنان سازمان ملل
کمیسیون زنان سازمان ملل

هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا طی پیام توئیتری جمعه ۲۵آذر نسبت به اخراج رژیم ایران از کمسیون زنان سازمان ملل می‌نویسد زنان ایران، رهبران جهان، دولتها و فعالان حقوق‌بشری صحبت کردند و سازمان ملل گوش کرد. اخراج ایران از کمیسیون زنان یک پیروزی در انجام کار این نهاد مهم و یک پیروزی در نبرد برای حقوق‌بشر می‌باشد.

توئیتر وزارت‌خارجه فرانسه۲۵آذر - «ایران پس از تصویب قطعنامه‌ای که ۲۹ رأی مثبت به دست‌آورد از کمیسیون مقام زنان سازمان ملل اخراج شد. فرانسه و اکثریت کشورهایی که در کمیسیون حضور داشتند به این قطعنامه رأی مثبت دادند».

 

 

وزارت‌خارجه فرانسه - ۲۴آذر - ایران (جدیدا در سایت وزارت‌خارجه فرانسه گذاشته شده است. م) – اخراج ایران از کمیسیون مقام زنان سازمان ملل (۱۴ دسامبر ۲۰۲۲) -ایران دیروز پس از تصویب قطعنامه‌ای که ۲۹ رأی به دست آورد، از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان اخراج شد. فرانسه و اکثریت کشورهایی که در کمیسیون حضور داشتند به این قطعنامه رأی مثبت دادند. با توجه به حملات آشکار و سیستماتیک مقامات ایرانی به حقوق زنان و دختران و سرکوب وحشیانه آنها، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران کمیسیون را از هدفش که ترویج حقوق زنان است منحرف کند...

فرانسه به همکاری نزدیک با شرکای خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ایران در همه مجامع مربوطه، تا آنجا که به تعهداتش در زمینه حقوق‌بشر مرتبط است، مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. ما به کار هیأت حقیقت‌یاب که توسط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ۲۴ نوامبر تأسیس شده است، توجه دقیقی خواهیم داشت.

 

اد مارکی عضو کمیته تخصیص بودجه و روابط خارجی سنای آمریکا روز جمعه ۱۶ آذر در حمایت از قیام سراسری مردم ایران و اخراج رژیم ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نوشت: سازمان ملل به‌تازگی به رهبری ایالات متحده، ایران را از کمیسیون زنان سازمان ملل حذف کرد. جهان باید به حمایت از تظاهر کنندگان شجاع در ایران ادامه دهد و در محکومیت نقض وحشیانه حقوق‌بشر ایران صریح باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5c05152-1873-4fc0-bf9e-97fe78668931"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات