728 x 90

ارتش ملی یمن برخی نقاط صعده را آزاد کرد

پیشرویهای ارتش ملی یمن
پیشرویهای ارتش ملی یمن
برخی نقاط شهرصعده که به‌عنوان قلعه شبه‌نظامیان حوثی شناخته می‌شد، آزاد شد.

روز دوشنبه 6شهریور 96، نیروهای ارتش ملی یمن عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران در نقاط مختلف شهر صعده انجام دادند و پس از درگیریهای شدید توانستند کنترل مناطق سوق البقع و سلسلهٴ جبال العلیب در شهر کتاف را به کنترل خود در بیاورند.

در مورد آمار کشته‌ها و زخمی‌ها رقم دقیقی ارائه نشده است.

صعده که به‌عنوان 'قلعه' شبه‌نظامیان حوثی‌ شناخته می‌شود، نقطه ثقل شبه‌نظامیان است و به این دلیل برای آنان اهمیت فراوان دارد.

بیشتربخوانید:
 

شکست پیاپی نیروهای وابسته به ایران در یمن

ارتش ملی یمن روز یکشنبه 5شهریور 96 توانست بخش بزرگی از حومه شرقی شهرستان میدی در استان حجه را از دست شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران آزاد کند.

سروان بندر المهدی، از مسئؤلان ارتش ملی یمن در این باره گفت: ”ارتش این کشور و نیروهای ائتلاف عربی طی یک عملیات مشترک علیه حوثی‌ها بخش بزرگی از حومه شرقی شهرستان میدی در استان حجه را که حائز اهمیت استراتژیک است را بازپس گرفته‌اند“.

وی در ادامه با اشاره به تداوم این عملیات در حومه غربی شهر، از کشته شدن 6تن از شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی خبر داد.

لازم به یادآوری است که شهرستان استراتژیک میدی در استان حجه یمن طی دو سال اخیر تحت سیطره شبه‌نظامیان حوثی‌ بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7073bfc1-10b8-4364-a7ba-7844aa439512"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات